Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.04.01. 23:06 Daxspeki

2009.04.02

Szép kis április elseje volt, hatalmas kilengéseket produkált napközben a piac. Az, hogy az új negyedév erősödéssel kezdett, még jó jelnek is tekinthető, azonban a makroadatok ezt korántsem támasztják alá (bármilyen köntösben legyenek is tálalva)...

 

 

 

 

 

DAX napi:

A 20 napos mozgóátlag továbbra is fogja az árfolyamot, felülről a csökkenő trendvonal fogja. Túl sok mozgástér ezek alapján már nincs. A Stochastic indikátor beadta az eladási jelet, ugyanez azonban még nem mondható el az MACD-ről.

DAX órás:

Itt jól látszik a nagy volatilitás. A nagy napvégi emelkedést még az 50 órás mozgóátlag sem tudta megállítani. Érdekes chart...

A mai nagyobb fekete gyertya a borzasztóan rossz amerikai munkanélküliségi adatoknak "köszönhető". Ez azonban hamar elfelejtődött a két órára rá publikált ISM index és függőben lévő lakásértékesítések következtében. Íme:

 

 

 

 

 

Historikusan borzasztó rossz adatnak tekinthető mindkettő. Mégis mennyire pozitívan tekintett rájuk a piac, pusztán azért, mert felülteljesítették a "szakértők" várakozásait.

79 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr91040869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.01. 23:58:44

Szerintem egyszerűen hozzászokott a piac, hogy a bődületesen rossz munkaerőpiaci adatokat 1-2 óra elteltével illik bődületes rallyval lereagálni.
Valószínűleg erre már külön utaznak, és én is gondoltam rá.
Sajnos a józan paraszti eszem nem engedte, hogy a teljes short pakkot eladjam, így csak egy részével tudtam átmenni libikókába.

A kereskedésemben az irracionális faktoron még dolgoznom kell ...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 00:11:54

Speki,
Ezt te hogyan értelmezed ?
---> "Mittlerweile haben die kurzfristigen Tradingindikatoren ihren Korrekturkurs fortgesetzt und stehen kurz vor dem Eintritt in die untere überverkaufte Extremzone und damit vor einem klassischen Kaufsignal."

Időközben a rövidtávú kereskedési indikátorok tovább folytatták korrekciójukat és most éppen a túladott zóna extrém tartomány alsó részébe történő belépés előtt állnak, mely egy klasszikus vételi jel ?!

---> www.finanzen.net/eurams/nachricht/Charttechnik_Dax__Widerstandsbuendel_geknackt__866834

Daxspeki 2009.04.02. 08:41:59

@Quanto Costa: Szerintem kicsit el van tévedve az illető elemző...

Jani36 2009.04.02. 08:55:41

@Daxspeki: Sziasztok.
Speki, irtam neked levelet, megkaptad?

Daxspeki 2009.04.02. 09:01:16

@Jani36: Az az igazság nem néztem a mailjeimet, este lecsekkolom. Köszi!

jaccso 2009.04.02. 09:07:11

Spekulál valaki az EKB kamatdöntésre?

Jó áron van az EURHUF long certi, és a kamtcsökkentés is mellette szól.

Daxspeki 2009.04.02. 09:10:00

@jaccso: Ugyanakkor a PF-en van egy cikk, miszerint van egy pletyka a piacon, h az EKB forintot venne... : www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=3&k=3&i=112799

jaccso 2009.04.02. 09:21:36

@Daxspeki: Olvastam, bizonyára ezért is van 300 alatt. De az írásod alapján (én nem számoltam utána :) egy 5% lehet a certiben a kamatdöntés miatt.

A kockázat természetesen megvan hogy tovább esik + a nagy spread miatt már már megszívod, de azért elgondolkodtató.

Nem fognak gyakran fél százalékot vágni :))

Sanguis 2009.04.02. 09:26:59

Én az arany mai bedöntésére spekulálok. De a XAU/USD spot shorttal, nem a határidőssel.

Sanguis 2009.04.02. 09:28:53

És EUR/GBP shorttal, valamint a JPY bezúzására USD/JPY longgal.
Az indexeket ma békén hagyom, amíg ki nem derül az irány.

jaccso 2009.04.02. 09:35:50

Felhívtam az erstét, azt mondják, hogy a kamat csökkentés várakozás folyamatosan épül be a certi árába.

Amit az oldalukon írnak a képletben mint konkrét kamatszint /1.5%/, az nem egy konkrét időpontban fog mondjuk 1%-ra változni, hanem ahogy a piac árazza a változást.
És hogy hogy árazza, azt egy devizakereskedőtől kellene megkérdezni.

Ennyi az info, valakinek világos? :))

Sanguis 2009.04.02. 09:38:11

@Sanguis: EUR/GBP-nél kiütött a profitvédő stop.

Sanguis 2009.04.02. 09:46:00

A DAX-nál talán a rés betöltése után short.

NightLord 2009.04.02. 09:59:01

@Sanguis: Ahhoz előbb irányt kéne váltani. És nemtudom minek kellene történnie ahhoz, hogy ezek irányt váltsanak..

NightLord 2009.04.02. 09:59:32

Juteszembe, ma is lesz munkaerőpiaci adat, biztos arra is rallizunk majd 3%-ot

Daxspeki 2009.04.02. 10:06:31

@jaccso: Szóval nem konkrét tételről van szó az árazásban, hanem egy újabb bizonytalan tényező...

Sanguis 2009.04.02. 10:15:53

@NightLord: A nagy zakó "váratlanul" szokott bekövetkezni. Akkor mikor mindenki elhiszi már, hogy vége az esésnek.
A másik, hogy nagyot mentek fel megint és holnap péntek, ami feltételezi a profitrealizálást.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 10:20:04

@jaccso:
Ebből csak az világos, hogy nekik sem világos.
A központból kaptak egy használati utasítást, azt szerencsés esetben vki jól lefordította németül és ezután szolgai módon azt mondják tovább.
Szerintem Speki is félreértette ...

@Sanguis:
Fárasztó mindíg elismételni, de medvepiaci rallynak tűnik.
Amíkor van hír - és most van - akkor mindíg megrántják ...

fta 2009.04.02. 10:23:59

USDEUR-ban van egy ék 30-ától kezdődően, abból ki merre látja a várható kitörést?

Sanguis 2009.04.02. 10:31:39

Amikor a hét elején azt mondtam, hogy szerintem visszamegy betölteni a rést, nem nagyon hitte el senki a TA miatt.
Ugyan ez az olajnál, hogy szvsz esni fog.

tőzsdebubus 2009.04.02. 10:35:25

Sziasztok !
Pár napja nem trédelek, csak lesek, de nagyokat.
Józan ésszel nem vártam volna, hogy megint felfelé indulnak az indexek, ezért nem akarok longba lépni, shortra meg nem láttam még jelet( persze amit Speki ír az igaz, cask épp az index nemakarja észre venni) úh inkább kivárom mi lesz.
USD/YEN szépen araszolgat felfelé, kiváncsi vagyok 100 megállítja-e.
EUR/USD-ben 4 óráson épülget egy dupla alj , szerintem érdemes megvárni, hogy teljesül-e.

fta 2009.04.02. 10:41:20

@Sanguis: Igazad volt, nem hittem Neked, a TA egyértelmü volt és az irány is, de mégsem jött be.

jaccso 2009.04.02. 10:41:22

@Daxspeki: Te hogy számoltad az EURHUF certi árat? Az erste oldalán van egy képlet, ahol a kitevőben van valami.
300(1+11)/(1+1,5) ez világos de ez van a valahanyadikon, valami gamma-1 vagy gamma -i fogalmam sincs.

Nem látom leírva sem, hogy mi lenne..

Sanguis 2009.04.02. 10:52:26

@fta: Az szvsz egy csökkenő háromszög.

Sanguis 2009.04.02. 10:54:09

@fta: Nem szemrehányás volt.:) Csak a figyelmet akartam felhívni arra, hogy nem mindig a logikus a jó döntés. A megérzéseinkre jó néha hallgatni.

Daxspeki 2009.04.02. 10:54:39

@jaccso: A EURHUF-os bejegyzésben le lehet tölteni egy exceltáblát, ott megtalálod a képletet amit használtam. Az Erstés tájékoztatás alapján viszont ezek szerint az alapkamatokkal nem lehet olyan egyértelműen számolni, mint ahogy én tettem...

fta 2009.04.02. 11:04:46

@Sanguis: Nekem a megérzésem az, hogy előbb-utóbb jön a kijózanodás, amikor rájönnek, hogy nem volt minek örülni az elmúlt hetekben és akkor nagyon csúnya vége lesz a dolognak, csak egyelőre hiányzik a hír, ami kicsit katalizálja a folyamatokat. Az egyik autógyártó csődje, mondjuk ilyen lenne, szvsz hasonló zuhanást idézne elő, mint a LB csődje tavaly.

jaccso 2009.04.02. 11:18:01

@Daxspeki:Rájöttem hogyan történik a számítás.
Ez alapján egy fél százalékos kamatvágás kb. 0,18%-os elmozdulást eredményez.

Szerintem az excel amit felraktál az nem az igazi :)
Szívesen elküldöm a számításokat..

Daxspeki 2009.04.02. 11:27:03

@jaccso: Küldd el mailben, este megnézem!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 11:34:09

@fta:
Tartós emelkedés nem is képzelhető el bázis építés nélkül.
Ez most hiányzik.
Hír az éppen van, arra emelkednek.
Ha visszaemlékszel a nagy esés idején éppen hogy nem voltak hírek, ami meg kijött az negativ volt, azért hogy beessenek.
Most van a böjtje.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 11:46:53

Úgy látom a Trendlines sem találta el az irányt rövid távon
---> www.trendlines.hu/2009/03/31/komoly-fordulat-johet-technikai-elemzes/


HeHeHe :-)))

Daxspeki 2009.04.02. 11:55:31

@Quanto Costa: Pedig örültem volna ha eltalálják. Kíváncsi lennék, h vajon csak én néztem be ennyire, vagy tényleg volt vmi előjele az emelkedésnek? Olvasott valaki olyan tech elemzést a hét elején, ami emelkedést jósolt?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 12:13:59

@Daxspeki:
Tech előjele nem volt, csak pszicho.
Egy medve piac sokkal hektikusabb, mint egy bika.
Kellene külön elemzéseket készíteni a piac pszichológiájáról is.
Pl. Február folyamán a vártnál is gyengébb makrok jöttek ki, mert így a mostani gyenge adatok jónak tűnnek.
Ha jön egy hír akkor mindíg megrántják, különösen ha azt gyenge munkaerőpiaci adat előzi meg etc...

Most már alighanem felmegy a 4350-es réshez.

orange után 2009.04.02. 12:35:17

@Daxspeki: igen, hétfőn vagy kedden hozott a cnbc egy hosszabb elemzést, ami konszolidációt és hosszabb 2-3 hónapos emelkedést jósol, felhívva a figyelmet arra, hogy ez nem a medve vége.
a mostani jókedv mögött részben a autóeladások esésének csökkenése és persze a g20 áll.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 12:41:15

@orange után:
Hát ha az meglenne, elolvasnánk.
Ha tudod, belinkelhetnéd ide.
Mert ugye ez vagy az a guru mindíg emelkedést jósol, a hírügynökségek meg egyik nap ezt mondják, másik nap azt.
Mindenki ad valamilyen tippet, aztán azt csinálsz a pénzeddel, amit gondolsz.

NightLord 2009.04.02. 13:47:16

Ha jól látom sikeresen kiesett a tegnap 3/4 4 óta tartó emelkedő trendből.

NightLord 2009.04.02. 13:47:57

Ha jól látom sikeresen kiesett a tegnap 3/4 4 óta tartó emelkedő trendből.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 14:06:57

Nem tetszik a piac !
Valószínűleg a TA-nak igaza van és minnyá visszaesik, de én most kiszáltam nézelődni.
Annyi pszichológiát vetettek be rövid távon, hogy minden kergének tűnik.
Az EKB csak 1/4 százalékos vágása is egy ilyen fegyver.
A sejk, aki bevásárolta magát a Daimler konszernbe is egy ilyen.
És még lehetne sorolni...

fta 2009.04.02. 14:29:19

@Quanto Costa: Nekem két hete nem tetszik, minden racionalitásnak ellent mond, de főleg a dax pozimnak, ami jobban zavar. :)

NightLord 2009.04.02. 14:31:30

Amerikai első munkanélküli segélykérelmek március 28-i heti száma: 669.000- előrejelzés. 649.000- előző heti érték: 652.000.


Megveszik vagy nem veszik?

Sanguis 2009.04.02. 14:31:58

Economic data: Initial Jobless Claims (mar) out at 669K vs. 650K expected; Continuing Claims (mar) out at 5728k vs. 5590k exp.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 14:35:41

Ez szerintem most nem oszt nem szoroz.

Egyébként, ha nagyon akarom, akkor megvolt a trendforduló TA alapon.
Mélypont: 3600
Csúcs: 4280
Mélypont: 3986
És most csúcs: 4350

Azaz kisebb mélypont után nagyobb csúcsra ment.

Mert ugye a TA nem vizsgálja, hogy melyik időtávra vizsgáljuk a csúcsokat és mélypontokat ?!

Daxspeki 2009.04.02. 14:40:52

@Quanto Costa: Illetve amilyen időpontra vizsgáljuk, kb annyira érdemes előre gondolkodni. Nekem se tetszik ez az új csúcs, reménykedtem (persze shortban ülve), hogy a korábbi tető megfogja és lesz egy duplacsúcs.

Közben meg jönnek a további szar makrók. Csaknem 6millió munkanélküli... Ezt hogy lehet szépen magyarázni?

Sanguis 2009.04.02. 14:43:00

*DJ Trichet: CPI Pressures To Remain Subdued *DJ Trichet: Global Econ Undergoing Severe Downturn *DJ Trichet: Demand Likely To Be Very Weak In 2009 *DJ Trichet: Econ To Gradually Recover In 2010 *DJ Trichet: CPI Expectations Remain Firmly Anchored *DJ Trichet: ECB To Meet CPI Objective Over Medium Term *DJ Trichet: Inflationary Pressure Diminishing
12:42
*DJ Trichet: ECB To Monitor "Very Closely" All Devts *DJ Trichet: Econ Activity "Very Weak" In Early 2009 *DJ Trichet: Risks To Econ Outlook Now Broadly Balanced *DJ Trichet: Broader Based Disinflationary Pressures Emerging *DJ Trichet: Broader Based Disinflationary Pressures Emerging *DJ Trichet: Reduction in CPI Pressure Increasinly Emerging

jaccso 2009.04.02. 14:43:17

Én is azt látom, hogy pszicho alapon kell nézni a jelent. Közel egy hete megéreztem. Longra nem mertem tenni, pedig a pszicho ezt mondatta velem még a legelején. A racionalitásom nem engedte. A pszicho pedig a shortot nem engedte.

így hát kp-ben ülök 1 hete, össz. 2 swing trade volt, dax short és eurhuf long.. Össz. 20%ot hozott.

Dow-t 8K fölé várom onnan biztos lesz egy kör forduló. Hogy pontosabban honnan azt ti jobban tudjátok :))

Sanguis 2009.04.02. 14:44:37

*DJ Trichet: Inflation To Remain Well Below 2% 2009, 2010 *DJ Trichet: Inflation Risks Now Broadly Balanced *DJ Trichet: Monetary Dynamics Decelerating *DJ Trichet: M3 Devts Reflect Recent Rate Cuts, Fincl Turmoil *DJ Trichet: Sees Decline In Short-Term Lending

Sanguis 2009.04.02. 15:13:09

*G-20 TO PROVIDE $100 BLN TO WORLD BANK, $750 BLN TO IMF

NightLord 2009.04.02. 15:22:20

3perces grafikonon csökkenő háromszög látszik, negyed 1 körül kezdte rajzolni. Alsó támasz 4280 körül, ha töri akkor egy 60 pontos esés jöhet, ha jol számolok.

NightLord 2009.04.02. 15:35:44

Egonnak fenn van az új DAX elemzése, csak erős idegzetű shortosoknak ajánlom megnézésre..

Sanguis 2009.04.02. 16:00:49

Economic data in USA: Factory Orders (Feb) out at 1.8% vs. 1,5% expected

fta 2009.04.02. 16:08:23

A várt az - volt. Legalábbis az oldalon, ahol én nézem.

fta 2009.04.02. 16:11:23

A januári -1.9 százalékos értéket most -3.5százalékra módosította a Kereskedelmi Minisztérium.
Nevetséges...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 16:25:52

@Sanguis:
A 2 % feletti infláció jó hír, mert a gazdaság egyik réme a defláció.
Közgazdászok úgy tartják, hogy az egészséges gazdasághoz kell egy egészséges szintű infláció.

@NightLord:
Hol vannak itt shortosok ?

@jaccso:
Ehhez csak gratulálni tudok, nekem az elmúlt egy hétben csak vitte a lóvét.

Két jövőképem van:
No1: Csinál egy fej vállat és 4280 körül visszaveszem a shortot.

No2: Ez a sok trendfordulót sejtető csúcs meg mélypont mind márc. 9 óta történt. Azaz egy szűk időintervallumban. Következésképpen most egy ál-trendfordulót látunk, melynek az időtávja a II. negyedév lehet.
Nyáron jönnek vissza a problémák és a short.
Jelenleg ezt érzem valószínűbbnek, és ha igen, akkor erre a negyedévre a favoritom az olaj.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 16:32:49

Egyébként a G20-tól várható valami konkrét intézkedés ?
Van valami tervezet, amit el akarnak fogadni, amire számít a piac ?

orange után 2009.04.02. 16:32:56

@Quanto Costa: nem találtam meg, pedig keresgéltem, elképzelhető, hogy a wsj hozta le. a lényegét leírtam, jöhet egy ennél lényegesen magasabbra törő emelkedő fázis, de marad a medve (azaz nem ez volt a mélypont, a 29-32-es válságban is volt olyan rally, ami 48%-ig ment, igaz az a legelső megpattanás volt). ezt már csak azért is hajlandó vagyok elhinni, mert mostanában egy-másra jelennek meg cikkek arról, hogy elértük az alját itt is meg külföldön is, ami szerintem csak előkészítő propagandája a mostani macirally következő fázisának.
március 11-óta ülök rendületlenül longban és nem izgulok miatta, azután hogy szépen megtartott a támasz a hétfői esést meg pláne nem. aztán majd meglátjuk mit hoz a jövő, bármikor bedobhatnak egy olyan hírt, ami leveri az egészet, de szerintem most nem az a cél. egyelőre.

orange után 2009.04.02. 16:34:34

@orange után: mondom ezt úgy, hogy longban ülök, szóval "enyhén" elfogult a nézőpont.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 16:37:33

@orange után:
Ha te március 11-én beleültél a longba és azóta tartod, akkor guruként tisztellek:-)

Sanguis 2009.04.02. 16:38:47

@Quanto Costa: G-20 TO PROVIDE $100 BLN TO WORLD BANK, $750 BLN TO IMF

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 16:45:20

@Sanguis:
Mindíg csak ezek a kvantitatív intézkedések, soha egy eredeti gondolat.

Köszi.

orange után 2009.04.02. 16:49:52

@Quanto Costa: kb. a csomag 60%-ába akkor és felfelé bővítettem, inkább szerencsés húzás volt, mint pontosan megtervezett. most hétfőn azért elég kellemetlenül éreztem magam.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 16:54:54

Most már tolj utána egy követő stoppot és próbáld meg Egon 4700-es célárát kivárni.
Grt.

Sanguis 2009.04.02. 16:54:59

Lehet, hogy kimaradok valami jóból, de én nem longolom egyik indexet sem. Sőt abnormálisnak tartom ezt a túlhúzást. Szerintem bármikor szakadhat.

Sanguis 2009.04.02. 16:57:49

A forgalom pedig megint a béka feneke alatt.

Daxspeki 2009.04.02. 16:58:14

@Sanguis: Hasonlóan gondolom, de kezdem nagyon kényelmetlennek érezni a short pozit. Naposon töri a csökkenő trendet... Nem látok benne rációt, de nem akar esni.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 17:05:57

@Sanguis:
Persze, nyitni már késő.
De ha vki márc. 11 óta tartja (kb.3830-tól) az már nem bukhat nagyot rajta, ha rajta tartja a szemét.

Sanguis 2009.04.02. 17:10:57

@Quanto Costa: Aki merte tartani a longot, annak csak gratulálni tudok.

asdf 2009.04.02. 17:14:00

@Daxspeki: mondjatok valami biztatot is ma vettem shortot vagy lelőték a medvét,?

Sanguis 2009.04.02. 17:25:31

Most megint az lehet, forgalom alapján, hogy a kicsik elkezdtek vásárolni, nehogy lemaradjanak valamiről.
Más biztatót nem tudok neked mondani.

Sanguis 2009.04.02. 17:27:40

A dollárt is adják, mint az őrültek.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 17:34:11

@ asdf:
Annyi bíztató látszik, hogy ha holnap du.-ig sem korrigál, akkor add el.
Az én végső stop szintem 4400 lett volna, de akárhányadik érzékem nyomán 4298-on eladtam.
Nem lőték le, de jelenleg visszazavarták a barlangjába.
Egyébként még bármi lehet, de Egon 4700-et vízionál.

fta 2009.04.02. 18:41:10

@Daxspeki: Én is már elég rosszul érzem magam a short miatt. Bizonytalan vagyok és értetlenül állok a dolgok előtt.
Nevetséges, hogy rendre kihoznak egy kicsit jobb makrót egy nagyon gyenge bázisidőszakhoz képest, ami még mindig nagyon gyenge adat, ráadásul az előzőt rendre nagymértékben lefelé módosítják és a piac meg megy utána.
Ez egy olyan folyamat, amit ellentmondásosnak érzek és nem tartható fenn sokáig.

A munkanélküliek száma folyamatosan emelkedik, nem látszik megtorpanni, de nő a rendelésállomány és az autóértékesítések száma is kevésbé csökken. Kérdésem megint: ki vásárol akkor?..

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 19:16:42

@fta:
Vannak helyzetek, amikor nem szabad filózni, csak bevállalni a stoppot.
A tőzsde legalább annyira pszichológia, mint matematika és gazdaság - vagy még jobban.

Eddig azért panaszkodtunk, hogy nem hagyják kiesni a piacokat, most hagyták.
Egyébként a x380 mágikus szám, innen holnap akár be is adhatják.

Igaz ebben az esetben bukik Egon füles csésze elmélete.
Még abban sem vagyok biztos, hogy egy füles csésze visszatesztelheti 2x a nyakvonalat ?

asdf 2009.04.02. 19:56:59

@Quanto Costa: Egon elemzése általában összejön, de mindig azt irja hogy, persze nem két nap alatt szvsz lessz egy vissza teszt. Kicsit erős lenne az emelkedés 2 nap alatt korekcio kellene a további emelkedéshez.De ez csak magánvélamény, lehetnek ettől teljesen más maglátások

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 22:09:50

Nekem az a meglátásom, hogy az olaj trendel felfelé.
De ez lehet, hogy csak egy téves vízió.

jaccso 2009.04.02. 23:02:41

Észre kell venni, hogy a tőzsde egy hatalmas pszichológiai massza jó adag kapzsisággal fűszerezve. És hogy vannak akik tudják irányítani a "masszát". Ők ezt előszeretettel meg is teszik. A pszichológiai masszát nevezhetném attitűdnek is, ami nyomatja a buy/sell gombokat. Ha + az attitűd buy-t nyomnak, ha negatív sellt. Ennyire egyszerű. Ezt hívhatjuk trend / altrendnek.

A kulcs ott van, hogy tudod-e mi az alap attitűd, illetve hogy be tudod-e lőni az időszakos +- váltást nagyjából időben. Erre jön még rá a stop kérdése és némi technika. Ha mindkettőt jól műveled császár vagy, ha egyiket király is lehetsz. Ha egyiket sem...

Rettentő alattomos a tőzsde, főleg ha nem vagy ura a pszicho én-ednek.
A legrosszabb verzióra kell készülni.. Ha erre van alternatívád és az megfelelő számodra akkor no problem. Ha nem megfelelő, akkor valójában nincs is. Kinek köszönheted?

Lehet persze bízni a "szerencsében" - de általában nem egy lottószelvénnyel játszunk...
A legrosszab verzió pedig mindeki számára egyértelmű kell hogy legyen.

K.O.

Számomra eddig ez a medvepiac tanítása.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.04.02. 23:17:28

Szépen szóltál!

Én az attitűdöt nevezem irracionális faktornak, ami a mélyben rejlő racionalitást árnyalja.
Sokszor annyira árnyalja, hogy a fekete fehérnek tűnik.
És bizony nekem ezzel az irracionális faktorral vannak gondjaim.
Egyenlőre úgy látom, hogy az ember vagy racionálisan gondolkodik, vagy nem.
Első esetben megüli a trendet, de bebukja a korrekciót.
Ha TA alapon kereskedik, akkor későn száll be és lemarad.
Ha viszont nem racionális, akkor előbb-utóbb kiköt ismét a lottó szelvénynél.

jaccso 2009.04.02. 23:55:23

Ahogy te nevezed - a racionális faktor és az irracionális faktor vívódik folyamatosan az emberben. /Én racionális és pszichológiai én-nek nevezem./

Nevetségesnek hangozhat, de egyszer már volt olyan is, hogy egyik este leírtam hogy mit fogok csinálni másnap, mert tudtam hogy felülkerekedhet a pszicho.
Jó döntés született..

Valóban, ha striguláznánk a jó / rossz döntéseket melyek születtek a racionális / pszichikai éntől, szembetűnne az eredmény.

Innentől egyértelmű a dolog.
Ami azért nem olyan egyszerű.. Leginkább egy nagyon hosszú tanulási folyamatot jelent, ami alatt fejlődni kell.. Sokat.
süti beállítások módosítása