Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.03.02. 23:43 Daxspeki

Arany - 2009.03.03

A DAX-hoz nem igazán van hozzáfűzni valóm; minden egyes eső nappal egyre túladottabb. Fordlót leginkább egy megfelelő gyertya alakzat hozhat, ilyen jellegű jelzés azonban egyelőre nincs. Továbbra is tartom, hogy egy esetleges korrekció 4000-4100 közé viheti az indexet, ahonnan viszon újra lefelé veszi majd az irányt. Mára jöjjön egy kis arany helyzetértékelés.

 

 

Napi chart:

Továbbra is szépen mozog a trendcsatornán belül, ezzel eddig nincs semmi probléma. 1000$-nál azonban úgy tűnik egyelőre kifulladt az emelkedés. A visszakorrekciót technikailag nagyon szépen le lehetett kereskedni, a hozzászólásokból úgy tűnt, ez sokaknak sikerült is.

Meg kell jegyezni, hogy hirtelen nagyon sokat emelkedett az áfolyam, október vége óta csaknem 50%-ot! Ilyen esetekben természetes, sőt szükségszerű is egy kis pihenő, láttuk mi lett például a nagy olajralli vége. Az árfolyamot leginkább a részvénypiacról idemenekült pénzek hajtották fel. Az olajbefektetéseknek nem igazán kedvez most a gazdasági környezet a nyomott árak mellett sem, a rendkívül alacsony amerikai kötvényhozamokból pedig úgy tűnik egyre többen nem kérnek. Marad az arany, mint lehetséges befektetés.

Azt is látni kell, hogy a mostani emelkedés technikailag is gyönyörű. A Fibo szintek szinte minden esetben pontosan jelezték a támasz-ellenállás szinteket. A árfolyam most éppen a 23,6-os szinten pihen (930$ környéke), ami mellesleg megegyezik az október eleji csúccsal is, tehát duplán fontosnak tekinthető. A charton nem látszik, de jelenleg 925$ környékén kereskednek az arannyal, tehát legalábbis ideiglenesen ez a szint elesett. Hozzá kell tenni, hogy ilyenkor USA zárás után a legnagyobb a pangás, tehát a holnapi nap nagyon fontos lesz, hogy sikerül-e visszamászni. Amennyiben nem sikerül, támaszként ott van a trendvonal alja, valamint a következő Fibo szint (már 900$ alatt), ami viszont már a trendvonalon kívül van. További gyengeségre utaló jel, hogy a részvénypiac esése ellenére sem tudja összeszedni magát az árfolyam. A következő napok tehát nagyon érdekesek lesznek az arany szempontjából.

Végül egy elgondolkodtató dolog. Esik az arany, esnek a részvények, sőt ma az olajba is rendesen beleadtak, technikailag az is mehet még tovább le. Hová mehet a sok felszabadult pénz? Beteszik a már szinte 0 hozamú amerikai államkötvényekbe? Vagy kivárnak a befektetők? Utóbbi esetben viszont hamarosan elindulhat valamiben egy nagyobb ralli, hacsak nem a matracba varrják be. Jó lesz résen lenni, hogy még idejében csatlakozzunk a tömeghez!

58 komment

Címkék: elemzés tőzsde arany technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr82976637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fta 2009.03.03. 00:01:22

Hazaértem, mindjárt ránézek a chartokra, de igazam volt, h semmi nem utalt a napi charton a fordulatra. Csak azt sajnálom már, hogy zártam a shortokat 940 körül, amikor végig a 920-930at emlegettem, ső talán egyszer érintettem, hogy a trendvonal alja 900 körül van... :(
Egyébként az utolsó bekezdéssel nagyon egyet értek, pont ezen gondolkodtam a napokban. Kíváncsi lennék mások meglátásaira ezzel kapcsolatban. Én nagyon várom, hogy mi fog történni, ha a részvénypiacok elkezdenek emelkedni, képes lesz-e az arany emelkedni, akkor is ha a sok etf elkezdni adni a rekordméretű felhalmozott aranykészleteket.

fta 2009.03.03. 00:19:57

Arany napos, törte a november óta tartó saját emelkedő trendjét az macd, szignifikánsan elesett a 20 napos ma, stochastic töretlenül tart lefelé, rsi 50 körül. 4 óráson 20as felülröl metszette az 50es ma-t, stochastic újra lefelé fordult, macd még nincs vételen. órás talán enyhe korrekcióra utaló jelek. Mostani állás szerint, valahol 900-910 körül találkozom az arany longosokkal:)

fta 2009.03.03. 00:34:43

Dax minden bontásban iszonyat túladott, óráson halvány remény a pici macd divergencia, bízom én még abban a 3350Lben :)
Szép napot:)

tőzsdebubus 2009.03.03. 08:55:06

Sziasztok!
Nekem egyelőre nem konzisztens a kép, azt hiszem marad a partvonal, amíg nem találok vmi kapaszkodót.
Aranyat nem vártam ennyire le, kicsit meg is égetett tegnap.Jelenleg 915-ig várom lefelé, de hogy TARTÓSAN mitől kéne esnie, nincs ötletem..

Daxspeki 2009.03.03. 08:59:58

@tőzsdebubus: Tartósan én is inkább felfelé várnám, a fenti elemzés max 1-2 hetes időtávra szól. A 915 egyébként kb egybeesne a trendcsatorna alsó szárával.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 10:38:43

@Daxspeki:
1e Matáv vesz a FunTA-ba valamikor a héten ?
Próbáljuk meg valahol 530-535 között és, ha nem megy, akkor megyünk feljebb ?

Daxspeki 2009.03.03. 10:38:57

DAX máris mínuszban...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 10:41:20

A pénz egyébként szerinem 1szerűen elég.
Mondjuk x vett 1000 db OTP-t és az azon elszenvedett kemény veszteségeit aranybó fedezni, vagy esetleg tovább higtja a pakkját.
Lehet, ha arany nem lenne, a rv. piacok még ennél is intenzívebben esnének ?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 10:51:15

Még 1 kereszt kérdés:
Ha a Dax TA alapon annyira túladott, akkor a Trendlines elemzése hogy hozhat ki 2840-es célárat?
Vagy ez egyszerűen időtáv kérdése ?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 10:53:56

Az ember nem is gondolná, hogy a HUF gyengülésének milyen közvetlen hatásai is vannak --> www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=13&k=2&i=111109

tőzsdebubus 2009.03.03. 11:23:28

@Quanto Costa: Időtáv kérdése. Nekem is van 3200-as DAX céláram, naposon keletkezett alakzatból. Ez nem jelenti azt, hogy addig egyfolytában csak lefelé megy, közben persze korrigál is.

Daxspeki 2009.03.03. 11:29:13

@Quanto Costa: Egyet értek bubussal, ez tényleg csak időtáv kérdése. Amiket a napos chaton mutatnak az indikátorok, az max 1-2 hétre jelezhet előre. Hosszabb távon már érdemes figyelni az alakzatokat, heti gyertyákat stb.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 11:41:38

Vajon van-e a TA elemzésnek olyan eszköze, amivel fel tudja vagy próbálja mérni azt, amikor az esés jellege megváltozik ?
Én nem tudom igazolni, de érzékelem, hogy az esés korábbi szakasza sokkal inkább meg volt tűzdelve rallykkal és felrántásokkal.
Ezek most (egyenlőre) elmaradnak.
A Dow is egészen másképpen viselkedik.

A volatilitás indexen kívül méri ezt a TA bárhogyan ?
Ti a volatilitási mutatókat bennfoglaljátok bármely módon az elemzésekbe ???

Daxspeki 2009.03.03. 12:13:45

@Quanto Costa: Néha az ATR indikátort szoktam nézni, de nem jellemző. A személyes véleményem az, h volatilitás indikátorok nélkül is látja az ember, h mennyire ideges a piac, bár biztos van olyan, aki szereti ezeket használni.
Teljesen igaz, h pár hónapja sokkat nagyobb ugrálások voltak. Sajnos pont a megnövekedett volatilitás lehet a tartós esés végének egyik előjele. Most ez nem annyira jellemző...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 13:50:44

@Daxspeki:
Nem szeretetről van szó, hanem pénzről.
A fejekben még az szeptember-januári időszak van, amikor egy nagyobb esést kiadós emelkedéssel reagált le a piac.
Pedíg mint tudjuk a múltbeli történések nem hosszabíthatók meg tetszőlegesen a jövőbe.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 14:09:31

Most nézem, hogy ma mindenki beszédet tart ---> www.fxstreet.com/fundamental/economic-calendar/

Mi van ma, Hyde-Park nap ?

fta 2009.03.03. 14:44:19

Dax díszlong nyitva a büvös 3350Lből :)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 14:59:52

Mér' pont most ?
Látsz valami gyertyát ?
Pislákol valami valahol ?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 15:27:38

Egy grafikon, amely fontos lehet azoknak, akik a közeljövőben esetleg ilyen részvényt tennének a portfóliójukba ---> stooq.com/q/a/?s=mtelekom.hu

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 15:37:14

Egy további elemzéssel gazdagítom ennek az oldalnak amúgy is igen gazdag tárházát ---> www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=13&k=2&i=111132

:-)

tőzsdebubus 2009.03.03. 15:38:24

@Quanto Costa: 15 percesen egy dupla alj, nagy jó indulattal ( vagyis kellő bátorsággal ) beköthető volt, kb 50 pontot mutat felfelé ( nálam ).

tőzsdebubus 2009.03.03. 15:42:09

nem tudom ti hogy látjátok, ez elég egy uncsi nap, mintha senki nem tudná, hogy merre is kéne vmit csinálni...talán "usákok" hoznak egy is életet a piacokra?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 15:42:18

Arany úgy néz ki megy le 900-ra.
Megint bejött, hogy emelkedést imitál lanyhán felfelé, és aztán hirtelen beöntik lefelé ?

Long fele eladva, visszaveszem 7200-nál :-)

fta 2009.03.03. 15:43:17

arany 900 nál, már nézem is, innen fordul nálam :)

Daxspeki 2009.03.03. 15:45:48

Ha megnézitek az aranynál még a Fibo szint és a trendcsati alja is lejjebb van, ez alapján mehet még kicsit lefelé...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 15:46:28

Dax tegnap óta nyert 2,5 %-ot a Dow-hoz képest ...

tőzsdebubus 2009.03.03. 15:48:39

Arany kiszenvedte a 915 ős áramat, hihetetlen, mennyit készülődött egész nap erre :-)

fta 2009.03.03. 15:50:01

Továbbra is 910 alatt az arany vétel nálam...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 15:51:05

Grat :-)

Simán elképzelhetőnek tartom, hogy az IMF elkezdte adogatni a készleteit suttyomba....

tőzsdebubus 2009.03.03. 15:57:53

vagy tényleg jön a pattincs a tőzsdéken, és kell a money..
Ahogy ránéztem a napos chartra most (arany), nálam hirtelen a 880 is látótérbe került. De ez egyelőre szigorúan magánvélemény, ha látok erre vagy ellenkezőjére további megerősítést, írom is.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 15:59:52

Innen már simán lehet 860 is, de szerintem nem lesz.
Mondjuk én halgassak, mert korán kezdtem el építeni az aktuális long pozimat :-)

fta 2009.03.03. 16:05:08

Pedig én óvatosságra intettelek Titeket, kár hogy merszem nem volt tovább tartani a shortokat:)

tőzsdebubus 2009.03.03. 16:06:59

@Quanto Costa: nem csoda, én már tegnap is építettem :-) igaz nem sokáig, mint reggel írtam. szerencsére tudtam fordítani, az ottani shortomat zártam most 915-ön.
De hiába nézem, nekem most devizák mozgása se segít, EUR/USD is rohangászik fel-le..

Daxspeki 2009.03.03. 16:08:06

@tőzsdebubus: Grat hozzá, én sajnos nyuszi voltam eddig tartani a pozikat. Most akkor lassan kezdhetünk keresni egy optimális beszállási pontot...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 16:10:25

Akkor ezen a ponton a TA átmeneti győzelmet aratott a funda felett !

Daxspeki 2009.03.03. 16:14:31

@Quanto Costa: A végső győzelem pedig a FunTA-é lesz:)

tőzsdebubus 2009.03.03. 16:17:43

@Daxspeki: kösz, bár a tegnapi long bukója még egy kicsit meghaladja a shorton realizált eredményt... de hát ez van.El volt kapkodva a long, a piac pedig ezt mindig megtorolja.
Nézegetem szegény forintunkat.. ha mondjuk 5 kor 307,80 felett zárna, már 310 feletti célárat ad... jól nézünk ki.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 16:21:17

@tőzsdebubus:
Az a tapasztalatom, hogy a trendirányú pozin (arany, olaj etc...) elszenvedett veszteség nem szabad, hogy elbátortalanítson, ilyenkor tökös gyereknek kell lenni, és lejjebb visszavenni.

Az ebben az a nehézség, hogy ha egy pozin veszteséget szenved az ember, akkor nem akaródzik még 1x oda visszaszálnia.
Pedig általában ez a helyes lépés.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 16:22:04

Ez a hír úgy tűnik a pf. elemzőjét is meglepte, kicsit zavarosan fogalmaz
---> www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=13&k=3&i=111142

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 16:24:40

Egyébként az FTSE miért esik ma szemben a piaccal ?
Nincs itt velünk Sanquis, a GBP nagy ismerője, aki esetleg ezt meg tudná világitani :-((

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 16:27:28

@tőzsdebubus:
Szerintem az átmeneti fordulat egy olyan napon lesz, amikor a Ft még egy jó nagyot esik - be valahová 310 alá.

tőzsdebubus 2009.03.03. 16:43:37

nem tudom ki olvas külföldi kommenteket a hétvégi brüsszeli csúcsról, szerintem ijesztő, hogy külpolitikában is mennyire elszigetelődtünk. Mindenki kerül minket mint a leprásokat. Hogy hogy nem kap már a fejéhez akinek kéne...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 16:47:09

Egy további Dax elemzés, ezúttal német forrásból --->
www.finanzen.net/eurams/nachricht/Charttechnik_Dax__Aufgehoben_oder_aufgeschoben__853321

@tőzsdebubus:
Bubus teljesen igazad van, sajnos akinek a fejéhez kellene kapnia, szerepzavarban van és a környezete ebben megerősíti.
Régen legalább a külpolitikai visszhangunk jó volt, most meg az is már a belpolitikai túlélése egyfajta leértékelt eszközévé vált :-((((

tőzsdebubus 2009.03.03. 16:50:31

N aén mára zárom soraimat , meg a pozijaimat D.
Szép estét Mindenkinek.

Daxspeki 2009.03.03. 16:52:38

A legszörnyűbb, hogy már a visegrádi országok is ujjal mutogatnak ránk, pedig anno még voltunk jó példa is. Az még hagyján, h pl Németország meg Luxemburg lenéz minket, nadehogy már Szlovákia is... És sajnos hozzáteszem, joggal. Nade abba is hagyom, mert csak felidegesítem magam:(

Daxspeki 2009.03.03. 16:55:55

A google fordítóprogija viszont midig megnevettet. Próbaképp beírtam a QC által belinkelt elemzést. Az első bekezdés:
"Diagnózis: A várható műszaki counter-mozgalom véglegesen megállapítani. De függetlenül attól, hogy hosszú lesz még látható. Mint már múlt csütörtökön, a Dax tett próbálkozások Pullback próbálkozott, de hála a lusta amerikai piacon már nipped a Bud."
Hát ha már a Bud sem nipped, akkor itt tényleg nagy baj van:)

Daxspeki 2009.03.03. 17:02:09

Nap vicce a PF OTP topikjában:

"16:43 - emelkedhet meg innen szerintetek?
be vagyok ragadva 1605-nel
meg lehet hogy kiszorom ha nem megy fentebb
egy indit valaki irjon mar mert olyan fura az ar hogy nem mozdul lehet hogy lefagyott a gepem

phxmike"

Válasz: "15 percel ezelőtt bezártunk
1511028"

:)))

fta 2009.03.03. 20:09:36

10 percesen duplaalj 800as nyakkal?

zslaci007 2009.03.03. 20:24:52

@fta: Huh te most miről beszélsz?
Aranyról? Az hogy lehet 800-on? Vagy a célár mutat oda?

fta 2009.03.03. 20:30:57

Bocsi, djia, csak még melóban vagyok és kicsit fáradt:)

fta 2009.03.03. 20:43:01

átvitte, célár is mindjárt teljesül:)

bakiba 2009.03.03. 20:44:27

@fta: Hali! A fej-váll dolgozik az aranyban, tőzsdebubus 880-as meglátása még talán elérhető.

fta 2009.03.03. 20:46:11

11 felé ránézek, nem gondolom, hogy 900 alá mehet.

fta 2009.03.03. 20:54:47

Visszatesztelte a 6800at, mehet fel.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 22:10:04

@fta:
Hát ez nem ment fel.
És ez volt a korrekciós kedd ???

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 22:14:43

@Daxspeki:
A politikai fejtegetések kapcsán:
Gyurcsány körül elfogyott a tér és a levegő, de az MSZP klikk vagy a Fidesztől fél nagyon, vagy a saját hatalmát félti, ezért inkább üresjáratban tartja az országot évekre.
Minden megakadt és ezt Gyurcsány intenzív pótcselekvésekkel igyekszik elleplezni - pedíg már a vakok is látják !
És ez nincs így jól !!!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.03. 22:33:49

+ 1 gondolat:
Az MSZP most annyira lejáratja magát, hogy soha többé nem fog tudni kormányra kerülni.
Ha viszont a Fidesz több évtizedre döntő fölénybe kerül, akkor mitől lesz itt demokrácia ?

Daxspeki 2009.03.04. 00:20:31

@Quanto Costa: A mostani helyzetből az világosodik ki leginkább, hogy mennyire nincs meg a politikai szándék az ország rendbetételére. Az MSZP-nek kb 0 esélye van, hogy jövőre itt választást nyerjen, ha valamikor, most aztán fel lehetne vállalni olyan népszerűtlen de hasznos intézkedéseket, amik tényleg az ország javát szolgálnák. Nekik már szinte mindegy, tessék megcsinálni! Az is teljesen igaz, hogy egy nagyon erős FIDESZ (és egyáltalán semilyen nagyon erős párt) sem tenne jót az országnak. Sajnos hatalmas problémák vannak ebben az országban. A hitelek tartanak minket életben, jövőre ráadásul ez is elfogy. A mostani nyugdíjrendszer 10 éven belül összeomlik. 20 éven belül borzasztó társadalmi szerkezettel kell majd szembenézni, elsöprő többségben lesznek a mostani iskolázatlan, szegény néprétegek gyermekei, mivel szinte csak nekik születik 1-nél több gyerekük. És ezek nem olyan távoli dolgok. Megoldást meg senki sem keres...
süti beállítások módosítása