Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.02.18. 00:03 Daxspeki

2009.02.18

A hóval együtt esett ma minden; DAX, Dow, forint, OTP... Közben recsegnek a támaszok a piacokon. A mai nagy esés után a DAX a 4200-as szinttel küzd, a Dow pedig a novemberi minimummal. Nagyon csúnya vége lesz, ha elesnek ezek a szintek, ráadásul a gyorsjelentési szezon végével már a vártnál esetleg jobb vállalati eredmények sem tudják majd támasztani az árfolyamokat...

 

 

DAX napi:

Amennyiben elesik a 4200-as szint, 4000-ig szinte garantált a zuhanás. Ezt a szintet már negyedszer tesztelné az index, ráadásul közben egyre alacsonyabb lokális csúcsokat kialakítva. Ilyen esetekben nagyrészt nagy forgalommal törni szokott a támasz. Az indikátorok közül a CCI és MACD is eladási jelet adott.

 

Dow heti:

Azt hiszem nem nagyon kell magyarázni a chartot. Amennyiben a sokéves támasz elesik 7400 környékén, egy hatalmas zuhanás következhet a sötét mélységbe. Eszméletlenül fontos szint...

47 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr51949762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 01:34:23

"So, so you think you can tell heaven from hell
Blue skies from pain
Can you tell a green field from a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?
And did they get you to trade your heroes for ghosts?
Hot ashes for trees?
Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?"

Ismerős ?
Nagy a tét !
Én szorítok az elnöknek :-)

www.recovery.gov/

Sanguis 2009.02.18. 08:28:19

Az árutőzsde így az arany is a teljes bizonytalanságot tükrözi. Az arany a "félelem" miatt erősödik. A pénzpiacokat is ugyan ez a bizonytalanság uralja.
Bármikor beönthetik az aranyat is, nincs hosszú távú trend szerintem.

tőzsdebubus 2009.02.18. 10:24:04

Sziasztok !

Nem tudom ki forexel közületek, de a deviza pároknál is nagyon jól látható, hogy egyes párok vízválasztóhoz értek.USD/CHF, EUR/USD, hopgy csak a fontosabbakat mondjam. Ha a tőzsdék beesnek ( nálam ez a forgatókönyv tűnik VALÓSZÍNŰNEK ) az további dollár erősödést hoz magával ( pánik, vissza az amcsi államkötvényekhez ), illetve az aranyhoz...
Szóval figyelni érdemes az USD mozgását, szerintem jó indikátor lesz.

Sanguis 2009.02.18. 10:27:38

@tőzsdebubus: Én most a GBP/USD-t, és a GBP/JPY-t shortolom. A YEN és az USD is erősödni fog szerintem.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 10:49:10

Félelem az van, de ami az OTP-vel történik, az nekem eltúlzottnak tűnik.
Ebből még márc. 20-30 között nagy emelkedés lesz !

Ha Speki tegnap vett volna Matyit (még éppen 600 alatt), akkor már abban is jelentős minuszban lenne.

Speki,
A tegnapi kérdésemmel arra céloztam, hogy a Dax Euro, a Dow USD elszámolású index. Ha az EUR erősödik az USD-hez képest, az a Dax viszonylagos erejében fog jelentkezni. Bár közgazdaságilag nem áll össze nekem, de egyszerű paraszti logika alapján ez a helyzet.

tőzsdebubus 2009.02.18. 10:52:06

@Sanguis: igen, erre gondoltam én is.GPP USD nél van egy szép alakzat 4 óráson( illetve feljebb). Jelenleg támasz környékén van, de nagyon úgy néz ki h lefelé áll. Nálam 1 órakor zár a 4 órás gyertya, ha 4150 alatt zár, akkor én is shortban leszek :-)

Sanguis 2009.02.18. 11:15:28

Azt várod, hogy törjön a fej-váll nyakvonala?:)

Sanguis 2009.02.18. 11:22:35

Megszellőztették, hogy a britek márciusban újra 0,5%-ot vágnak, ezért kezdett erősödni egy kicsit a GBP szerintem.

Daxspeki 2009.02.18. 11:33:02

@Quanto Costa: Ok, már értem. Nem tudom az EUR/USD befolyásolja-e a DOW/DAX arányt, az viszont valószínű amit már többen is mondtak itt, hogy a tőzsdék esése könnyen vezethet dollárerősödéshez az államkötvények miatt. Viszont azt is észre kell venni, h USA-ban már a béka segge alatt vannak a kötvényhozamok. Talán éppen ez hajtja fel az arany árfolyamát az USD erősödés/stagnálás ellenére: Sokan már nem a biztonságosnak hitt USA kötvényeket vásárolják ilyen hozamok mellett, hanem a szintén biztonságosnak hitt arany befektetést választják.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 12:06:20

Lehet, hogy egyszerűen az Euro zóna fejlettsége és az Euro ereje az oka annak, hogy a dax most relative jobban tartja magát, mint a dotcom válság idején.
Az Euro-t 2002 elején vezették be (mint papír pénzt), azóta jobban bekerült a köztudatba és maga az Euro zóna is nagyobb lett.

tőzsdebubus 2009.02.18. 12:07:40

Igen, én is így látom.A dollár erejét manapság tulajdonképpen egy dolognak köszönheti, hogy a spekik a "safe heaven" logikát követve beültek a legbiztosabbnak hitt amcsi kötvényekbe, vállalva a gyakorlatilag 0 hozamot is. Ez mehet ideig óráig, de sokáig nem, hiszen a spekik is szeretnének azért vmin keresni. Kerestek tehát egy biztonságosnak gondolt instrumentumot, ami jelenleg az arany. A devizák kilátásai bizonytalanok, hiszen a nagy kibocsátások az inflációs veszélyt erősítik ( USD ), az eurónak meg a főbaja az EU-belüli huzavona..( hallani sziránhangokat, hogy egyes EUR-ral fizető tagországok szívesen kilépnének az EUR övezetből, ez meg éppenséggel az EUR kilátásait teszik borussá... szóval akkor marad talán az arany, aminek értékállóságában ilyen bizpnytalan időkben talán a legjobban lehet hinni. Szerintem ez van jelenleg az arany long mögött. És amíg ez a helyzet érdemben nem változik, azaz nem kerül elő más instrumentum ,ami pozitív hozamokat produkálna, addig szerintem ez nem is változik..

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 12:12:55

@tőzsdebubus:
Most egy picit ellentmondtunk egymásnak.
A te elgondolásodat tovább gondolva, a dollár egy ponton, amikor a sok befektető a 0 kamatra dollárban állomásoztatott pénzét már szívesen részvénybe fektetné, hirtelen elkezdhet gyengülni.
Nem is keveset.
De még nem most.

Egyébként minden hosszútávon fennálló trendre igaz, hogy azok a 'spekik' tartják fenn, akik még az emelkedő trendben is hajlandóak tovább vásárolni.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 12:13:42

DAX:
Napok óta esik, napon belül csinál 1x 2x 30-40 pontos korrekciót, aztán esik tovább.

Sanguis 2009.02.18. 12:25:14

A devizáknál számomra nem egyértelmű, hogy milyen esetekben korreál a részvénypiacokkal, olyan értelemben, hogy a devizapiacok mikor rendelődnek alá részvénypiacoknak és fordítva.
A GBP párok reagálják le szerintem ezt legérzékenyebben.

Sanguis 2009.02.18. 12:28:39

Most is erősödni kezdett a GBP. Vajon miért?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 12:50:44

Lehet, hogy egyszerűen csak túl sokat esett.
Azt kell figyelni, hogy kilép-e a sávjából vagy sem.

Arany is tényleg beeshet, de egyenlőre csak sávozik.
Pont azt csinálja, mint 930-40 között csinálta korábban.

Sanguis 2009.02.18. 13:01:05

Economic Data in USA: MBA Mortgage Applications (Feb, 13) out at 45.7%. Prior -24.5%. There was no expectation.

Hmm

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 13:04:46

Helyesen dörögtünk tegnap.
A Matáv (is) már majdnem új mélyponton.

Sanguis 2009.02.18. 13:27:41

US/MORTGAGES: Details of Obama's hsg stabilization plan are starting to leak (speech is at 12:15pm ET and tv stations report that details may be released at 9:30am ET). Reports say the plan will involve government subsidies to mortgage servicers to encourage them to lower payments on distressed mtgs. Goal is to set mortgage payments at around 31% of borrower income. Plan to cost $50b.

Daxspeki 2009.02.18. 13:36:08

@Quanto Costa: Hát igen, jól beleadtak szegény Matyiba. Azért kíváncsi vagyok hol fog állni osztalékvágás előtt... Nomeg ott az OTP, nem semmi mit művel. Lassan eléri a céláramat, de ekkora nyomás alatt egyszerűen nem merek aláállni az esésnek.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 13:48:38

@Sanguis:
Még, ha jó is Obama csomagja, akkor is több hónap, amíg kiderül.
És a válság kemény etikai kérdéseket is felvet, ha ezeket nem kezelik megfelelően, akkor megkérdőjeleződhet minden fellendülés.

@Daxspeki:
Én olyan 4-5 éve figyelem a tőzsdéket és most is tartom magam ahhoz, hogy március közepén érdemes lehet már vásárolni - 1-2 hónapos távlatban.

tőzsdebubus 2009.02.18. 13:55:40

@Quanto Costa: Nme tudom mire gondolsz hogy ellentmondunk egymásnak, de szerintem is akkor várható a dollár gyengülés, mikor a kötvénylufi kipukkan, vagyis a pénz elkezd más instrumentumokba áramlani. Nálam ez egybe esik a tőzsdék felefelé való elindulásával.
Persze ez csak elmélet, majd meglátjuk a gyakorlatot.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 14:05:48

Csak arra gondoltam, hogy én az Euro-zóna erejéről beszéltem, te meg a huzavonáról, és a gyengeségéről.
Összességében senki nem tudja most belőni, hogy mennyire erős v. gyenge az Euro zóna és hol kellene lennie az Euronak.

tőzsdebubus 2009.02.18. 14:11:18

@Sanguis: Devizapárok és tőzsdeindexek összefüggésévelkapcsolatban: közelmúltig az volt az ököl szabály, hogy a carrytrade párok ( leginkább a yen párok) tekinthetők leginkább indikátoroknak , a tőzsdék mozgását illetően. Ez azonban kb féléve megváltozott. Megváltozott, mert a kamatvágások eltörölték a kulcsvaluták és a yen közötti kamatkülönbséget, és a pánik, ahogy már azt előzőekben írtam, a dollárba ( illetve amcsi állampapírba) való menekülést idézte elő.
Ezért ma leginkább az EUR/USD mozgása korrelál az indexek mozgásával... csak még nem tudjuk meddig :-)

NightLord 2009.02.18. 14:17:57

@Quanto Costa: Speki,
A tegnapi kérdésemmel arra céloztam, hogy a Dax Euro, a Dow USD elszámolású index. Ha az EUR erősödik az USD-hez képest, az a Dax viszonylagos erejében fog jelentkezni.

Ugye az utobbi időben az inkább az EUR gyengült az USD hez viszonyítva, és nem fordítva, míg ezalatt a DAX "felülteljesítővé" vált a DOW hoz képest. Viszont épp az EUR gyengülése lehet erre egy magyarázat, hiszen a gyengülő euró meleltt a DAX-ot dollárban kifejezve már messze nem látszik ez a felülteljesítés. Persze lehet hogy ez kissé erőltett.

Sanguis 2009.02.18. 14:30:57

Economic Data in USA: Import Price Index (MoM, Jan) out at -1.1% vs. -1.2% expected; Import Price Index (YoY, Jan) out at -12.5% vs. -11.2% exp; Housing Starts (Jan) out at 466k vs. 529K exp. Building Permits (Jan) out at 521K vs. 525K exo.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 14:34:07

@NightLord:
Én is pont erre gondoltam.
A bökkenő az, hogy 2001-2003 során (dotcom válság) ez a folyamat nem így játszódott le.

Sanguis 2009.02.18. 14:43:30

@tőzsdebubus: Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy mikor követi a forex a részvénypiacot, és fordítva.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 14:51:32

A Man csökkenti az osztalékot.
Esik az árfolyam.

Több kulcsrészvény is kulcs szintek körül mozog.
A Deutsche Bank most nézett be 20 alá.

Pattanhat is, vagy megy tovább irány 16 ???

tőzsdebubus 2009.02.18. 14:52:57

@Sanguis: erre csak a józan paraszti logikámat felhasználva tudnék bármit is írni:
szerintem a sorrend alapvetően a mozgás irányától kell, hogy függjön, vagyis amíg a carrytrade-lés ment, addig nyílván előbb kellett a yen hitelt eur-ra és dollára váltani és aztán beülni részvénybe, azaz felfelé mozgásnál a carrytrade párok longja meg kellett előzze az indexekét.
Lefelé mozgásnál viszont előbb adja el a befektető a részvényeit és abból fizeti vissza a yen hitelt , azaz akkor az indexek indultak először lefelé.

Sanguis 2009.02.18. 14:53:43

@Sanguis: Nem csak a dollár, hanem Yen gyengülés is korrelációban van a részvénytőzsdével jelenleg.

Sanguis 2009.02.18. 15:15:34

Economic Data in USA: Industrial Production (Jan) out at -1.8% vs. -1.5% expected; Capacity Utilization (Jan) out at 72% vs. 72.4% exp.

verlierer 2009.02.18. 15:33:36

Sziasztok!
új vagyok itt. szerintetek milyen real time árf. forrás használata a legcélszerűbb ha elsősorban DAX-al, S&P500-al, ill néha EUR/USD-vel, esetleg más devizákkal kereskedek.
Javaslatokat előre is köszönöm!

NightLord 2009.02.18. 15:45:21

Stooq- on ezek mind jönnek olyan 1 perces késleltetéssel. DAX bol csak a futi.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 15:56:36

@verlierer:
Ne hari, de ezzel a névvel jobb, ha nem vágsz bele :-)

Véleményem szerint a money management meg a trend beazonosítása a legfontosabb, utána jön a TA és a real time csak ezek után jön.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 15:58:13

Alles in allem:
Sok feneke nincs az indexek figyelésének most, még ha akarnék se tudnék daytradelni.
Dax mozgása annyira beszükült, hogy mindenféle asszociációim támadtak tőle.

Daxspeki 2009.02.18. 16:03:48

@verlierer: Nekem az a javaslatom, hogy először szorítkozz az indexekre, és csak ha kezdesz belerázódni, akkor legyen egy következő lépés a deviza.
Egyetértek QC-vel, realtime árfolyamok igazából másodlagosak, hacsak nem daytrade-elni akarsz, amit kezdőként szintén nem ajánlok. DAX-ot, USA indexeket pl finanzen.net-en lehet ingyen is követni. Szólj bátran, ha van még kérdés!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.18. 16:21:07

Nem akarom elkiabálni, de a DaxShort 6500 certi marzsára most nem lehet panasz.

Daxspeki 2009.02.18. 16:26:00

@Quanto Costa: Tegnap frissítettem a FunTA-t, 2 hónap alatt 24% feletti eredményt produkált, és ebben a mai még nincs benn...

bakiba 2009.02.18. 16:48:47

S&P figyelőlistára tette Nagy- Britanniát. Mi jöhet még!

Sanguis 2009.02.18. 16:50:09

@bakiba: Ez a phoundon nem látszik egyelőre.

bakiba 2009.02.18. 17:20:41

@Sanguis: Az indoklás az igazán izgi: a Brit bankmentő csomag meghaladhatja a GDP 20%-át. Ezen analógia alapján az Usa mikor jön?
A kérdés költői

NightLord 2009.02.18. 19:26:09

@bakiba: "A hitelminősítő intézet szakembere a Telegraph tudósítójának elmondta, hogy az eddigi kedvező besorolást arra az esetre tartották fenn, ha a kétes banki aktívák összege nem haladja meg a GDP 20 százalékát."

Legalábbis a VG cikkében ez van. Eredetit lusta vagyok kikeresni :)

verlierer 2009.02.18. 21:10:46

@Daxspeki: Köszönöm a válaszokat, és a tanácsokat. Szerintem se a real az elsődleges. Már két éve kereskedek. Kialakítottam egy kezdetleges mm-et, ami működik (legalább is a tőkém sosem volt komoly veszélyben), most szeretnék kicsit tovább lépni. azzal nem feltétlenül értek 1et, hogy a day trade kerülendő. az utóbbi 4-5 hónapban csak nagyon kevésszer mertem átvinni pozit másnapra.
Sok jó írányba nyitott tradet mindenkinek!

bakiba 2009.02.18. 21:55:20

@NightLord: Igazad van. Bocs a pongyola fogalmazásert.
süti beállítások módosítása