Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.02.12. 00:40 Daxspeki

2009.02.12

A keddi nagy eladási hullám ma megtorpant, ám ez még korántsem jelenti azt, hogy ne jönne további esés. A forgalom kritikán aluli volt, az ünnepek körülihez lehetne hasonlítani. Biztosítók, bankok ismét alulteljesítők voltak, a piac belső szerkezete tehát az esések alatt megszokott módon alakul.

 

 

 

 

DAX napi:

Egy újabb eső nap már technikailag is nagyon csúnya képet festene, a Stochastic ugyanis elhagyná a 80 feletti zónát, továbbá az MACD is fordulni látszana a 0 alatt. Első komolyabb támasz továbbra is a 20 napos mozgóátlag.

 

DAX órás:

Fibo szintek jól jelölik a támasz-ellenállás szinteket, az emelkedés alatt elég megbízhatónak bizonyultak. MACD ismét a 0 alá került, valamint a középtájt tartózkodó RSI is ad még teret az esésre. Még 1-2 óra és a 20 órás mozgóátlag felülről fogja metszeni az 50-eset, ami újabb eladási jel lenne.

68 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr37938188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 01:09:14

Lassan, ha még egy szinttel lejjebb megy az olaj, érdemes lehet elgondolkodni rajta, hogy az ember az aranyba forgatott pénz egy részét átforgassa oda.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 02:03:25

Ez vajon agyonütheti-e az arany emelkedését? --> www.origo.hu/uzletinegyed/valsag/20090212-a-nemzetkozi-valutaalap-eladni-tervez-aranyat.html

Nincs valakinek infója, hogy mikor öntik a piacra ?

Sanguis 2009.02.12. 09:04:03

A XAU/AUD-nél a Stochastic Slow "beadta" nekem az eladási szignált.:)
Hamarosan fordul le.

Daxspeki 2009.02.12. 09:12:39

@Sanguis: Én olyan 750 körül terveztem dobni a sajátomat, de ez a valutaalapos történet meg az AUD kicsit óvatosságra int, szóval a magamét dobom. QC, menjen a FunTA-ból is?

NightLord 2009.02.12. 09:23:30

hmm egy gyors technikai kérdés: hogyan húzol fibo-t stooq -on?

Daxspeki 2009.02.12. 09:27:48

@NightLord: jobb klikk a képre és kb pont középpen az alapértelmezett trendlines helyett kijelölöd a Fibo-t

Daxspeki 2009.02.12. 09:31:36

Félig-meddig off, de szerintetek az OTP-t a Szentléleken kívül mi tartja? Vagy csak a GYJ-re fog bezúgni?

NightLord 2009.02.12. 09:38:44

Basszus, észre se vettem eddig h van jobklikkes context menu :D

tőzsdebubus 2009.02.12. 09:41:41

sziasztok !
OTP-t szerintem a Csányi tartja ( illetve a szövetségesek ).
Arany:
Nekem 2 érvem van mellette:
1. van egy bizonyos negatív korreláció a tözsde mozgásával azaz csökkenő indexek, növekvő aranyár.
2. egy esetleges dollrá gyengülés szintén felfelé kell hogy nyomja

De 950 környékén lehet lesz egy kis pihi vagy korrrekció, így jogos lehet realizálni, aztán ismét visszaszállni.

Üdv

NightLord 2009.02.12. 09:43:32

Nemtudom, nem szeretem az osszeeskuves elmeleteket, de lehet hogy direkt rakták fel ilyen magasra, hogy aztan GYJ utan ne zúgjon olyan mélyre. De egyebkent nem tudok esszeru magyarazatot talalni a tegnapi 12 mrd os forgalomra, amivel felhúzták 2365 ről.

Daxspeki 2009.02.12. 09:46:38

@NightLord: Tudom, nagyon profin megcsinálták lengyel barátaink:)

@tőzsdebubus: Igen, mindkét érv amit mondtál igaz, de azért egy masszív IMF eladás odavághat az árfolyamnak. Ettől függetlenül egy nagyobb beöntésbe (ha lesz) érdemes lehet belevenni később, mert hosszú távon még ezen a szinten is jó vétel az arany.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 10:02:50

Én még nem dobom az enyémet, viszont teszek egy stoppot 940-re.
Ha meg tudod tenni ezt, akkor a Fun TA-ra is javaslom.
Az a TA megfontolás, ami 900-ra igaz volt, most is igaz: Felment 949-ig, aztán este/éjszaka beesett 940 alá és most megint fölötte van.
Ez egy érv a további emelkedés felé, akár 950 fölé.

Gondolom az IMF is arra számít, hogy nem megy át egyből simán az 1000-ren, és valahol alatta kezdi árulni a maga pakkját.
Vagy nem.

OTP és a Dax is erősen felülteljesítő most az egész USA-hoz képest.
Ezt nem tudom hova rakni, hacsak nem arról van szó, hogy ott már előrehaladottabb a válság ?!

(Dec. 2-i rally kezdetekor - pénteken, úgy emlékszem rá, mintha ma lenne - a Dow 8150 körül táncolt a Dax meg akkor 4360 volt.
Most ez 7850 - 4450 ?! Miért ?)

Daxspeki 2009.02.12. 10:13:23

@Quanto Costa: Max úgy tudom megcsinálni, h figyeljük a 940-et és belövünk egy akkori certi vételi árat. Ezzel elég korrekt eredmény jön ki szerintem.
Különben ha USA most beesik, akkor szerintem elég intenzíven magával fogja húzni a DAX-ot is.

tőzsdebubus 2009.02.12. 10:13:37

Nagy arany készletek piacra dobásáról alegutóbbi aranyralinál is ( 2008 ) voltak pletykák, tudomásom szerint nem lett belőle semmi...
De legyünk résen, az sose árt...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 10:16:50

Nyilvát, ha ezer feletti árra számítanak, akkor még várnak.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 10:22:56

A stoppnál ebben az esetben mi sem egyszerűbb (elvileg) - 8000 HUF-ra (940 USD/Gold) kell tenni egy kisebb vételt, és amikor az teljesül, eladni a nagyobb pakkot.

Sanguis 2009.02.12. 10:33:35

Most minden piacon nagy a bizonytalanság, az USA mentőcsomag részleteire várnak.
Most a pénzpiacok és az árupiacok is a részvény tőzsdéket figyelik, e szerint mozognak, korreláció van köztük, de a részvénypiacok szerint mozognak.
Itt lenne az ideje, hogy végre tisztán lássuk a mentőcsomag részleteit, hogy a piacok is megkezdhessék "önálló életüket".

Sanguis 2009.02.12. 10:39:03

Equity update: BMW and Fiat are still holding talks on building cars on a common chassis, a Fiat spokesman said. German newspaper Handelsblatt reported that Fiat and BMW would end talks.

Sanguis 2009.02.12. 10:40:08

Ezért, ha az aranyat adjátok,zárni kell a shortokat is, a jelenlegi felállás alapján.

Sanguis 2009.02.12. 10:43:48

A BUX-nál és az OTP-nél, pedig valaki(k) kvra elkalkulálták magukat. Előre beáraztak egy mentőcsomag rallyt, ami egyelőre nem jött be.

Daxspeki 2009.02.12. 10:54:39

@Quanto Costa: Persze, de mivel ez egy fiktív portfólió, az árjegyző nehezen fogja felismerni:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 11:00:42

A hasznunk is csak fiktiv ?
Ajaj, akkor ez Sok hűhó semmiért ?
Remélem az én pénzem, amit a számlámon látok nem fiktiv :-)

Daxspeki 2009.02.12. 11:11:35

@Quanto Costa: Hát a jótündér biztos nem fizeti ki. Viszont ha valaki ugyan ezeket megjátsza, akkor láss csodát, valósággá válik:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 11:24:53

Én eddig abban voltam, hogy kicsiben követed vételekkel, azt itt megbeszélteket :-)

Daxspeki 2009.02.12. 11:28:48

@Quanto Costa: Nagyrészt azért lefedi az én portfólióm is a FunTA-t, hiszen olyan eleve nem kerül be, amivel ne értenék egyet. Kis különbségek viszont vannak a sajátomban, leginkább az arányokban, de pl magam részéről ma dobtam az aranyat. Viszont nem látok nagy kockázatot a 940-es stopban sem, szóval FunTA-ban még benne van.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 11:55:04

10 perces gyertyákon is látni, hogy az előző hullám teteje is olyan 940,80-on van.
Akkor jöhet esés, ha ezt töri lefelé.

Sanguis 2009.02.12. 13:02:05

· US Dec Trade Balance -$39.9b vs -$35.7b expected

· NZ Jan PMI at 42 vs 42.5 prior

· NZ Jan Food price Index at +0.8% vs -0.2% prior

· JP Domestic Corporate Goods Price Index at -1.0% m/m, -0.2% y/y vs -0.6% +0.3% resp f/c

· AU Jan Unemployment rate at 4.8% vs 4.7% exp, 4.5% prior

· AU Jan Employment at +1.2k vs -20.5k expected

· AU Q4 NAB Business Conditions Index at -16 vs -4 prior

· KR BOK cuts interest rates 50bp to 2%

· China Jan M2 at +18.8% y/y vs +18.4% expected

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 13:40:23

Ez a leszúrás is ezt a szintet jelölte ki.

NightLord 2009.02.12. 14:01:05

Dax egyébként a mai nappal végre törte a 23-án kezdett emelkedő csatornát.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 14:09:12

Most indult egy kisebb emelkedés az aranyban újfent.
90 percen belül kiderül, hogy USA hajtja-e ma tovább, vagy sem?!

Sanguis 2009.02.12. 14:20:40

Áll minden, várnak. Erre:

US 14:30 Kiskereskedelmi forgalom, hó/hó, január, előző: -2,70%, várt: -0,80%
US 14:30 Heti friss munkanélküliek száma, előző: 626 ezer fő, várt: 610 ezer fő
US 16:00 Üzleti raktárkészletek, december, előző: -0,70%, várt: -0,90%

Sanguis 2009.02.12. 14:26:13

Ha nagyon mellé lőttek megint, akkor nagy szakadás lehet. Ez lehet az a bizonyos cérnaszál.

Sanguis 2009.02.12. 14:32:24

610K expected. *Economic data (US, Jan) Continuing Claims out at 4810 vs 4800K expected.

Sanguis 2009.02.12. 14:32:53

Economic data (US, Jan) Advanced Retail Sales out at 1% vs -0.8% expected. *Economic data (US, Jan) Retail Sales Less Autos out at 0.9 vs -0.4% expected. *Economic data (US, Feb) Initial Jobless Claims out at 623K vs 610K expected. *Economic data (US, Jan) Continuing Claims out at 4810 vs 4800K expected.

Daxspeki 2009.02.12. 14:37:09

@Sanguis: Eddig csak rámgott egyet az adatokra.

Sanguis 2009.02.12. 14:37:12

Elég hihetetlen számomra a valóságtartalma.

BMW-s Karesz 2009.02.12. 14:39:25

Az uj munkanelküliek raernek vasrolni.

Sanguis 2009.02.12. 14:45:35

@Daxspeki: Szerintem nem csak számomra kétségbevonható, főleg ha a legutóbbi negatív makrókat nézzük.
Majd USA eldönti, hogy merre lesz a menet, most ez lesz a várakozás tárgya.:)

Sanguis 2009.02.12. 14:48:53

@BMW-s Karesz: Januárban?:) Amikor a decemberi leértékelések és a karácsony ellenére volt csúf adat?
Inkább a Bushtól örökölt statisztikusok változatlan "játékára", a kis adathamisításos verzióra tippelek.

BMW-s Karesz 2009.02.12. 15:05:06

@Sanguis: Gondolod, h az Obama statisztikusok jobbak lesznek? Magyar fejjel nehez elkepzelni. :-) De kivancsian varom.

Sanguis 2009.02.12. 15:16:33

Lehet, hogy csinálnak egy új mélypontot hamarosan, onnan talán bele lehet ülni a longba egy darabig.

NightLord 2009.02.12. 15:21:06

Úgynézki megvan az irány.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 15:29:04

Trükkös az arany is, csinált két enyhén mélyebb mélypontot, de kitartottam.
Most meg újra támadja a 950-et ...

Sanguis 2009.02.12. 15:33:57

Az S&P-nek 803 körül van a támasza, ha törik szignifikánsan 700 környékéig mehet.

Sanguis 2009.02.12. 15:35:39

A BUX-ot figyelitek? Úgy "viselkedik, mint ha a világ vezető gazdasága hatalma lennénk, akikt nem érint csak a válság fuvallata.:)

Sanguis 2009.02.12. 15:44:32

Az olajat sem árt figyelni, mert ha beküldik 30 alá, onnan meg sem áll 20-ig szerintem.

Daxspeki 2009.02.12. 15:45:34

@Sanguis: Hát ezt is mondta mindenki. Most miért, nem így van?:)

Sanguis 2009.02.12. 15:48:24

@Daxspeki: Mindig kimegy a fejemből.:))

Daxspeki 2009.02.12. 15:51:29

@Sanguis: Pedig a hírekben is megmondták...

Sanguis 2009.02.12. 16:00:37

Economic data (US, Dec) Business Inventories out at -1.3% vs -0.9% expected.

Sanguis 2009.02.12. 16:01:34

Ez beteszi a kaput.

Sanguis 2009.02.12. 16:09:49

Equity update:unconfirmed rumour by mkt sources BANK OF AMERICA going bankrupt - unconfirmed rumour

Sanguis 2009.02.12. 16:12:16

Ha csődöl, akkor a DOW hamarosan 5K.

BMW-s Karesz 2009.02.12. 16:16:58

itt irtatok, hogy egy ujabb aljhoz kell legalabb egy bankcsöd?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 16:22:31

Ez olyan lenne, mintha a legnagyobb hal döglene meg az óceánban.
Nem, még olyanabb.

Nem ezek ünnepelték 400.000 dolláros bulival az első kimentésüket októberben ?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 16:31:24

Azt nem tudom, mit csinálok, ha a Dow jóval előbb éri el a 7.200-t, mint a Dax a 3600-t ?

Kb. ezeken a pontokon akartam a shortokat realizálni ....

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 16:39:18

Egyébként a gyj. szezon közeledik a végéhez, ha jól sejtem.
Ilyenkor szokott csökkenni a felhajtóerő .....

Sanguis 2009.02.12. 16:40:35

A DAX tud esni egy nap több mint 10%-ot is. Hamar be szokta hozni a lemaradását pánikban.

vogon1 2009.02.12. 16:41:52

@BMW-s Karesz: itt is elhangzott. pénzintézeti csődök már eddig is voltak az usa-ban, amennyire sikerült követni az eseményeket kb. 8-10-nél tartanak ebben az évben, de ezek kis bankok, kb. olyanok, mint magyarországon az xxxxxxx és vidéke takarékszövetkezet (persze más a lépték, de arányaiban igaz), az ügyfeleket kifizették a betétbiztosítási alapból, vagy átvette az ügyfélkört egy másik bank. a boa csődje viszont komoly katasztrófa.

NightLord 2009.02.12. 16:51:15

@Quanto Costa: Dow-nál miért pont 7200 at választottál? az alig 3%-al van lejjebb a novemberi aljnál. DAX nál viszont 10% még a novemberi aljhoz képest a 3600.

vogon1 2009.02.12. 19:31:45

@NightLord: 7200 történelmi támaszszint.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 21:37:06

Egyenlőre megmentették magukat, de a 7200 onnan jön, hogy még az októberi esés után nyilatkozott úgy több alapkezelő, miszerint csak 7200-nál kezd el vásárolni.

De úgy látom kezd visszatérni az októberi volatilitás.
Ez az esés előszele !

rbbj 2009.02.12. 22:01:10

na ez rendkívűl vicces volt!!! :DDD Na ezért öngyilkosság jelenleg rv-nyel foglalkozni. Végre törni látszott, mindenki be is shortolhatta TA alapján, majd sc a nap végére....

rbbj 2009.02.12. 22:01:46

@rbbj: egyébként mi a jó égre emelkedtek? Kijött vmi??

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 22:11:44

Az Obama kormányzat kijött egy támogatási tervvel a bajba jutott jelzálog tulajdonosoknak.

De, ha van emlékezeted, akkor visszaemlékezhetsz, hogy szeptember-októberben végig ez volt a játék.
Esés, aztán amikor már reménytelennek látszott, akkor hiretelen felrántás.
Ilyenkor mindíg találtak egy jelentéktelen hírt, amibe belekapaszkodtak.
Így tartotta a 11.000-t heteken át.
Megnő a volatilitás, ideges a piac, még több ilyen rángatás is lesz.
A komoly beesést én márciusra teszem.

Ha nem bírod, akkor jobb nem nézni.
Nézd majd meg március 17-én.

rbbj 2009.02.12. 22:24:54

@Quanto Costa: na ja, nem is volt esés. Ez a dragonfly doji nem trendfordulót jelez, az hét szentség...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.12. 22:42:28

Föl se tünt, hogy az:-)
Kösz az infót.

rbbj 2009.02.12. 23:35:16

@Quanto Costa: ezt csak úgy mondtam. Nem neked volt kifejezetten címezve. De örülök, ha hasznát veszed. :)

Ezt pedig illene rutinból azonnal felismerni ;)
süti beállítások módosítása