Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.02.05. 23:57 Daxspeki

2009.02.06

Őrült egy nap volt ez. A DAX technikailag először egész szépen viselkedett, aztán az amerikai nyitás után a Dow támaszán megjelenő vevők egyszerre pluszba húzták a német indexet is. Mindeközben szörnyen rossz munkanélküliségi adatok érkeztek az USA-ból, ami a pénteken publikálandó átfogó munkaerőpiaci jelentést is előre jelezheti. Nagy mozgások vannak most napon belül is mindkét irányba; könnyen lehet így sokat bukni.

 

DAX órás:

Jól látszik, hogy az utolsó 1,5 órában húzták fel az indexet, napközben a 4400-as szint jelentett támaszt. A 20-as mozgóátlag ismét az 50-es fölé került, az ismét magasan tartózkodó RSI viszont óvatosságra int a vételeket illetően. Egyre több olyan véleményt olvasni, hogy most talán egy nagyobb emelkedés jöhet. Általában ilyen hangulatban szokott beesni hirtelen minden, ráadásul 4600 alatt technikailag sem tűnik megalapozottnak egy ralli.

104 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr16925519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daxspeki 2009.02.06. 09:20:03

@Sanguis: Ha tényleg így gondolja Mezei úr, akkor ne a mai kereskedés elé tekintsen pozitív várakozással, hanem úgy en générale a jövő elé. Ezek szerint ő komolyan azt gondolja hogy itt a vége, rosszabb már nem jöhet? Hagyni kell a francba a mentőcsomagokat, hátra lehet dőlni fiúk. A piac már mindent beárazott:)

Sanguis 2009.02.06. 09:23:48

És most a devizapiacokat is, mintha alárendelnék a tőzsdéknek. Az Obama csomagig valószínű marad ez a felállás. Utána elképzelhető egy felfelée kitörés, ahonnan el kezd szakadni.

Daxspeki 2009.02.06. 09:23:53

@Sanguis: Sokaknak lehet az érdeke, hogy ne essen el a támasz. Pl az eleste egy újabb nagy tőkekivonási hullámot indíthat meg az alapokból. Deha egyszer a cégek nagy része kevesebbet ér mint a mostani árfolyam, akkor a valós számok tükrében nem lehet sokáig elhitetni, h ez az 1 eurós papír igazából 2-t ér...

Sanguis 2009.02.06. 09:48:52

Az aranynál, jól gondoltam, hogy fordul lefele. Ha a gyertyákat nézitek 929 körüli árnál napos charton volt egy trendfordulós alakzat.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 09:54:41

Ha megfigyelitek a felbeszélő hozzászólások arról szólnak, hogy már 'közel' a piac alja, innen már nem lehet 'nagyot' esni etc.
Senki nem mondja meg, hogy még mennyit lehet esni, pl. még 5 % vagy 10 % vagy akármennyi.
Óvatosan fogalmaznak, hogy utólag ne lehessen visszaolvasni a fejükre, hiszen eddig a piacok már 40-50 % minuszban vannak a csúcsokhoz képest, a BUX még jóval többen.
Ennyit már szerintem sem esnek még 1x, de egy 10-30 % további esés még simán benne van.

Jelenleg úgy tűnik Mrs. Dax RSI-t is átverték.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 10:02:49

Én inkább azt mondanám, hogy most leesett a gyengébb 910-es támaszra.
Lemehet 900 ig is, a tőzsdék látszat jókedve 'nem tesz jót' az arany keresletének sem.

2-3 hónapos távlatban nézve a napos chartokat viszont szép egyenletesen emelkedő hullámokat ír le mindíg kb. 50 dollárral magasabb csúccsponttal.
É azt mondanám, hogy hónap közepére kinéz neki egy 950-970 közötti csúcs.

Sanguis 2009.02.06. 10:11:49

@Quanto Costa: Szerintem most 5 perces charton "kínozzák" egymást a spekik. Amint az RSI túladott zónába ér rögtön pattan vissza, de a túlvettet nem érinti. Ez inkább most lecsorgás.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 10:14:09

Én azt nem értem, hogy ezt a mai munkaerőpiaci adatot miért várják oly nagyon, ha úgyis semmibe veszik utána ?

Arany a Speki által nevezett ex-mini csatorna tetejéről pattant vissza.

Sanguis 2009.02.06. 10:15:14

Az USA indexeknél, inkább az S&P-vel és a Nasdaq-al tartják a piacot. Főleg a Nasdaq jóval túlteljesítőbb, mint a DOW az utóbbi napokban.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 10:21:29

A magas hozzáadott értékkel dolgozó cégek helyzete nyilván ezen a piacon és a válságban is jobb, mint egy átlagos fogyasztási cikket előállító cégé.

A tegnapi US adatokban semmi meglepő nincs, ha elbocsátanak egy csomó embert, akkor a maradéknak nyilván nő a termelékenysége (Non-farm Productivity), ezzel párhuzamosan nő a kezdödő álláskeresési támoagatások száma (initial jobbless claims) és csökken az újonnan beérkező gyári megrendelések száma (Factory orders).
Mint egy kirakós játék elemei szerinem ha tudnánk a múlt havi hasonló adatokat, meg tudnánk mondani a ma délutániakat úgy, mint bármelyik kutatóintézet.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 10:24:36

Az unemployment rate szerintem olyan 7,3-7,4 % lesz.
Erre várunk egész nap.

Sanguis 2009.02.06. 10:32:04

Economic data in UK: PPI Input NSA (Jan, MoM) out at 1.5% vs.0.5% expected. PPI Input NSA (Jan, YoY) out at 2.3% vs. 2.0% exp. PPI Output n.s.a. (Jan, MoM) out at 0.1% vs. -0.1% exp. PPI Output n.s.a. (Jan, YoY) out at 3.5% vs. 3.4% exp. PPI Output Core NSA (Jan, MoM) out at 0.4% vs. 0.1% exp. PPI Output Core NSA (Jan, YoY) out at 4.1% vs. 3.8% exp.
9:31
Economic data: UK: industrial production for January: 1,7 pct MoM vs - 1,2 pct expected. YoY: -9,4 pct vs - 7,8 pct expected. Manufactoring production MoM - 2,2 pct vs - 1,4 pct. YoY: - 10,2 pct vs -8,5 pct expected.

Daxspeki 2009.02.06. 10:48:50

@Quanto Costa: Eddig nem lett. Mr RSI meg kemény mint a kő, nem enged nagy emelkedést, még most is lejjebb vagyunk, mint amikor túlvettséget jelzett.

Sanguis 2009.02.06. 10:56:07

Az RSI nekem is bejön.:)

Daxspeki 2009.02.06. 10:57:29

@Sanguis: Tesztelhetjük az EUR/HUF óráson is. Most épp túladott:)

Sanguis 2009.02.06. 11:05:54

@Daxspeki: Majdnem mindegyik idősávban túladott, a napit kivéve.

Sanguis 2009.02.06. 11:17:15

A DAX viszont még mindig túlvett 4 óráson, bár nem extrém módon.

Sanguis 2009.02.06. 11:21:24

Amikor az Infineon vezeti az emelkedést, akkor mindig mesterségesen tartják a piacot szerintem.

Daxspeki 2009.02.06. 11:28:28

@Sanguis: Igen, Infineon mára egy abszolút speki papír lett, 1 év alatt elvesztette az értékének 90(!)%-át.

Sanguis 2009.02.06. 11:50:40

Egy óráson van egy dupla csúcs a DAX-ban.

Sanguis 2009.02.06. 12:01:42

Economic data in Germany: Industrial Prod. nsa wda(YoY, Dec) out at -12.0% vs. -9.6% expected. Industrial Production sa (MoM, Dec) out at -4.6% vs. -2.5% exp.

Sanguis 2009.02.06. 12:02:11

@Sanguis: Ha erre sem esnek be.....:)

Sanguis 2009.02.06. 12:09:49

Lehet, hogy nem ismerik az előjeleket?:) Nem +, hanem -.

vogon1 2009.02.06. 12:24:59

január elején volt egy hasonló pénteki nap, amikor szar hírekre emelkedett és utána csúnyán bezuhant.

(öö, helló mindenkinek egyébként, én új vagyok errefelé, bár egy ideje már olvasgatom a blogot)

Sanguis 2009.02.06. 12:26:12

A tavalyi nagy beszakadás előtt is mindenki csak nézett ki a fejéből, hogy nem esnek akármilyen rossz adatok is jönnek ki. Utána, mikor majdnem mindenki elhitte, hogy nincs is válság, csak kicsi félresiklás, jött az armageddon.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 12:50:37

Hello,

Ezek annyira rossz adatok, hogy abba az economic calendar-ba, amit én nézegetek még be se merték írni.

Két lehetőség van:
1) A németek csoportcetrikust nép, és aki az esést levezényli, most éppen nem ér rá
2) Amíg futja az állami segélyből, addig az automaták hírtől függetlenül vásárolnak egy adott támaszon

Egyébként régi tapasztalat, hogy a nagy esést kis emelkedés, a nagy emelkedést meg kis esés előzi meg.

Daxspeki 2009.02.06. 12:56:06

@vogon1: Hello, hasonlóan látom én is, lesz itt még zuhé.

@Quanto Costa: Ezen a csoportcentrikus népes beításon 5 perce röhögök:)

Daxspeki 2009.02.06. 12:57:30

Kis off: A google online fordítógépe elérhető már magyarul is. Kikapcsolódásképpen ajánlom József Attila Altató című versének műfordítását. Már a címe is frenetikus:) www.translate.google.com/translate?prev=hp&hl=hu&u=http%3A%2F%2Fmagyar-irodalom.elte.hu%2Fsulinet%2Figyjo%2Fsetup%2Fportrek%2Fjozsefa%2Faltato.htm&sl=hu&tl=en

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 13:02:49

Speki,
Akkor ajánlom neked Fukuyamát és egyéb értékes szociológiai műveket, azt fogod hinni a Kabarészínház jelent meg nyomtatásban :-)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 13:04:41

Az eddigi mélyponthoz képest ez a csúcs még mindíg 'csupán' fele olyan magas, mint az előző.
'Csak' egy Mount Blanc, a Mount Everest-hez képest.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 13:08:45

Most már rosszak a Makrók és rosszak a gyorsjelentések is.
Nagyon kellett keresni, hogy bármilyen jó hírt találjak, amit egyébként nem értek
---> www.finanzen.net/nachricht/Zahl_der_Insolvenzen_in_Deutschland_nimmt_ab_842817

A csődeljárások száma Németországban novemberben kevesebb volt (-7,7 %), mint a tavaly év hasonló időszakában.

Sanguis 2009.02.06. 14:11:42

5 percesen nagyon be van szűkülve a DAX, valamerre hamarosan indulnia kell.

Sanguis 2009.02.06. 14:31:17

Nagyon mellé ment megint.
Economic Data in USA: Change in Nonfarm Payrolls (Jan) out at -598k vs. -540k expected. Unemployment Rate (Jan) out at 7.6% vs. 7.5% exp. Change in Manufact. Payrolls (Jan) out at -207k vs. -149k exp.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 14:35:34

Ez már annyira rossz, hogy röhögve semmibe veszik.
Legalábbis, ha minden úgy zajlik tovább, mint eddig.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 14:37:39

Egy további statisztikai adat tőlem:
A Dow/Dax arány soha nem volt 1,76 arányszámnál kisebb.
És most megint éppen annyi.

Sanguis 2009.02.06. 14:37:47

Megy a longba ültetés.

Sanguis 2009.02.06. 14:43:44

Szerintem szakadni fognak.

Sanguis 2009.02.06. 14:44:52

Legalábbis én shortot nyitottam újfent.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 14:48:25

Én már csak az aranyat tudnám átforgatni, de egyenlőre ezt még nem lépem meg.
Minden más Dax Shortban van, és ha ma nem esnek be legalább 4500 alá megint, én is Profit Warning-ot adok ki!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 14:51:00

Sanguis, Speki,
Megoszthatnántok velünk a belinkelt Dax elemzések lényegi következtetéseit, mert ugyan már beregisztráltam, de nem akar megérzezni az a bizonyos Emil.

Sanguis 2009.02.06. 14:53:08

RSI extrém túlvett tartományban.

Sanguis 2009.02.06. 14:53:59

50 naposig ment megint.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 15:04:54

Kiváncsi lennék kik ülnek a gépek mögött, akit a buy gombot nyomogatják ?

Sanguis 2009.02.06. 15:08:23

@Quanto Costa: Én is. Egy tockost azért adnék nekik.:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 15:14:31

Lehet Mikrobi-nak adnál egy tockost, te kezed fájdulna meg:-)
vagyis
MikroSchmidt és MikroBirgit :-))

Mirobitól eltekintve is remélem Robbaj jól van és bírja a gyűrődést.

bakiba 2009.02.06. 15:16:35

Milyen adatközlés az olyan ahol az előző adattal 524-577 manipulálják a mostanit, így "csak 21K emelkedés az 598, na ne már

Sanguis 2009.02.06. 15:23:30

Először lefelé indult, utána pedig kinyírták a túl korai shortosokat.

Daxspeki 2009.02.06. 15:43:14

Bocs, nem voltam gépnél. Nem szép amit látok, short szempontból sem, meg a makrók is ocsmányak. Nem akarom tovább szajkózni, h megy ez még lejjebb; fog és kész.
QC, sajna nem látom a belinkelt elemzéseket, mert még én sem regisztráltam, csak otthonról tudok majd.

Sanguis 2009.02.06. 16:04:40

Semmi forgalommal csinálják a csodát, mindjárt szakadnak szerintem.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 16:18:37

RSI elméletbe ez még belefér ?

Sanguis 2009.02.06. 16:21:41

Tipp mára?
-5% lesz a vége.:))

Sanguis 2009.02.06. 16:22:13

USA zárásig gondolom.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 16:25:48

USA zárás 8398 !?
Dax 4654 !?
de lehet, hogy
USA zárás 7398 ?!
és Dax 4154 ?!

Mikorra várható a legfrissebb milliárdos mentőcsomag elfogadása ??
Most ez képezi a legújabb mentsvárat.

Sanguis 2009.02.06. 16:27:53

@Quanto Costa: Állítólag hétfőn. De nem több, mint a Bush-nak megszavazott pénz fennmaradó része.

Daxspeki 2009.02.06. 16:30:23

@Quanto Costa: RSI Jan 6-án is újra vissza tudott kapaszkodni óráson a túlvett zónába és nézd meg mi lett belőle.

Sanguis 2009.02.06. 16:36:08

London nem szállt el nagyon, ha figyelitek.

Sanguis 2009.02.06. 16:38:28

Jövő héten a DAX megnézi a 3600-at.:)

NightLord 2009.02.06. 16:42:43

A jan 6-án indult esésnek a 61.8%-os korrekciója nálam 4700 környéke, ha legkésőbb onnan nem fordul vissza, akkor ciki van.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 16:57:21

Mindenesetre kénytelen voltam egy kisebb 20 %-os biztonsági eladást végrehajtani, mert az alaptőke megőrzése elsődleges.
Mivel úgy néz ki a hétfői csomag hírére várnak, hétfőn esélyem lesz még 4700 körül visszavenni.

Még így is 5 % plusszban vagyok fél évre vetítve, elvileg elégedett lehetnék, de ez még 1 hete 30 % volt :-8
A pakkom 80 %-a megvan, lássuk mi lesz?!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 17:13:22

Helyesbítés, nem 5 %, ha nem 6 %, de ez a banki kamat, tehát nem lehetek elégedett.
Na majd jövő héten :-)

Sanguis 2009.02.06. 17:19:06

@Sanguis:
A felfelé való kitörés már meg volt, most már kezdődhet a szakadás.:)

Sanguis 2009.02.06. 17:21:16

@Sanguis: Remélem, hogy nem hazudtolnak meg.

Sanguis 2009.02.06. 17:26:03

És az FTSE még mindig "nem ette meg ezt a rally-t", külön utas.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 18:06:22

Igen, külön érdekes, hogy a Dax egész héten százalékosan folyamatosan felülteljesíti az FTSE-t.

Az egyetlen igazság, ami még eddig mindíg egzaktul működött a hirös hiresztelés-hír szabály.
Ennek értelmében hétfőn vagy kedden kezdődhet meg az esés, nem ma.

asdf 2009.02.06. 18:11:06

@Quanto Costa: beárazzák obamát hétfőn már esernyő kell

Sanguis 2009.02.06. 18:26:57

Mindent vesznek "ész nélkül". Ha ma nem szakadnak be, akkor TA alapon longos lesz szinte minden index, és a csak TA alapon kereskedők elkezdik venni. Ezért nem biztos, hogy a jövő hét ez esetben short.
Lehet, hogy erre megy ki a "játék".

asdf 2009.02.06. 18:27:19

@Quanto Costa: esni fog mint őszi lomb a fárol

Sanguis 2009.02.06. 18:28:26

A forgalom eddig talán a legalacsonyabb a héten a DOW-ban.

Sanguis 2009.02.06. 18:45:54

A DOW-nál óráson, négy óráson az RSI folyamatosan a túlvett zónában, kilóg a bollinger szalagból elég szépen, és nem adnak bele. Máskor ilyen esetben már rég előbújtak az eladók.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 19:30:56

Lehet, hogy minden longos lesz, de minden esni fog.
Mindenki le lesz longosódva, akarom mondani lombozódva, kivéve azokat, aki idejében besórtozódtak :-)

Egyszerűen az történik, hogy most felküldik a Dow következő ellenállásáig, 8380-ig.
A többiek meg szolgai módon követik a játékot.
Én hétfőn azon a ponton veszem vissza a magam kis ma eladott 20 % shortját, amikor a Dow eléri a 8380-at.
Már, hogy ezen is profitáljak egy kicsit.

Sanguis 2009.02.06. 19:50:58

@Quanto Costa: Azt napon belül el szokták rendezni. Mármint a shortosok, longosok kinyírását. Most viszont semmi "játékosság", csak makacsul, összeszorított fogakkal vesznek egyfolytában.
Longra "rábeszélésnek" néz ki. Nincs napon belüli longos likvidálás eddig. Ha így marad én zárom a shortom bukóban, még ma.

asdf 2009.02.06. 20:01:47

@Sanguis: Két nap hosszú idő bármi lehet és még nincs vége

Sanguis 2009.02.06. 20:03:08

Fed adds to TALF terms/conditions, date to commence will be announced later this month. In term sheet says loan rates will vary and be set to give borrowers incentive to buy new ABS at spreads "higher than in more normal mkt conditions but lower than in the highly illiquid" current mkt. Haircuts will be 5% to as much as 16%. Says is widening possible collateral and eligible borrowers.

rbbj 2009.02.06. 20:42:11

ftse short kicsukva, hatit nem sikerült, be is szívomm hétfőn rendesen. Ftse shortból jött pénzt olajba raktam, 40,4-en, gyönyőrűen ment fel, na mondom nem kapkodok, hagyom kifutni a nyerőt, minek zárjam, miután 42-ről 41,5re esett. Ránézek 5 perc mulva a monitorra, már nettó nullában voltam. Ez bolondokháza. Ráadásul ilyen rallinál nem értem, miért ütötték vissza az olajat

rbbj 2009.02.06. 20:42:53

itt tekintet nélkül a kereskedési díjakra, azonnal mindent a legkisebb nyerőben kell dobni. Ezek hibbantak

Sanguis 2009.02.06. 20:46:04

A Bank of America Corporation +30% felett volt, a Citigroup, Inc. 10% felett stb.

Sanguis 2009.02.06. 20:49:44

@robbaj: "Felborítottak mindent" TA alapon, a devizákat is.
A fundát már nem is említem.
Egyet értek, hogy idióták.:)

Sanguis 2009.02.06. 21:05:03

US DATA: Yet another lousy US data just released. Consumer Credit in December dropped 6.6bn USD vs exp -3.5bn whilst November revised from -7.9 to - 11bn USD

Sanguis 2009.02.06. 21:07:06

@Sanguis: Ez talán véget vet az idiotizmusuknak.

rbbj 2009.02.06. 21:18:30

@Sanguis: na ja, az olajlongomat is hazavágja. Nagyon örülök neki....

rbbj 2009.02.06. 21:19:52

@Sanguis: egyébként figyeld meg, nem vágja majd haza. Itt teljes az őrültek háza.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 21:23:57

Megvallom Sanguis által bemásolt hírt a TLF terms vontatkozásában nem értem miről szól.
Ha fontos, mondjátok el , ksz.

Robbaj,
Ha trend ellenében veszel fel pozit - különösen olajban - akkor 10 % nyerőnél az első lehetőség esetén dobni kell.
Saját tapasztalat.
Épp tegnap elmélkedtem erről a pf. certi topikban.

A nyersanyagok áresése is a részvény piaci áresés előszele szokott lenni.
Én nem bánom a ma eladott kisebb short pakkot, de ha tudom hétfőn jobb áron visszaveszem.

Egy általános gondolat:
Ha rövid távon minden őrültnek tűnik, akkor léptéket kell váltani.
Nézzetek majd 2 hét múlva vissza, onnan már nem fog olyan őrült dolognak tünni.
Nem szabad az őrület első szelére dobni a racionális koncepciót.
Egyet igazítani rajta viszont szabad, sőt kell.

Sanguis 2009.02.06. 21:36:25

US DATA: Consumer data $11B Drop Largest Since Records Began In 1943

rbbj 2009.02.06. 21:46:13

@Quanto Costa: igaz, de olajban nem gondolom, hogy trenddel szemben vettem fel. Egy oldalazó trendben vettem fel, több naposra tervezve a pozit. Hogy közben meghibbannak mindkét irányban, arra nem számítottam.

Daxspeki 2009.02.06. 22:05:10

3%... Ezt még emésztem kicsit:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 22:35:23

A Yahoo szalagcíme:
'A részvények száguldanak, amint a befektetők túltekintenek a januári munkanélküliségi adatokon'.

Ezt mintha már hallottuk volna december és január elején is.
És ahogy az index körbetáncoja a 8000-t, kisértetiesen olyan, mint amikor a 11.000 körül támasztották szeptemberben hetekig a sok rossz hír közepett is.

Most már akár egy 5xxx árfolyamot sem tartok kizártnak a Dow-ban március végéig.

A short pozikat viszony szerintem olyan 85xx felett kell felszámolni.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.06. 22:44:42

Nem, a volatilitás jelenleg nem olyan nagy, maradjunk a 7200-nél :-)

Sanguis 2009.02.07. 15:38:05

Érdekes ahogy szinte mindenki átsiklik, figyelmen kívül hagyja azt a tényt, hogy USA-ban folyamatosan nagy arányokban módosítják visszamenőleg az adatokat. És nem tizedes eltérésekről, hanem majdnem duplázó számadatokról van szó.
Az már ezek után természetes, hogy bele sem gondol a többség, hogy ez milyen jövőt vetíthet előre. Az Obama féle mentőcsomag maximum arra lesz elég, hogy füstöt gerjesszen, de a parazsat nem oltja el.
A hitelesség kérdéséről nem is beszélve, ez a mai világban úgy tűnik, hogy természetes. Mármint az, hogy hazudik majd mindenki, a kormányzatokkal az élen.
Az USA kormány szűkre szabott zakójából, hamarosan csak mellényre telik, de mire vége lesz, kiderül, hogy csak egy mandzsettára futotta.
Nem volt véletlen pénteken, ez a foggal-körömmel való emelkedés. Ennek semmi köze nem volt befektetői körökhöz. Egyszerűen arról van szó, hogy kimerültek a kormányzati eszközök, és verbálisan, valamint tőzsdei emelkedéssel megpróbálják a befektetőket újra részvényvásárlásra késztetni. Nem a kormányzat vásárol ilyenkor, mielőtt valaki erre gondolna, hanem a tőzsdén szereplő résztvevők összehangolt saját részvény vásárlásai hajtják fel az árfolyamot. És mivel a tőzsdén szereplő cégek közös érdekéről van szó, nem nehéz összehozni egy ilyesfajta tőzsdei kartellezést.
És nem arról van szó, hogy most long, vagy short, hanem arról, hogy van e bárminek ezek után valóság alapja, amit a kormányzatok által fizetett elemzői cégek, sajtóorgánumok, bértollnokok, stb "mondanak".
Mindezt azért írtam, mert hiányolom a felzúdulást, felháborodást az itt hozzászólók részéről az adathamisítások miatt. És, kicsit cinikusabban fogalmazva, a gondolkodás hiányát is.
Minden esetre sikeres kereskedést mindenkinek a jövőre nézve, ha bekötött szemmel.

Bemásoltam ide is, amit a Pf-re írtam. A gondolkodás hiányáról szóló kitételek, itt nem érvényesek.:)

vogon1 2009.02.07. 16:57:41

@Quanto Costa:
persze shortban ülve én is szeretném hinni, hogy igen, de 8000 körüli szinten eddig mindig megfogták, szerintem ebben a környezetben nem is fog beesni jóval ez alá. hogy az októberi szakadáshoz hasonlót lássunk, ahhoz egy nagyvállalati csőd vagy csődhullám kellene.

asdf 2009.02.08. 12:28:31

@vogon1: meg lessz április elején

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.08. 23:41:31

Októberi szakadáshoz hasonló nem lesz már.
Én 7200-ig várom.
Az 5xxx tippet nyugodtan végiggondolva már nem látom reálisnak.

Vagy legalábbis nem a közeljövőben.
Viszont, ha nem tudják kezelni a válságot, akkor jaj nekünk, még évekig eshet.
süti beállítások módosítása