Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.03.02. 00:12 Daxspeki

2009.03.02

Katt tovább az elemzéshez...

 

 

 

 

 

 

DAX napi:

Új minimumra került az index, de egyelőre elég bizonytalan lábakon áll az esés. Az utolsó 4 nap gyertyáiból látszik, hogy nem egyértelmű az irány. Ultimate Oscillator nagyon alacsony szinteken van, viszont mintha enyhe emelkedést mutatna. Egy "egészséges" esésnek technikailag igazából úgy kellene kinéznie, hogy az árfolyam még visszateszteli a korábbi támaszt (4000-4100 körül) és utána esik be igazán újabb mélypontokra.

DAX heti:

Ez viszont borzasztó csúnyán néz ki, ráadásul a hosszabb távú irányt igazából a heti chart adja meg. Letört az árfolyam, ráadásul szűkülő Bollinger után. Kis pozitívum az MACD és az RSI divergenciája, ezek azonban még eltarthatnak 1-2 gyertya hosszan (1-2 hét).

38 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr36974573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fta 2009.03.02. 01:11:45

Chartok alapján egyelőre én no pozi, nem találtam jó belépési pontokat egyik irányba sem egyelőre semmilyen instrumentumban. De az arany longgal vigyáznék még mindig, semmilyen jel nem utal fordulatra a napos charton. Szép hetet:)

tőzsdebubus 2009.03.02. 08:46:19

Sziasztok !
Aranynál 30percesen ismét dupla alj van kialakulóban, ha nem is olyan szép, mint a pénteki.Célára viszont 970, ami nem rossz, főleg ha emelkedés közben még apénteki lokális csúccsal is csinálna egy alakzatot..ebből az indexek várható mozgására is lehet következtetni.

Daxspeki 2009.03.02. 08:58:56

DAX-ban hatalmas zakó várható nyitóban a futik alapján. Arannyal kapcs. ennek megfelelően nagyobb a sansz az emelkedésre, viszont a heti chartján eléggé elbizonytalanít az a nagy fekete gyertya a fehér mellett...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 09:12:17

Eddigi megfigyeléseim alapján az arany most még csak bemelegít és majd a 2. héten kezd intenzívebb emelkedésbe.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 09:27:56

Úgy látom a DaxS6500 certiben valaki reggel megint nagyon ügyes volt.
Feltételezem, nem a bank vett meg 200 db 8999 árfolyamon 9.00.11-kor?!

Daxspeki 2009.03.02. 09:45:29

@Quanto Costa: Aki eladta az viszont tényleg ügyes volt (vagy netán elkapkodta?:))

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 09:50:08

Ha olyan ügyes, akkor ma visszaveszi és nemsokára eladja még 1x:-)
Ilyeneket egyébként meglehet csinálni olyankor, amikor a traderek bizonytalanok az esés és a forint gyengülés mértékét illetően.
Szinte mindíg van valaki, aki nem képes jól kikalkulálni a várható árfolyamot és ha te erre utazol korán reggel, akkor bejöhet.
+++
Lehet idejekorán, de eladtam a pénteken vett mini EBEUBONDL pakkot, 6,9 % nyereséggel.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 09:52:05

A forint péntekhez képest már több, mint 10 Ft minusz :-(

Daxspeki 2009.03.02. 09:55:14

@Quanto Costa: Grat hozzá. A bund 126-nál lesz még nagyon érdekes, eddig mindig visszapattant onnan.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 10:20:21

Lehet, hogy ott érdekes lesz, de ott sokkal kockázatosabb lesz belevenni.
Viszont a FunTA-ba jövő hét végén vagy márc. 3. hete elején én tennék majd 1e MATÁV-ot.

zslaci007 2009.03.02. 10:27:50

@Daxspeki: Ennek a hullámnak a korrekciója nem fogja visszatesztelni a 4100-at... legfeljebb 4000 környékéig fog elmenni, de azt sem fogja elérni... Elliot mester szerint... :-)

zslaci007 2009.03.02. 10:28:56

@zslaci007: Aztán még egy hullámnak kellene jönnie lefele ugy 3500-3600 szerint, és pikk-pakk vége is a válságnak... :-)))

zslaci007 2009.03.02. 10:41:25

@zslaci007: Egyévként kb a napokban kellene jönnie a korrkeciónak, persze semmi nem biztos, csak ami már elmúlt, de néha még az sem... :-)

rebugra · http://www.rebugra.net 2009.03.02. 10:50:24

Akit érdekel, egy kis német DAX elemzés:

rebugra.blog.hu/

Mindjárt a csatorna aljához ér, szóval szerintem már igazán mehetnénk felfele is!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 11:01:00

Ne hari, de ráférne egy hozzáértő szövegíró az oldaladra.
Ilyen kitételek mint, hogy --> 'Az index technikalilag semleges hosszútávon' ... a tőzsdei demagógia fogalomkörében tartoznak.
Ha meg most a csatorna alján van, akkor véleményem szerint technikailag nagyon pozitív (te azt írod enyhén negativ) :-)

Egyébként sok sikert hozzá, bár kételkedem benne, hogy van-e ennyi Dax blogra 'kereslet' ?!?!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 11:50:36

Mióta Speki oldala megelőzta a Trendlines-t a yahoo keresőjéban, azóta ők is bekeményítettek és itt meglehetősen rémisztő dolgokat írnak
---> www.trendlines.hu/2009/03/02/remiszto-a-dax-index-technikai-elemzes/

Az ő céláruk néhány hónapos távlatban 2840, és emlékeim szerint Speki már 2 hónapja pedzegetett egy 2700-as célárat ...

zslaci007 2009.03.02. 12:14:16

@Quanto Costa: Abból jön ki nekik, hogy szerintük a primary hullám 3. impulzusa még nincs kész, és még jön egy 5. impulzus. Sztem a 3. már kész van, sőt annak a korrekcija is megvolt, és most csináljuk az 5. hullámot... Az 5. hullám 3. inetrmediate hullámában vagyunk. Innen még egy 4. korrekciós és egy 5. intermediate hullámnak kell jönnie sztem...

zslaci007 2009.03.02. 12:28:29

@Quanto Costa: Egyébként egy kicsit gagyinak meg hiteltelennek tűnik nekem az a rész, amikor duplacsúcsot meg nyakvonalat emleget egy több mint 1 évtizedes charton..., miból kb 0-körüli célárak jönnek ki...

Ez sztem egy supercycle-nek a korrekciója, ami 2000-től tart kb. és most csináluk a C-szárat. MIvel ez egy irregular tipusú korrekciós szakasz, ezért a C vége az A alatt lesz, vagyis el kellett essenek a 2002-es meg 2003-as mélypontok, de ez nem jelentheti azt, hogy mostmár a részvények ára negatív lesz mert ha behúzzuk a nyakvonalat és letöri stb :-)))... ez nevetséges sztem... Egyébként az, hogy ilyen világvége elemzések jelennek meg, azt erősíti bennem, hogy tényleg mindjárt itt van a legalja...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 12:35:29

Trendlines is mentegetőzik, hogy ezek a hosszútávú jóslatok nagyon biztonytalanok.
Igazad van, van egy pszichológiai törvényszerűség, melynek értelmében akkor jön a fordulat, amikor már senki sem várja, erre azonban szeritnem korai lenne stragétiát építni.
Egyébként más forrásból is pedzegették, hogy most jöhet egy olyan időszak, amikor a részvények nem teljesítik felül a kötvényeket még 5-10-20-30 éves távlatban sem.

És mivel ilyen nagy a bizonytalanság, a GOLD biztos jó befektetés lesz.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 13:13:25

EBEUBanksL hogyan tud még életben lenni 290 Ft-os árfolyamokon ?
És csak vételi jegyzőt látok, eladásit nem ...

zslaci007 2009.03.02. 13:18:18

@Quanto Costa: Ez a szakasz nem most jön, hanem 2000 óta tart... :-) Persze ez nem minden piacra érvényes, de a fejlett piacokra mindenképpen...

zslaci007 2009.03.02. 13:21:04

@Quanto Costa: Aranyat kell most tartani sztem is 5-6 éves időtávlatban... Aztán lesz érdemes elgondolkodni, hogy részvényekre cserélje az ember...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 17:34:57

@zslaci007:
A fejlett piacokon azóta volt már egy igen erőss bika piac, tehát nem vagyok benne biztos, hogy az állításod megállja a helyét.

Arannyal 1-2 éves időtartamban egyetértek, de aztán az olaj be fogja előzni.
Sőt, ha lenne viz certi, meg búza certi (ilyen már van), akkor azok lehet, hogy még jobban teljesítenének.

zslaci007 2009.03.02. 18:22:09

@Quanto Costa: Igen, de ezen az igen erős bika picon se tudtak sokkal magasabbra menni az indexek, mint a 2000-es csúcs. DAX, SNP500 kajakra oda tudott csak felmenni, ahol 2000-ben volt, DOW meg egy kicsit feljebb, de ha infláció indexáltan néznénk, akkor még a DOW csúcsa is alatta volna a 2000-es csúcsának...
A mostani syintekről meg jobb, ha nem is beszélünk...
Aki 1997 óta 3 hónapos állampapírban tartotta a pénzét, az kajak jobban áll most, mintha akkor belegyömöszölte volna, vmi részvény alapba, pedig az már vagy 12 éve volt...
Szal aki most jön azzal, hogy a következő 10-15 évben nem érdemes részvénybe fektetni, az egz kicsit elkésett... mondhatnám, hogy tetszett volna ezzel akkor jönni, amikor a bácsi még fiatal volt... :-)))

zslaci007 2009.03.02. 18:26:55

@zslaci007: Persze akkoriban én is fiatalabb voltam és bohó, sokkal kevesebbet tudtam a tőzsdéről, mint most és én is azt gondoltam, hogy a részvényeken hosszú távon csak nyerni lehet... :-)))
Mostmár azt is tudom, hogy ha rosszkor teszi az ember a pénzét részvényekbe, akkor akár egy élet is kevés lehet, hogy kivárja, hogy "hosszú távon" jól jöjjön ki belőle... :-)))

zslaci007 2009.03.02. 18:31:58

@Quanto Costa: Olaj valóban alulértékelt az aranyhoz képest, de nem szeretem, mert borzasztó hektikus, és nincs olyan hogy sima olaj ETF, vagyis van, de azok is a határidős kontraktusokhoz vannak kötve, amit a köcsög elemzők és barátaik (Goldman Sucks, meg Merill Lynch) oda rángatnak ahova nekik tetszik...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 20:08:52

Ebben teljesen egyetértek:-)

zslaci007 2009.03.02. 20:10:33

@zslaci007: Huh, elnézve amerikát, lehet, hogy igen optimista voltam a 3500-3600 ról fordulással... lehet inkább 3000 környéké lesz a vége...

zslaci007 2009.03.02. 20:13:26

@zslaci007: Lassan 700-at nyaldossa az SNP500 és még most jön az 5. hullám 5. hulláma... Na ezt most jól hogymegaszondtam.... :-)

fta 2009.03.02. 20:23:53

Hát igen, csa lefelé az irány, pedig én ennek az esésnek a korrekcióját még dax3350L-lel akartam lekereskedni, de úgy látom marad a 3000L... :)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 21:20:35

És az arany is megy lefelé, pont úgy, mint az októberi esés idején tette.
De ha még egy olyan nagy esés lesz, akkor nem állunk meg 4000 Dow és olyan 2400-as Dax-ig ...

zslaci007 2009.03.02. 21:33:04

@Quanto Costa: Akkora már nem lesz. Az elliot hullámok ugy néznek ki, hogy az 1. impulzus az kisebb volt, a 3. egy nagyon erős, és az 5. kb olyan lesz mint az első (időtartamban és intenzitásban.) Szal ez azt jelenti, hogy az 5.-nek most járunk kb a felénél. 3600-at csak akkor tudok elképzelni aljnak, ha ay intermediate hullám 5. impulzusa egy 5. wave failure lesz, vagyis egy dupla alj szerűséggel vet véget ennek a szörnyűségnek a DAX. Ha nem lesz 5. wave failure, akkor még 3000-re is mehet az alja... ennél sokkal lejjebb a mostani primary wave-et nem várnám...

Napoleon5 2009.03.02. 21:33:15

Sziasztok!
Én régebben kereskedtem dax turbóval a frankfurti tőzsdén, és most újra a beszálláson gondolkozok. Tudna vki egy kis segítséget adni az erste által bevezett BÉT-es certifikátokról? Pl milyen kereskedési díjak vannak? Illetve a certifikátok árát 100%ban a mögöttes termék határozza meg, v a kereslet-kínálat is befolyásolja?

zslaci007 2009.03.02. 21:37:21

@fta: A 3. hullám korrekciójára még jó lehet, de az aljról felpattanást már lehet, nem ezzel játszuk meg... :-)))

NightLord 2009.03.02. 22:07:28

Hat ennek reszeltek, holnap valszeg meglesz a 3600. En itt azert mar semmilyen felpattanast nem kockáztatnék a 3350L-el, mert 3500 a kiütési ára : )

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.03.02. 22:22:16

@Napoleon5:
Itt találsz bővebb összefoglaló jellegű információt.
www.erstebroker.hu/online/certifikatok.html
A kereskedési díjak ebben az esetben a brókertől függenek.
Az árfolyammozgást egy árjegyzői rendszer támogatja, ez alapján extrém nagy mennyiségeket leszámítva a kereslet-kínálat nem jáccik bele.
Néha - szerencsére viszonylag ritkán - nem müxik az árjegyző, és olyankor balhé van, de azért ha van egy középtávú elgondolásod a trendről, le lehet kereskedni.

Napoleon5 2009.03.02. 23:10:21

@Quanto Costa: Köszi szépen az infot. Nekem alapvetően az a bajom, h dax-szal szeretnék kereskedni, viszont kevés a certifikát, és ezáltal a kereskedési lehetőség is. Viszont olyan szép medvepiac van, h ezt nem lehet kihagyni;)

zslaci007 2009.03.03. 10:31:31

@Napoleon5: Short kör már csak egy lesz sztem, előtte egy kis korrekcióval...
süti beállítások módosítása