Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.01.11. 20:02 Daxspeki

2009.01.12

Lefordulni látszik az árfolyam az 5000-es szintről, pénteken már 4800 alatt zárt a DAX. Most is megvizsgálunk pár főbb részvényt, talán így könnyebb lesz eldönteni, hogy mennyire lesz tartós ez a mostani fordulat.

 

 

 

DAX napi:

Törni látszik az emelkedő trendvonal, ez mindenképp negatív jelnek tekinthető. S Stochastic indikátor kilépett a túlvett zónából, ráadásul az MACD-nek is már csak talán 1 eső nap kell, hogy eladási jelet adjon. Ráadásul ekkor már az utóbbi szép emelkedő trendje is törne, ami akár egy nagyobb esés előszele is lehet. Legnagyobb biztonsággal csak akor lehet tartós esésről beszélni, ha egy új, alacsonyabb aljat alakít ki (lasan ettől sem állunk olyan messze).

DAX órás:

Itt látszik, hogy a 4830-as szint többször szolgált támaszként és ellenállásként is, most ez is elesett. Napközben még úgy nézett ki, az MACD ad egy vételi jelet, ám az amerikai nyitással egyidőben percek alatt csúnyán beesett az index. Az órás chart alapján is azt kell mondani, elég borúsak a kilátások...

DAX heti:

A heti chart egyelőre nem mutat fordulatot, a fekete gyertya ellenére az előző héthez képest van egy magasabb aljunk és egy magasabb tetőnk, MACD továbbra is vételen, ROC indikátor is emelkedő trendben. Ami negatív jel lehet, az az, hogy az utolsó gyertya túlságosan belelóg a fehérbe. Ha a mostani hét is csökkenő lesz, akkor az megerősítész jelentene a negatív fordulathoz.

E-ON:

Egyelőre csak A Stochastic indikátor adott eladási jelet. Az árfolyam még a 20 napos mozgóátlag fölött van, a hétfői nap egy utolsó esély lesz számára, hogy forduljon, különben nagyon csúnyán fog festeni.

Siemens:

A 38,2-es Fibo szint még megfogta, de itt is csak egy újabb csökkenő nap hiányzik, hogy borítékolni lehessen egy nagyobb esést. Ugyan az a helyzet, mint az E-ON-nál: a hétfői nap döntő lesz.

Allianz:

Az utóbbi napokban mindig szembement az árral, pénteken éppen erősödni tudott. Viszont MACD már eladáson van, ROC is erősen csökkenő trendben. Ha ez is esni kezd a többiekkel, akkor csúnyább mínuszokra lehet számítani, mint pénteken...

Bayer:

A Bayer még nagyon szépen tartja magát, de egyrészt sokáig nem fog tudni az árral szebe meni, másrészt a 45 Euro nagyon erős ellenállás. Érdemes még egy pillantást vetni a negatív divergenciára a Stochastic indikátornál.

26 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr75871539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.12. 11:21:31

'Pot!
Ezek szerint 4830-nál Dax Short vétel.
Egyébként az arany milyen jól tartja magát erősödő dollár környezetben is..

BMW-s Karesz 2009.01.12. 11:33:59

Az EURHUF lassan 280-on, titeket nem aggaszt? Esetleg ti mar reg atalltatok a befektesek ertekeleset illetöen EUR-ra, vagy USD-ra?

Daxspeki 2009.01.12. 11:41:26

@Quanto Costa: Még nem mertem shortot nyitni, hacsak nem lesz vmi nagyobb elmozdulás, szerintem megvárom a mai napot vagy a következőt. Aranyban érdemes megnézni az euros árat is, ott mintha egy dupla csúcs lenne 640 körül.

@BMW-s Karesz: Ha certiben utazol, a forintgyengülés csak jó. 282-nél volt a korábbi csúcs, érdekes lesz mihez fog kezdeni vele.

Sanguis 2009.01.12. 11:52:16

A forint ha átviszi a 280-at, irány 288. Onnan pedig 308.
A BÉT-en forgatott pénzen kívül minden USD-ben.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.12. 12:16:49

Holnap jön egy IMF jelentés, vannak olyan spekulációk, hogy ez a jelenlegi gyengülés oka.
Ha ez így van, akkor holnaptól átmenetileg megint visszaerősödhet, a certiket pedíg átmenetileg realizálni lenne ésszerű.
???

Sanguis 2009.01.12. 12:28:30

Nem hiszem, hogy nagy mértékben újra erősödni kezd a forint. Inkább a 300 felé való menetelt tartom valószínűnek.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.12. 12:33:12

285-nél valamilyen módon szerintem beavatkoznak.
Távlatilag valóban elérheti a 300-at, de én inkább márciusra tippelek.

Sanguis 2009.01.12. 12:37:20

Korlátozottak az MNB pénzeszközei. Gondolom nem akarják az ukránok hülyeségét lemásolni. Az időtáv tényleg kétséges, bár egy hirtelen felrántás 300 fölé, akár a napokban is elképzelhető. Persze utána konszolidálódhat újra, mint a múltkor 288 után.

Daxspeki 2009.01.12. 12:37:50

@Quanto Costa: Megint kamatemelés? Kicsit nevetséges lenne, ha pár hetente ide-oda ugrálna az alapkamat.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.12. 12:50:37

@Daxspeki: És ha az MNB elkezd forintot v. magyar államkötvényeket vásárolni a világpiacon ?
Azt hiszem ezt hívják intervenciónak, nem ?

Daxspeki 2009.01.12. 13:08:31

@Quanto Costa: Persze ez is lehetséges, kérdés ezt mennyire tette/nem tette eddig. Pl a legutóbbi csúcsnál csak kamatot emelt vagy forintot is vett? Csak azért nem gyengült a Ft a zloty-val együtt mert már elkezdte az MNB a vásárlást, mostanra meg ez is kevés? Elég soktényezős dolog szerintem, de kifelé talán a kamatszint változtatása a legfőbb mutató. Szólj ha rosszul gondolom, mondom, nem vagyon nagy devizás.

NightLord 2009.01.12. 14:28:46

@Daxspeki: Ha certiben utazol, a forintgyengülés csak jó. 282-nél volt a korábbi csúcs, érdekes lesz mihez fog kezdeni vele.

Azért ha ennél az árfolyamnál veszel fel pozit, és visszaerősödik a forint, akkor az az ért szopó, nem?

Daxspeki 2009.01.12. 14:45:02

@NightLord: Persze, visszafelé fordított a helyzet. A megfelelő devizapár változásának különösen az index certiknél van nagy hatása, a turbóknál azért ez kevésbé jelentkezik.

Más: arany nagyon bezúgott. Ha 830 nem fogja meg, elég csúnyán fog kinézni...

BMW-s Karesz 2009.01.12. 15:21:14

Miben jelenti az allamhaztartasi hianyt a magyar allam az Unionak? Ha EUR-ban, akkor ez az arfolyam eppen jo a kormanyzatnak, mert nem kell a direktben nyugdijat, köztisztviselö bert csökkenti.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.12. 15:24:54

Ez is egy lehetőség, de ennyire tényleg nem látok bele a kormány gondolkodásába.
Már, ha ilyen szintű tudatosság lenne.

Arany tényleg bezúgott, pont a likvidálási szintemnél vagyok, erősen gondolkodom, mi tévő legyek.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.12. 15:31:38

Egy kísérleti stop konstrukciót adtam be a rendszerbe, olyan 824-825 körüli aktiválódási szinttel.
Kivi vagyok, hogy fog működni.

Szerencsére tényleg csak kis pénzről van szó.

BMW-s Karesz 2009.01.12. 15:38:52

Nem gondolok tudatossagra, csak ha mar igy alakult az arfolyam, es az inflacios cel is tarthato, akkor nem latom sok ertelmet az arfolyam vedelmenek. Plusz meg egy erv, h az exportalo multiknak is jol jön a gyenge forint, akik igy több adot fizethetnek be.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.12. 15:46:23

Ha más nem, akkor a szavazat gyűjtés a deviza adósoknál lehet egy ok.

Daxspeki 2009.01.12. 15:50:35

@Quanto Costa: Akkor jelenleg 2 hetük van, hogy adjanak egy kis kraftot a forintnak, különben elvesztik Ferencvárost:)

Sanguis 2009.01.12. 16:17:17

Olaj meglátogatja a héten a 30-at?:)

Daxspeki 2009.01.12. 16:25:17

@Sanguis: Ha igen, én tuti veszek... Szerintem ugyan úgy nem lesz 20$ az olaj, mint 200 se lett.

Sanguis 2009.01.12. 16:37:33

Ha fordított fej váll lesz, akkor TA alapon simán mehet 20-ig.:)

Daxspeki 2009.01.12. 16:44:22

@Sanguis: Ha a 35-ös fejet nézed 50-es nyakvonallal, akkor onnan inkább 65 a célár. Bár hogy fordított fej-váll legyen, már nem szabadna lejjebb mennie...

Sanguis 2009.01.12. 17:02:58

@Daxspeki: Elírtam. ha nem lesz fordított fej váll, akkor mehet le 20-ig.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.12. 19:51:41

Ha nekem írtad, akkor sorry, de nem értek egyet az arany shorttal.
Pontosabban teljesen lutri-nak érzem.
Ugyanúgy, ahogy a dollár sorsát, vagy a gázai válságot.

Egyébként működött a stoppom, harmadoltam a pakkomat.
süti beállítások módosítása