Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.02.12. 23:32 Daxspeki

2009.02.13

Majdnemhogy azt mondom, hogy ezt a mai napot technikai szempontból az utolsó amerikai kereskedési óra miatt el is felejthetjük. Ritkán látni ilyen hullámvasutat napon belül. Ez lehet a jellemző a következő napokra is: extra volatilitás, hullámzás fel-le, csak ha sokáig ezt csinálják az indexek, előbb-utóbb úgyis róka lesz a vége...

 

 

 

 

DAX napi (a tisztesség kedvéért):

Van itt egy kisebb emelkedő csatornánk. Ez, és a 20 napos mozgóátlag fogta meg a mai esést. Az amerikai zárást elnézve úgy néz ki pattanni fog innen az index. MACD nulla alatt, de már koránt sem annyira biztos annak a szignálvonalnak a metszése.

Nem tudom megállni, hogy ne írjak pár szót az amerikai nap végi ralliról. Szóval a Reuters megszellőztette, hogy Barack és barátai elkezdenek dolgozni egy javaslaton, ami majd támogatná a jelzáloghitellel bajba kerülteket. Zseniális! Ha jól emlékszem, már előző évben is volt valami gikszer a lakáshitelesekkel. Tegyük fel, hogy reális esélyem lenne, hogy megválasszanak az Egyesült Államok elnökének. A kampány során azontúl, hogy kiadnám a marketing teamnek, hogy gőzerrővel kezdjék el gyártani a "Daxspeki for president!" zászlókat és kitűzőket, olyan dolgokra is szentelnék időt, mint például aprólékos tervek készítése az aktuális gazdasági problémák megoldására. Ehhez képest Barackék eddig kb annyit csináltak, hogy megszavazták, hogy adnak egy valag pénzt, amit majd el lehet költeni valamire, most meg majd elkezdenek ezen is dolgozni, aztán majd talán kitalálnak valamit, ami jó lesz a népnek. Utóbbi hírt a piac kitörő örömmel fogadta. Mekkora ralli lesz itt a BÉT-en, amikor a külföldi befektetőkben tudatosul, hogy pártunk és kormányunk már konkrétan be is jelentett valami hasonlót. Talán majd ha a Reuters is megírja...

30 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr82940148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rbbj 2009.02.13. 00:11:59

jaj ne már, én már ezt k.-ra unom....most megint fel? Ez már undorító.

Daxspeki 2009.02.13. 09:20:44

QC, akkor arany mehet (940 alatt van)?

Daxspeki 2009.02.13. 09:33:20

Bár azt mondtuk, 940 stop, szóval 7882-nél dobtuk (9,4% profit)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.13. 10:02:49

Okés.
Ne hullámvasutas képet tegyél be, hanem bunji jumpingot.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.13. 10:44:02

Akár azt is lehet, de az úgyis lent végez.
Aztán jöhet egy rakétahajtómű - olyan 6-12 hónap múlva.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.13. 10:45:36

Szerintem aranynál 930 körül van egy erős támasz, én még mindíg tartom a magamét, bár lehet később bánni fogom.

Sanguis 2009.02.13. 11:16:30

Most akkor mi lesz?:)

Pause before Rise, or pause before a fall?

Sanguis 2009.02.13. 11:20:54

Szerintem ezzel a rángatással ártanak a legtöbbet, minden szempontból.
Ha hagynák kiesni a tőzsdéket, akkor utána tényleg el lehetne hitetni, hogy ez volt az alja és elindulhatna egy konszolidált hosszú távú emelkedés.
Ez a rángatózás is mutatja, hogy nagyobb a kki, mint amit a nyilvánosságra hoznak.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.13. 14:57:26

Ez szerintem csak a tőzsdék természetes mozgása.
Két erő küzd egymással:
A rossz gazdasági makro és gyj. adatok nyomán esnie kellene, de már annyit esett, hogy a pszichológiai faktor az emelkedés mellett szól.
Amikor a pszicho faktor lecseng, akkor tud tovább esni.

Daxspeki 2009.02.13. 15:03:44

Szép sunyiban átcsúszott mínuszba. Eddig tartott a Reuters cikk?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.13. 15:17:09

Nem tudom mi volt a Reuters cikk, de most mutatták be a Német Gazdasági Mentőcsomag II-t.
Hatalmas vásznon, elmosodótt foltok, körben surround minőségben recseg minden.
A II. folytatás sosem olyan jó, mint az eredeti :-(

Daxspeki 2009.02.13. 15:22:46

"Meredek zuhanásba kezdtek a Llyods Banking Group részvényei percekkel ezelőtt, miután a brit bankóriás bejelentette, hogy a felvásárolt HBOS 8.5 milliárd fontos adózás előtti veszteséget könyvelt el 2008 folyamán. A Lloyds árfolyama jelenleg 39%-os mínuszban tartózkodik." - Egy kellemetlen hír a tegnap vásárlóknak. Azért 39% kevesebb mint egy nap alatt nagyon meredek...

bakiba 2009.02.13. 15:41:04

@Daxspeki: Jan. 16-tól megy a mega szivattyú /short engedély/ fel-le 50-60% szép a chart, a Himalája sík domborzatirajz ahhoz képest.

Sanguis 2009.02.13. 15:49:16

Meg kell menteni, így akár állami kézbe is kerülhet a Hypo Real Estate.

Ez sem a hapy-t erősíti.

Sanguis 2009.02.13. 15:50:43

Ma még napon belül biztos eljátsszák párszor a hattyú halálát, és feltámadását.:)

Sanguis 2009.02.13. 15:51:51

@Sanguis: USA zárásig értem a napon belülit.

Sanguis 2009.02.13. 15:53:49

@Daxspeki: Látod, az OTP pedig a csúcson.:)
Elhiszi ezt valaki?

bakiba 2009.02.13. 16:00:09

@Sanguis: Merkel menteni, mondta a főnők asszony

Igazi balett lesz sok vissza tapssal

XAU/AUD ma szerettem, bár szerintem van még benne lefele, csak a fenti előadás kicsit feszélyez

Daxspeki 2009.02.13. 16:02:44

@Sanguis: A magyar piac egésze kabaré szerintem. Nem érdemes foglalkozni vele szerintem. Néha érdekesség képpen rápillantok hogy mi a helyzet, csodálkozok egyet és ennyi:)

Sanguis 2009.02.13. 16:03:20

@bakiba: :)
A XAU/AUD jobban szeretem. Napon belül csinál 6-8%-okat oda-vissza.

Sanguis 2009.02.13. 16:04:22

Economic Data ( US, Feb) U. Michigan Confidence out at 56.2 vs 60.2 expected.
Lehet örülni.:)

Sanguis 2009.02.13. 16:09:25

Pesszimistábbak az amik, de többet vásárolnak.
Logikus.:)

bakiba 2009.02.13. 16:10:35

@Sanguis: Amióta ide beírtad, azóta én is tudtam szeretni néha, úgy mint ma

Sanguis 2009.02.13. 16:14:00

@bakiba: Igen, jobb, mint a "sima" arany, a XAU/USD.
Örülök, hogy bejön neked is.:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.13. 18:01:32

Jelenleg tényleg látható a negativ korreláció a tőzsdék és az arany között.
Aki tegnap ezt írta igazat szólt.
Bár korábban nem volt ez ilyen egyértelmű.

tőzsdebubus 2009.02.14. 09:40:13

Arannyal kapcsolatban: nálam inkább a 935 tűnik támasz vonalnak.
Én írtam az arany és tőzsde negatív korrelációjáról, ha tudnék képet felrakni ide, azon jól látható.
De akinek grafikon rajzolója tud két instrumentumot egy chartra fevinni, annak javaslom akár DAX/GOLD akár DJ/Gold chartra veseen egy pillantást.
A dolog egyébként azért is érdekes, mert korábban az arany ralit egyértelműen a dollár gyengülésével hozták össze. Jelenleg viszont a tőzsdék esése a dollár erősödésével jár együtt ( emelkedése pedig a gyengüléssel ), azaz az arany jelenlegi felfelé ívelő trendje mögött más áll. Pl az inflációs félelmek.
Kicsit hosszabb síkon nézve:
A jelenleg a piacra pumpált hatalmas mentőcsomagok inflációt okozó hatásától sokan és tegyük hozzá jogosan tartanak.
Van még egy érzésem: nem tartom kizártnak ugyanis, hogy a tőzsde/ arany jelenleg negatív korrelációja a jövőben POZITÍV korrelációvá alakulhat, mégpedig azzal együtt, ahogy ma az EUR/USD pár mozgása elszakad az indexek mozgásától.Azaz fenn maradhat az arany erősödése a tőzsdei indexek TARTÓS emelkedése estén is, akkor viszont már a dollár (esetleges )gyengülése okán.
Fentiek alapján én jelenleg inkább longosnak tartom az aranyat, mint shortosnak.

bakiba 2009.02.14. 16:42:53

Hétfő-President's Day

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.14. 17:57:55

@tőzsdebubus: Igen, a válság lefolyása összetett és több fázisból tevődik össze.
Ezt sokan nem látják illetve lusták végiggondolni.
A nyári arany és olaj erősödést a dollár gyengülése hajtotta, aztán az első súlyos tőzsdei fordulat megint 900 fölé hajtotta az aranyat.
Utána súlyos esés következett, mert sok bukóba forduló tőzsdei pozíciót csak aranyból tudtak a vesztes befektetők megfinanszírozni.
A súlyos tőzsdei esésnek (talán) már vége, most a csendes lemorzsolódás következik, és általános bizonytalanság- ez kedvezhet az aranynak. Bár szerintem nem megy át simán az 1.000 kulcsszinten.

Egyébként a jelenlegi Gold Boom kezdete épp az előző válság közepére tevődik (2001 dec.) - ezért én is azt hiszem, hogy az arany long még jó ideig fennmaradhat.
süti beállítások módosítása