Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.03.18. 23:54 Daxspeki

2009.03.19

A FED mostantól amerikai államkötvényekbe fogja tolni a frissen nyomtatott még meleg, ropogós dollárokat. Valamiért ennek nagyon megörültek a piacok; bár érteném az okát. Mára egy rövid Dow elemzéssel készültem, aki a DAX-ra kíváncsi, olvassa el a tegnapi bejegyzést; sok nem változott.

 

 

Dow napi:

A mai felrántással két szintet tesztelt egycsapásra az index: egy főbb csökkenő traendvonalat, illetve a korábbi leszúrás minimumát. Egyelőre semmi jel nem utal arra, hogy átviné ezeket a szinteket: Ultimate Oscillator innen már rendszerint fordulni szokott és szerintem amint alszanak egyet a befektetők a mai hírekre, kiderül, hogy tulajdonképpen semmi ok az örömre.

A mostani bejelentés igazából egy kényszerlépés, ami egy ideje már benne is volt a levegőben, többfelé már napokkal ezelőtt megszellőztették ezt. A helyzet az, hogy 0 alá már nem igazán tudja vinni a kamatokat a FED. A kamatcsökkentések terén amit lehetett megtettek, a gazdaságélénkítő próbálkozások ezen módjának pozitív hatását már csak remélni lehet. Maradt az államkötvények és jelzálogfedezetű értékpapírok vásárlása. És ahogy a FED kommentárból is kiderül, eddig nem sok pozitív hozadéka volt a dolognak. Ahogy mondják is januártól tovább romlottak a gazdasági körülmények, az amerikai gazdaság középtávú kilátásai gyengék. A szakértők továbbra is 10% körüli munkanélküliségi rátát várnak (jelenleg 8,1%).

Szóval a helyzet nem túl rózsás, érdemes például megnézni hogy reagált a hírre a dollár és az arany. Véleményem szerint nagyon hamar ki fognak józanodni a befektetők a kezdeti eufóriából és a kényszerintézkedések helyett újra a valós gazdasági problémák kerülnek előtérbe.

A fenti okfejtés persze kizárólag egy NEM makrogazdasági szakember magánvéleménye. Egyszerűen józan paraszti ésszel úgy gondolom, hogyha nyomtatok magamnak jó sok pénzt, hogy abból a hiteleimet és a srácok kártyaadósságát fizessem, még nem tudom rendbetenni a döglődő családi gazdaságot.

34 komment

Címkék: elemzés tőzsde technikai elemzés djia dow


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr941010961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fta 2009.03.19. 00:48:44

QC, summa mennyi? Mindet zártad?

tőzsdebubus 2009.03.19. 08:34:57

Sziasztok !
Néhány szempont a továbbiakra a FED nyilatkozat után:

KB 1000 milliárd dollárt pumpálnak amcsik a gazdaságba: ennek a tegnapi öröm.
De van üröm is, az egyik legnyílvánvalóbb a dollár leértékelődése, ahogy Speki is írja.
Egyetértek azzal is, hogy a tegnapi örömöt felváltja majd a kijózanodás is, elég ha megnézik az eddigi pénz pumpa eredményeit...
A dollár értékvesztése, negatív reálkamat szerintem kipukkasztja a kötvénylufit, azaz szerintem onnan is menekülni kezd majd a spekik tömege...

Fentiek miatt ajánlom Mindenki figyelmébe az aranyat, szerintem emelkedő pályára kell álljon.
Amúgy szerintem tegnap délután óriási bennfentes kereskedés zajlott Amerikában és az arany piacán is, azaz a jól tájékozottak szépen leverték az arany árát a támaszra, (pedig ugye épp emelkednie illett volna), ott jól bevásároltak, majd megvárták a Bernankee beszédet.. micsoda véletlen :-)

bakiba 2009.03.19. 09:24:42

@tőzsdebubus: Az aranyról írtakkal teljesen egyetértek, "büdös volt a tegnapi nap" viszont várok egy lefele kört pont a tegnapi mozgások miatt/gyors pénz/. Péntek, hétfő relációban beszálló keresés nálam:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 09:34:34

A bennfentes kereskedésről csak 1 gondolat:
1111 db EuroBundLong certit vett vki tegnap 15.00 tájt 4500 körül és ma reggel már el is adta 49xx tájt.
Szerintem mi csak ugatjuk a szakmát, a nagykutyák, akik átlátják, hogy mi a dörgés nem irkálnak ide:-(

@fta:
3 kisebb kisérleti jellegű tranzakciót indítitottam és abból a DaxLongban nem mertem benne maradni zárás után.
Összességében persze egy kisebb minusz jött össze ezekből.

tőzsdebubus 2009.03.19. 09:38:49

@Quanto Costa: Igen mi "műkedvelők"vagyunk, nyilván az eszköztárunk ( beleértve az informális kapcsolatokat ) nem vetekszik azokéval, akiknek ez a szakmájuk.
De szerintem annál többet érnek azok az eredmények, amiket "amatőr" alapon összehozunk :-)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 09:49:38

Az eredményeink épp csak annyit érnek, amennyi a %-os mutató minusz a ráfordítotott idő és energia.
Ezt persze nem egyszerű beárazni.

Daxspeki 2009.03.19. 10:31:27

@Quanto Costa: "Mugabe, a zimbabwei elnök most biztos jót mosolyog. Ő tudja mi a hiperinfláció." - Hát igen, ha nem is hiper, de biztos nagyon rosszat tesznek ezek a lépések hosszabb távon a dollárnak. És tényleg marad az arany, mint biztos pont...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 10:54:53

Számunkra az a kérdés, hogyan hatnak ezek a lépések a részvénypiacokra ?
Lehet, hogy a dotcom válság idején megtapasztalt időszak, amikor a Dax hetekig nem követte le a Dow emelkedését, egy hasonló válságkezelés következménye volt ?

tőzsdebubus 2009.03.19. 11:11:08

@Quanto Costa: alapvetően nem látom, hogy makrogazdasági szinten bármi változott volna ( mármint effektíve vagy akár kilátásokat tekintve is javult volna... ).

tőzsdebubus 2009.03.19. 12:07:11

Az olaj a TA alapján számolt 51 dolláros célárat gyakorlatilag elérte.
Nem tartom azonban kizártnak, hogy a dollár gyengülést is figyelembe véve, megy tovább, az 55 dollárnál lévő ellenállásig. Fele pakkom zárom, másikkal kivárom, megy e feljebb.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 12:21:40

Én is így szoktam okoskodni:-)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 14:40:22

Milyen érdekes, hogy pont a határidős kifutás és a negyedéves zárás előtt kezdtek el 'záporozni' a jó hírek.
Mintha egy karmester vezényelne, a média meg bólogat.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 14:51:19

Egyébként a részvények meg opciók határidős kifutás befolyásolja az aranyat vajon ?

Daxspeki 2009.03.19. 15:00:20

@Quanto Costa: Én ezeket továbbra sem tudom jó hírként értelmezni. Talán kivétel a ZEW index, arra viszont valahogy nem akaródzott reagálni a piacnak.

fta 2009.03.19. 15:02:32

Bárcsak lett volna szabad tőkém, annyira átlátszó az álbika. :D

Daxspeki 2009.03.19. 15:04:54

@fta: Hát ha átlátszó is meg ál is...:)

tőzsdebubus 2009.03.19. 15:08:22

nemazért mondom, de az a ebwtoil02 ( sima, tőkeáttét nélküli certi szerintem nem ér semmit. Kicsit megnézegettem az árakat, mialatt az olaj kb 25%-al lett drágább, meg a forint is gyengült, a certi 900 Ft körüli árról lment egész 990-ig:-)
Ez vmi vicc ? Met annak elég rossz.

Jani36 2009.03.19. 15:21:01

@Daxspeki: Sziasztok.
Mindjárt nyit USA és eldönti....

fta 2009.03.19. 15:21:49

Usa már 1 órája nyitva van... :P

Jani36 2009.03.19. 15:29:40

@fta: Jé, tényleg:D
Ilyen összevisszaságot...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 15:37:10

@tőzsdebubus:
Még abban nem kereskedtem, de ha jól értem, akkor az igen erősen forint függő.

tőzsdebubus 2009.03.19. 16:07:55

@Quanto Costa: ezek után nem tudom, milyen függő:-) Mivel az alaptermék kb 25%-al drágult, meg a forint is gynegült, hát alapból kéne szerintemlegalább 25%-al többet érnie...( eltekintve a forint gyengülés hatásától)
Nálatok DAX certinél minden rendben van az árakkal?

tőzsdebubus 2009.03.19. 16:10:19

Nem csodálkoznék ha most elkezdene esni a DJ....

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 16:14:19

@tőzsdebubus:
Eddig nem volt panasz.
Néha a margin furcsán változik erre meg arra.

Biztos a referencia időpontokat jól tekinted ?

tőzsdebubus 2009.03.19. 16:20:02

@Quanto Costa: az igazat megvalva csak úgy kb néztem, de nagyjából stimmel. Azért érdekelt, mert ugye volt olaj kötésem, és össza akartam hasonlítani, ugyanez sima crtivel mit hozott volna...

tőzsdebubus 2009.03.19. 16:28:26

Nézem egyszerre a daxot meg dowt... azon gondolkozom, hogy tudják ennyire szinkronban csinálni, egyet fel egyet le.. .-)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 16:28:54

Még 1 dolog befolyásolhatta:
Dollár elszámolású ....

tőzsdebubus 2009.03.19. 16:39:36

@Quanto Costa: igenez lehet, erre nem gondoltam:-)

fta 2009.03.19. 17:52:20

Dax órás már szinte kiált az macd divergencia, csúnya vége lesz az álbikának:)
Nagyon megtetszett a szó.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 18:08:04

Asszem itt engem illet a dicséret !
De az Usákok legalább olyan jó !
:-)

Mik a vélemények szakértő arany TA elemző körökben a jelenlegi fellángolásról ?
Lehet ez a végső támadás kezdete az 1000 ellenállás tekitetében ?
Meddig korrigálhat vissza (már ha egyáltalán) ?
Hozzá mer/tud még szólni valaki ?

(Az a jó, hogy az arany stabil instrumentum pl. az ezüsthöz képest :-DDD

fta 2009.03.19. 18:35:04

Holnap nem dolgozom, reggel beleásom kicsit magam az arany chartokba, illetve az új long certivel számomra is érdekessé kezd válni. :)

zslaci007 2009.03.19. 21:29:59

Nem tom, hogy mások is észrevették-e, vagy csak nekem tűnt fel, de mintha a londoni, meg new yorki okostojások abbahagyták volna a pánikoltatást... (lehet, hogy most nagy csendben elkezdtek bevásárolni?)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.19. 22:20:00


Korábban voltak olyan hangok, hogy hagyják kiesni a piacokat.
Most talán kiesték magukat - talán nem.
Ha április elején nem mennek új mélypontra, akkor júliusig már nem kell annyira aggódni.
süti beállítások módosítása