Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.03.10. 22:42 Daxspeki

2009.03.11

Igen, végre egy nagy forgalmú emelkedő nap. A DAX 5%-ot meghaladó mértékben erősödött. Tette ezt annak elenére, hogy a második legnagyobb súlyú indextag, az Eon 3,39%-ot esett az igen gyenge gyorsjelentés hatására. A bankpapírok szárnyaltak (Deutsche Bank 17,18%!) köszönhetően a Citi felől érkező kedvezőbb híreknek. A nagy örömködésben még a csőd szélére került Infineon is emelkedni tudott. USA indexek napi maxon zártak, így minden lehetőség adott a holnapi hasonlóan jó folytatásra.

 

DAX napi:

Az utolsó két gyertya tipikus fordulós alakzat, hacsak holnap nem történik valami nagyon negatív, akkor el lehet mondani, hogy itt a korrekció. MACD-nek már csak egy emelkedő nap kell és beadja a vételi jelet. Első komolyabb ellenállás a 20 napos mozgóátlag lehet.

DAX órás:

A tegnapi gyengébb amerikai zárás ellenére már rögtön nyitás után törte a csökkenő trendet, majd a vételi nyomás egész nap kitartott. MACD már pozitív tartományban és hamarosan a mozgóátlagok is kereszteződnek. A túlvett zónába került Ulimate Oscillator viszont lassan egy kis pihenőért kiált. Ez mindenképpen szükséges lenne lassan egy megfontoltabb emelkedéshez, nehogy a végén csak egy gyors másfél napos felrántás legyen ebből.

Aki esetleg nem olvassa a kommenteket nap közben, annak ide is leírom: arany nagyon fej-váll gyanús, 890-nél érdemes shortbeszállón gondolkodni. Az alakzatból számított célár 800 körül van...

121 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr48994803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daxspeki 2009.03.10. 22:50:49

Újabb vicces Google fordítás: translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=ja&u=http://www.hikaku-fun.com/netecurities/nyumon-rosoku-yonomarubozu.html&ei=qd-2SciUNczR-Qbw8OCJCw&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3D%2522yonomarubozu%2522%26hl%3Dhu%26sa%3DG Az alapvető minták második sorának második gyertyáját érdemes nézni. "Külső" változata nincs ennek a gyertyának, ami tulajdonképpen logikus is:)

NightLord 2009.03.10. 23:07:40

@Daxspeki: "Aki esetleg nem olvassa a kommenteket nap közbe"
nap közbeN plssss : )

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.10. 23:10:17

@Daxspeki:
Na várjál !
A szöveg visszafordítva angolra:
"The core samples should be seen in the second row of the second candle. "External" There is no version of this candle, which is also a logical"

Talált ???

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.10. 23:11:08

Egyébként más is írjon be számokat, mert most már én is kiváncsi vagyok, ki hány százalékon áll éves szintem meg ilyenek ...

Daxspeki 2009.03.11. 07:15:02

@Quanto Costa: A linkre kattints és ott nézd meg a gyertya nevét.

@NightLord: Javítva:)

Daxspeki 2009.03.11. 08:48:57

@Quanto Costa: Nekem idén eddig +26,2%. Az előző év első 7-8 hónapja sajnos nagyon rosszul sikerült (akkor még egyáltalán nem is certiztem), Januártól decemberig 5,8% mínuszt "sikerült" összehozni.

tőzsdebubus 2009.03.11. 09:37:10

Sziasztok !
Először is grat akik tegnap longoltak ! Én erről lemaradtam, nem tudtam sokat gép előtt lenni.
Aranyról az a véleményem, hogy a nyakvonal igazából ferde, és kb 910 körül már törte, jelenleg ennek a visszatesztje zajlik. ( 8 órás chart alapján ). Ha a visszateszt után lefordul, akkor valós letörés lesz.

Daxspeki 2009.03.11. 09:52:17

@tőzsdebubus: Jó meglátás, ha visszateszteli a 910-et és nem töri át, akkor az már annyira klasszikus példa lenne a fej-vállra, hogy bűn lenne nem megjátszani.

tőzsdebubus 2009.03.11. 09:58:38

ti még tartjátok a dax longot?

Daxspeki 2009.03.11. 10:00:45

@tőzsdebubus: Igen, ez egy elég szép fordulós alakzat volt, gyertyák alapján pár napig még mehet fel. Ráfér most egy kis pihenő, írtam fent, h elég túlvett lett tegnap az óráson.

fta 2009.03.11. 10:15:56

Én is ma kis korrekcióra számítok, utána fel. Aranyra 908 fölött adogatok rá, daxot majd 4000nél realizálom csak, napos macd, stochastic most adott vételi jelet, ami az elmúlt időkben igen pontos jelnek számított.

Tavalyi évben kezdtem foglalkozni a tőzsdével, akkor 20-25% veszteségem volt, az idei év nyereségét majd kiszámolom, ahogy mondtam, a dax long zárása után. :)

gs 2009.03.11. 10:23:55

ez egy kezdő kérdés... érdeklődnék, hogy te milyen charting softwaret használsz, és az adatokat honnan szerzed be a kereskedéshez. Egyébként gratulálok az oldaladhoz, csak így tovább !

tőzsdebubus 2009.03.11. 10:30:22

@Daxspeki: arany shortra Te melyik certit ajánlod? 1150S ?

fta 2009.03.11. 10:37:40

@tőzsdebubus: Van más arany short certi most, ami fut is?

Daxspeki 2009.03.11. 10:42:09

@gs: Köszi szépen! A legegyszerűbb a Stooq.com, ez online, nem kell nagyon vacakolni vele, a főbb indikátorok elérhetőek, és olyan elemzéseket lehet vele készíteni, amiket az oldalon is látsz. Ha valami bonyolultabbat szeretnék megnézni, ahhoz már komolyabb progi kell. Ehhez az Amibrokert szoktam használni, amihez a Yahoo Finance-ről szedem le az adatokat.

@tőzsdebubus: Ha jól tudom az 1150S-en kívül nincs más arany short certi, szóval jó választásnak tűnik:)

fta 2009.03.11. 10:51:57

Ennyi lett volna a pihenő a daxnak? Szép napnak nézünk így elébe, vajon már ma realizálunk Speki? :)

Daxspeki 2009.03.11. 10:56:42

@fta: Jobban örültem volna egy lassabb emelkedésnek, mert hirtelen felrántásnak általában gyors esés a vége. Mondjuk nem bánom, h emelkedik, de nem szabad hátradőlni...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.11. 10:58:21

Szerintem hétfőig az OTP-ben is van 10 %!
Kivi vagyok, így lesz-e ?

tőzsdebubus 2009.03.11. 11:01:59

@Daxspeki: köszi, nem vagyok nagyon otthon certik világában. Van olajos certim, most kipróbálom aranyat, bár eddigi tapasztalatom, hogy a HUF eléggé be tud zavarni.

fta 2009.03.11. 11:02:31

@Daxspeki: Semmi bajom a gyors eséssel, ha előtte nyaljuk a négyezret és át tudok állni 5000S-re :D

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.11. 11:04:10

5000S-ben még jelentős profitkilátások vannak.

Szerintetek a forint hol fordulhat megint ?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.11. 11:08:30

Allianzot érdemes figyelni, 60 körül fordul, és vele együtt a Dax is ...

Daxspeki 2009.03.11. 11:10:39

@Quanto Costa: Március 5-i elemzésben próbáltam belőni ellenállásokat az órás chartban, szerintem azokat érdemes figyelni majd.

Allianznál szerintem 57-nél már ellenállás van.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.11. 11:14:12

Akkor viszont short vétel, mert már 56,5-nél jár ...
Ebben az esős tavaszi szünetben kisebb mennyiséggel már beálltam 2999-re DaxS5000 vételre.

Allianz a Dax legnagyobb súlya, reméljük majd lefelé húzza :-)

Daxspeki 2009.03.11. 11:15:03

Most, h visszamászott az arany 900 alá nyitottam 1 adag shortot. Stop-ot 915-nél gondolom.

tőzsdebubus 2009.03.11. 11:21:23

Én 8 órás chart alapján legalább 4060-ig várnám Daxot, jelenleg..

fta 2009.03.11. 11:22:40

Túl gyors az emelkedés, lesz egy jelentősebb viszaesés ebből szvsz. Aranyat viszont én is kezdem nyitogatni, bár nem ment feljebb, ahogy vártam... :(

Daxspeki 2009.03.11. 11:36:01

@fta: Kb 0,5% volt a max és a 910 között, ezért ne bánkódj:)

bakiba 2009.03.11. 12:18:37

@tőzsdebubus: Na nem kell aggodnom, hogy átviszem-e az olaj pakkot hétfőre-stop zárt:)

tőzsdebubus 2009.03.11. 13:26:37

@bakiba: érdekes ami az olajban történik, mert mintha egy fejváll nyakvonala akarna törni benne.
Ugyanakkor a tőzsdék felfelé korrekciója, a dollár gyengülése, meg az OPEC ülés (szóval minden funda) elleneszólna a lefelé menetnek.
Énegyelőre hamis letörésnek veszem, de egy komolyabb lefelé mutató gyertya esetén én is dobom a longot, legfeljebb visszaszálok.

Daxspeki 2009.03.11. 13:35:47

Olajcerti szerintem messze a legkockázatosabb, éppen ezért ritkán is veszek fel benne pozit. Arany viszont ismét szépen leszúrt 900 alá, 30 perces MACD-n jól látszik, ahogy akaródzott felmenni a 0 fölé, de aztán nem sikerült. Még 1-2$ lefelé és beadja az eladási jelet.

tőzsdebubus 2009.03.11. 13:46:39

@Daxspeki: az olaj nagyon volatilis, azaz szerintem a hátránya, hogy nagy stopokat kell alkalmazni, de eddigi tapasztalataim szerint a TA-t "ő" is betartja :-)

fta 2009.03.11. 14:04:52

Speki, 20 napossal nem bírt elsőre, ahogy írtad is, de meg is lepődtem volna. :) Indikátorok alapján, már nem vagyok biztos benne, hogy a 4ezer megállítja néhány napos távlatban. Egyre jobban az 50 napos felé gondolnám, viszont mivel a 4000 volt a nagyon fontos támasz, ami elesett, nem tudom, hogy képes lesz-e fölé menni.
Mit gondoltok?

bakiba 2009.03.11. 14:05:10

@tőzsdebubus: Ha meg nem akkor elsenekeljük:)
Billegünk az 50 napos környékén, nekem egyelőre nincs irány, a 15:30 adatokra figyelek

tőzsdebubus 2009.03.11. 14:12:19

az az olaj csak lefelé szédeleg, ami meglepő ( de nem mulatságos).Szerintem 43-ig most már lejön...

Daxspeki 2009.03.11. 14:44:03

@fta: Most van az az állapot, amikor sok minden kétesélyes. Ott a 20 napos, ami tényleg megfogta egyelőre és főleg medvepiacon elég erős ellenállás szokott lenni. Viszont indikátorok pozitívak, naposon MACD és Stochastic vételi jel, óráson 20-50 mozgóátlag metszés... Én is inkább arra hajlok, h átviszi a 20 naposat, de nem lesz egyszerű.

tőzsdebubus 2009.03.11. 14:55:14

Tudja vki hogy minek örülnek az usákok ?

Daxspeki 2009.03.11. 14:57:47

@tőzsdebubus: A gyertyákon és a tavaszon kívül nincs ötletem...

fta 2009.03.11. 14:58:10

Realizálva az összes long 3985nél:)

tőzsdebubus 2009.03.11. 15:02:17

Ha Dow 7000 felett zár óráson, szerintem következő szint 7250...

Daxspeki 2009.03.11. 15:06:30

@fta: Én még tartom, de gondolom nem panaszkodsz a realizált hozam miatt. Láttátok, h keddtől EUR/HUF certik lesznek a BÉT-en? Nagyon nagy ötlet:)

tőzsdebubus 2009.03.11. 15:25:27

Érdekes instrumentum lesz,amíg marad ilyen volatilis :-) az utóbbi időben szépen lehetett a forinttal keresni...

Daxspeki 2009.03.11. 16:02:34

A Deutsche Bank meg úgy általában a DAX-os bankok nagyon komolyak ebben az elmúlt 2 napban...

fta 2009.03.11. 16:05:21

46,2% a befektetett tőkére. :) Évest majd este kiszámolom, de 20% körül.
Aranyat építem.:)

NightLord 2009.03.11. 16:26:10

@fta: Az igen. Minden elismerésem : )

tőzsdebubus 2009.03.11. 16:29:50

Na énmára leteszem a lantot, szép estét mindenkinek.

fta 2009.03.11. 16:37:10

Sajnálom, hogy a shortot nem nyitottam meg, de zárni is csak septében tudtam, mert ügyfeleim voltak... :(

fta 2009.03.11. 20:58:29

Kistestű, hosszúszárú gyertya lesz, az már biztos:)

fta 2009.03.11. 23:30:38

23,7% 01.01-től :)

Daxspeki 2009.03.12. 09:06:52

Úgy tűnik sikerült este nem megnyomni a "publikál" gombot, így marad a tegnapi folytatása...

tőzsdebubus 2009.03.12. 09:18:18

Sziasztok !

Azt hittem, hogy miután kiszámoltad a nyereségrátát, mindjárt elköltöztél a Karib szigetekre :-)
Mit publikálsz ?:-)

NightLord 2009.03.12. 09:25:00

@tőzsdebubus: Gondolom a blogbejegyzést megírta, de nem sikerült feltölteni : )

tőzsdebubus 2009.03.12. 09:28:50

És a rezüméjét leírod?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 09:39:51

@tőzsdebubus:
:-))))

Speki:
Matávval nem állunk valami jól, még jó, hogy nem tüntetted fel a FunTA-ban ...

tőzsdebubus 2009.03.12. 09:41:19

@Quanto Costa: az arany short is nagyon billeg... azért is érdekelne speki hogy látja..

Daxspeki 2009.03.12. 09:42:22

Kb annyi lett volna, hogy 20 napos MA megállította az emelkedést, viszont MACD és Stochastic is vételi jelet adott. Óráson 20-as 50-es mozgóátlagok kerszeteződése szintén vételi jel, de kicsit túlvett. Szóval szerintem most kicsit le, de ha holnapig nem megy a hétfői szint alá, akkor van esélye egy újabb hullámnak felfelé.

Daxspeki 2009.03.12. 09:44:11

@Quanto Costa: Még nem sikerült frissíteni, de a vételt+kistoppolódást be fogom írni, ha már megbeszéltük.

@tőzsdebubus: 915 feletti órás zárás esetén valszeg dobom...

tőzsdebubus 2009.03.12. 09:47:00

szóval akkor DAXban egy korrekció korrekcióját látod...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 09:48:47

Kérdés, hogy a korrekció mélyebbre viszi-e, mint a korrekció előtt volt ?

Daxspeki 2009.03.12. 09:49:43

@tőzsdebubus: Ha sikerülne egy magasabb lokális minimumot kialakítani, az mindenképpen ezt erősítené...

tőzsdebubus 2009.03.12. 09:54:01

Ok. TA alapon, 8 órás chartot figyelembe véve nálam dupla alj van, ebből 4200-ig el kén mennie...Csak jobban szeretemazokat a dupla aljakat, amelyeknél a felmenő ágban van a magasabb alj, ezért vagyok most bizonytalan...de igazad van, nézzük meg lesz-e magasabb lokális minimum.Most járunk Fibó 38nál...

tőzsdebubus 2009.03.12. 09:58:29

aranyban viszont óráson van egy fülescsésze, ami felfelé mutat.

Daxspeki 2009.03.12. 10:16:34

@tőzsdebubus: Igen, ezért 915 a stoppom, ott van kb a csésze "pereme"

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 11:22:50

Ha a Matav nem esik be a nap hátralévő részében, akkor egy ugyanolyan leszúrt gyertya lesz belőle, mint ami a Daxban ezt a fantasztikus fordulatot meghozta.

jaccso 2009.03.12. 11:43:59

Szokás szerint jön az eldöntendő kérdés, amire nem számít az ember.
A tegnap (hosszabb távra) vett 5000S-től megszabaduljak ~13% nyereséggel vagy ne?

Szóval amit látunk az a korrekció korrekciója, és folytatódik a korrekció, vagy már megvolt a korrekció? :D

A lecke ismét fel van adva..

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 11:51:05

Szerintem lesz egy kisebb korrekció felfelé ( a korrekció korrekciójának a korrekciója) és aztán tovább le.
De meg is oszthatod a pakkot pl. 60 % - 40 %.
Ezzel pozícióelőnybe kerülsz egy esetleges 4000es támadás esetére.

jaccso 2009.03.12. 12:13:58

Valójában az irányban biztos vagyok közép távon, azt "talán" mondhatjuk hogy egyértelmű :) így hát stop-ot nem igazán szoktam shortban alkalmazni. 5000S esetében gáz lehet a KO ár. Tegnap elgondolkodtam, hogy 6500S-set kellett volna venni, hogy "biztosra" menjek. Majd irányváltásban csere.

Bizonyára lesz még olyan időszak amikor áhitozni fogunk a 3100HUF-os 5000S-re, csak előtte nehogy legyen egy DAX 4750 ping :))
Persze nem látok rá sok esélyt, de...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 12:28:13

Addig szerintem nem megy fel, de már 4300 esetén is szinte lefeleződik az értéke, ami igen jó idegeket kíván.
A 6500S pedíg hamarosan kifut, tehát én már lassan kerülöm.

Akik a forint certi kapcsán örvendeznek, azoknak felhívom a figyelmét, hogy csupán 3 hónap az élettartama és nyár elején mindíg kicsit kérdésesebb az irány HUFban.
A kiütési árak meg épp úgy vannak megválasztva, hogy egyik irány se legyen életbiztosítás.
Ergo én azt a certit lottószelvénynek érzem :-(

És akik tegnap arany short mellett érveltek, azok most nem érvelnek ???
Mizujs' ?

fta 2009.03.12. 12:32:31

Nah, felébredtem, tegnapi dax zárás után rámfért egy kis pihi:)

Dax: órás mozgóátlagok kereszteződése, naposon élnek a vételi jelek, kb ugyanazt tudom elmondani, mint Speki, leszúrásnál a 20 órás ma környékén (3775) elkezdem visszavenni a longokat, jövő hétre a djia-t is feljebb várom, meg a daxot is a napos mozgó fölé.

jaccso 2009.03.12. 12:40:23

@Quanto Costa: Azért tegnap biztos belevettem volna egy longba 300 alatt :)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 12:52:47

@jaccso:
Belevenni ilyen makrok mellett kötelező, de ülni benne már egy kicsit feszültebb.

fta 2009.03.12. 13:03:12

@Quanto Costa: Én inkább technikai alapon kereskedem, nyilván nem hagyom figyelmen kívül a makrókat sem, de én kis pozitív meglepetésre vagy stagnálásra számítok a munkaerőpiaci adat tekintetében, ami a korrekció korrekciójának a végét jelentené. :D

Daxspeki 2009.03.12. 13:03:32

@Quanto Costa: Arany óráson ha megnézed van egy jól kivehető csökkenő trend. Ha azt töri, akkor stornó a további esés, és a leszúrás csak az emelkedő csati aljának a tesztelése volt.

Daxspeki 2009.03.12. 13:05:32

Na igen, németeknél azok az ipari adatok...

fta 2009.03.12. 13:17:23

Érdekes az arany órás. A 23-a óta tartó csökkenő órás trendvonal és a mozgóátlagok egyre kisebb térbe szorítják az árfolyamot, néhány óra múlva ki kell törnie innen és amerre kitör szvsz az lesz a helyes irány.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 13:17:46

Továbbra is gondolkodom Matávban.
Egy ilyen leszúrós nap várható volt, de lefelé már nagyon szűk helye van, a cég stabil, az osztalék közeleg, kamatemelés egyenlőre elhalasztva.
Ha ebből ma kalapács gyertya lesz, az lehet a fordulat kezdete.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 13:22:37

Talán valamely közelgő időpont (osztalék fizetés, negyedév végi zárás etc) lehet az egyetlen olyan eset, amikor óvatosan szabad leátlagolni ?!

Daxspeki 2009.03.12. 13:22:45

@Quanto Costa: Hol olvasod, h nem lesz kamatemelés?

tőzsdebubus 2009.03.12. 13:27:31

@Quanto Costa: Arany: ha olvasod a kommenteket, találsz néhányat az aranyról. Miért volt tegnap short ( 8 óráson ) és ma miért lehet long ( 1 óráson ). A kettő ugyanúgy nem zárja ki egymást, ahogy DAX-ban se kizáró, hogy a lefelé trendben az ember longoljon egy korrrekciót.

fta 2009.03.12. 13:39:57

Arany órás stoch eladáson, ha elesik a 910-908, akkor megy is rá a kövi pakk részemről.

Wespa 2009.03.12. 13:52:04

Sziasztok

A stoppot hova szoktátok tenni?

Daxspeki 2009.03.12. 13:52:19

@fta: 910 alatt becsatlakozom. AMúgy DAX-ot mi lelete?

Daxspeki 2009.03.12. 13:54:54

@Wespa: Ez nálam speciel sok mindentől függ, mire gondolsz pontosan?

tőzsdebubus 2009.03.12. 13:54:59

@Wespa: a legjobb egy lokális csúcs/alj.

tőzsdebubus 2009.03.12. 13:56:15

@Daxspeki: ezek szerint dobtad a shortot 915 felett és most újra nyitod?
Volt adat Amerikában, talán annak örülnek...

fta 2009.03.12. 13:56:31

Dax egy az egyben együtt mozog az s&p future-el, az is kilőtt.

Daxspeki 2009.03.12. 14:03:08

@tőzsdebubus: Nem, már a megbízás előtt voltam, de mivel 920-nál volt a csökkenő trendvonal az óráson végül úgy gondoltam, h azt a 0,5% különbséget max bebukom. Most rányitottam még 1 adagot. Stop akkor, ha töri a csökkenő trendet (most úgy 920 körül)

jaccso 2009.03.12. 14:04:51

Na végül eladtam a tegnapi shortot ~15% nyerővel. Utólag úgy tűnik jó döntés..

Arany mostanában mindig ugrik egy nagyot vmerre amikor USA kinyit.
Régóta keresi az irányt, kiváncsi leszek...

fta 2009.03.12. 14:05:30

@Daxspeki: Speki 50 órás MA még nem esett el, korainak érzem még a pakkot, főleg h a futi is lefordult a 0-ról elég keményen.

Daxspeki 2009.03.12. 14:09:20

@fta: Ultimate Oscillator óráson inkább lefelé mutat. Stop nincs messze, így nem érzem olyan nagynak a kockázatot.

tőzsdebubus 2009.03.12. 14:15:11

vmi nagyon történik, dollár nyagon erősödik... nem tudtok valamit?

tőzsdebubus 2009.03.12. 14:19:25

az elmúlt 15 percben a dollár 450 !!! pontot erősödött a CHF-el szemben. Kár h nem volt nyitott pozim:-)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 14:24:56

Szerintem a dollár is keresi a helyét, mint minden más.
Múlt héten még 1,255 körül váltották benna az eurót, ez is ahhoz képest még csak korrekció.

Speki,
nem olvasom, hogy nem lesz, de ha a forint gyengülése nem folytatódik, akkor csökken a valószínűsége egy kamatemelésnek.
Ha a forint ismét a 320-at támadná, akkor másképp gondolnám.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 14:43:21

Arany megint nagyon tréfás kedvében van, 20-30 dollárokat megy amerre éppen a szél fújja.

tőzsdebubus 2009.03.12. 14:48:30

Na jó akkor mozi, egyelőre nem értem mi történik...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 14:51:59

Én is így vok vele.
Még a Dax okés, de a többi ....

Az arany shortosok is nézzék át a jegyzeteiket :-)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 14:52:39

És a Finanzen.net kolumnistája :-D

Daxspeki 2009.03.12. 14:54:35

Hát ez egy "kiváló" időzítés volt a részemről:(

tőzsdebubus 2009.03.12. 14:58:54

@Daxspeki: ne okold magad, az a lefelé mutató órás gyertya igazán meggyőző volt...ez a piac, és ezért van stop.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.12. 15:16:54

Ezek a bennfoglaló gyertyák most olyanok, mint egy Matrjoska baba.
Egyébként ezek még sosem működtek megbízhatóan.

Jani36 2009.03.12. 15:27:34

Sziasztok, én ma vagyok itt először.
Tetszik a blog, és a hozzászólások, úgy látom Ti nálam jártasabbak vagytok ebben a műfajban. Mit gondoltok érdemes az aranyba beszállni sorton ha a 960-as támaszhoz ér?

tőzsdebubus 2009.03.12. 15:31:55

@Jani36: hát erre térjünk vissza akkor ha már 0 960-nál jár.... mert ha már addig elment, éppen mehet tovább is.

Daxspeki 2009.03.12. 15:35:22

@Jani36: Hello, ha kicsit visszaolvasol látod, hogy én most szívtam meg az arannyal, de pár meglátás:

1) 960-nál én nem látok semmi fontos szintet.

2) 950 fölött én inkább longolnám 1000-ig.

3) Short csak a naposon lévő trendcsatorna törésekor (ennek betartását még nekem is gyakorolnom kéne:))

Jani36 2009.03.12. 15:43:43

@Daxspeki: Nekem úgy rémlik, az előző emelkedő trend valahol ott fordult meg, azért gondoltam...

fta 2009.03.12. 15:50:21

Én mondtam Speki, hogy korai. :( Nem nyitottam rá a másodikat, így még tartom az előző kis pakkot, ami a teljes kb 10%a eddig, szal kibírom a buktát. Erősödő dollár és emelkedő tőzsdék esetén nem tartom valószínünek a felfelé irányt. Naposon még mindig le.

tőzsdebubus 2009.03.12. 16:01:03

@fta: egyet értek, a shortot 8 órás charton látható fejváll nyaktörés miatt nyitottuk.
akár 950-ig is elmehet az arany anélkül, hogy ezt az alakzatot törné... Mondjuk azért ez elég szar ügy lenne:-).
Viszont a tőzsdék szerintem felfelé állnak, uh szerintem arany is hamar lefordul.

fta 2009.03.12. 16:04:01

@tőzsdebubus: Ahogy mondod, aranyat egyelőre nem bővítem, de tegnap eladott dax longoknak visszavettem már kb 30-40%-át, ha tegnapi amcsi dojikra megerősítés jön, akkor gond nélkül átvisszük majd a 20 napost.

Jani36 2009.03.12. 16:07:05

@tőzsdebubus: Huh annak nem örülnék, mert most vettem short DAX-ot:(

fta 2009.03.12. 16:09:48

Érdemes nézni az arany 30, és 15 perces gyertyákat, micsoda bizonytalanság:)

tőzsdebubus 2009.03.12. 16:11:44

@Jani36: ok, majd kiderül, de mondjuk a dow épp a 7000-el bírkozik, ha fölötte zár szerintem még megyünk felfelé...
De a többség itt is jó short belépőket keres, uh vszinűleg csak idő kérdése h nyerőre forduljon a shortod. Azért stopot használj !

Jani36 2009.03.12. 16:26:41

@tőzsdebubus: Az igazán jó belépő tegnap lett volna 4000-nél, azt sikerült elmulyáskodnom...

Jani36 2009.03.12. 16:31:47

Egyébként magyar papírokkal nem foglalkoztok?

tőzsdebubus 2009.03.12. 16:58:19

@Jani36: én jelenleg nem.
További szép napot Mindenkinek, byezz

Jani36 2009.03.12. 17:53:52

@Quanto Costa: Brahiból beadtam, hogy vennék MOL-t 8000ért, és majdnem teljesült:D

Jani36 2009.03.12. 18:29:20

Na sziasztok, további szép estét Nektek, és bízzunk a jobb holnapban!

fta 2009.03.12. 19:44:43

Dow elérte a 20 napos ma-t. Ha áttörné, amit elsőre nagyon kétlek, akkor nagyon elszállna az árfolyam szvsz.
süti beállítások módosítása