Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.01.04. 16:59 Daxspeki

2009.01.05

Pénteken kaptunk már egy kis bemelegítőt erre az évre, de az igazi kereskedés csak most fog kezdődni. Technikailag egyelőre szépen néz ki a DAX, de a valós kép kialakításához elengedhetetlen lesz megvárni mit hoznak a forgalmasabb napok. Tőzsdei szempontból 2009 most hétfőn indulhat.

DAX napi:

Pénteken gyorsan felrántották 5000 közelébe, és 1 pont híján napi csúcson is zárt. Technikailag sokkal szebben néz ki, mint a november eleji csúcskor. MACD napin már pozitív tartományban, hetin pedig vételt jelzett az indikátor (lásd az előző DAX elemzést). Viszont már csak pár pontra vagyunk az 5000-es ellenállástól, amit valószínű nem lesz könnyű átvinni. Lentebb látható a Deutsche Telekom kivételével az 5 legnagyobb súlyú részvény elemzése a pénteki emelkedés fényében.

E.ON (index súly 10,38%):

4,5%-os emelkedést produkált, 10% feletti súlya miatt ezzel nagyban hozzájárult a DAX pénteki erősödéséhez. Olyannyira jól sikerült az emelkedés, hogy ki is lépett a Bollinger szalagból, az RSI is hosszú idő óta kezdi megközelíteni a túlvet zónát. Ez alapján ráférne egy kis pihenő, emelkedés egyenlőre max 31-ig.

Siemens (index súly 9,72%):

Hasonló a helyzet, mint az E-ON esetében, azzal a különbséggel, hogy itt alig 1%-ra van a következő Fibo szint (56-on). Pár nap pihenő/kis visszateszt ráfér, egyébként heti szinten is nagyon szépen néz ki. Az árfolyam a november eleji csúcs felett tartózkodik, ha ezekben az időkben lehet ilyent mondani, akkor talán a "legbullosabb" papír.

Allianz (index súly 7,68%):

Ez is a novemberi csúcs felett van, ám az utóbbi napokban talán ebben látható a legkevésbé meggyőző emelkedés. Hiába erősödött pénteken csaknem 3%-ot, ez a dojikkal történő lépegetés nem éppen elegáns. Elképzelhető most még pár nap sávozás 70 és 80 között, mielőtt eldönti merre megy.

Bayer (index súly 7,18%):

A Fibo szintek alapján a 45 elérhetőnek tűnik (5% emelkedést jelentene), ám a magas RSI és a tény, hogy kinn van a Bollingerből arra figyelmeztet, hogy erre is ráfér előtte kis pihenő.

Kérdés ugye, hogy a mostani emelkedés mennyire tekinthető egy évvégi, kisforgalmú felrántásnak, vagy esetleg egy nagyobb emelkedés előszelének. Technikailag most minden elég szépen néz ki, ám kell majd pár nagyobb forgalmú nap, hogy okosabbak legyünk. Az mindenesetre már most látszik, hogy az 5000 áttörése komoly feladat lesz, hiszen nemcsak a DAX, de a részvények többsége is fontos szinteken van.

55 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr25857228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daxspeki 2009.01.05. 09:16:12

Szép jó napot, hát elég erősen nyitott, gondolkodom rajta, h realizálni kellene a nyerőt, bár ki tudja meddig megy még a lendület. Ha 5000 felett marad, a következő erős ellenállás 5300. Innen az még 5%, nem tudom megéri-e az idegeskedést...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 09:40:02

Igazán nem tudok tanácsot adni, csak 2 gondolat:
1)Ha ez egy laza hét lesz kevés hírrel, akkor a látszat optimizmus megmaradhat.
2)Tegnap a Realmoney index erősen bika dominanciát mutatott, ami erős amcsi nyitásra utal.
Azaz 1 napig még legalább fennmaradhat az emelkedés.

Daxspeki 2009.01.05. 09:45:13

Végülis kompromisszumos megoldás született magammal, fele pakk eladva 18% körüli pluszban, másik fele vár egy eladási jelet vagy egy magasabb kiszállót.

Sanguis 2009.01.05. 09:59:04

Sziasztok.
Egyenlőre nem nagy az "érdeklődés". Lehet, hogy USA nyitásig, marad ez a toporgás. Egyenlőre zártam egy rövid shortot, most várok, hogy legyen irány.:)

Daxspeki 2009.01.05. 10:07:46

Hát igen, még eléggé "ünnepi" a forgalom. Most necces beszállni bármelyik irányba is, szerintem is USA fog dönteni.

Daxspeki 2009.01.05. 10:19:19

A bankos certik iránt finoman szólva nem nagy az érdeklődés. Konkrétan a bevezetésük óta ha jól látom még 1 kötés sem volt. Mondjuk több, mint 2%-os spreadnél nem tudom mit vár az Erste. Nincs ott egy ember aki elgondolkodna ezen?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 10:20:08

Grat a sikeres évkezdethez, ezt a feles megoldást én is szoktam alkalmazni kétes helyzetekben :-9

Sanguis 2009.01.05. 10:27:13

@Quanto Costa:
Köszi.:)
Remélem a folytatás is ilyen lesz. És nektek is.
Én lefelé gondolom, Obama beiktatásáig, bár sokan az ellenkezőjére várnak. Lehet, hogy a nagy spekik is inkább a beiktatásig várják az emelkedést, ezért vagyok bizonytalan.

Daxspeki 2009.01.05. 10:41:08

Túl könnyen átment az 5000-en forgalom nélkül, nekem ez nem tetszik igazán. Persze zárni még nem sikerült felette. Ráadásul a főbb részvények is nagyon az ellenállás körül vannak. (Mire ezt leírtam, megint 5000 alatt van...)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 10:52:26

Igen ez tipikus volt, ahogy egyszercsak 31-én átment 5000-en, mint kés a vajon.
Egyébként a híresztelésre venni, hírre eladni örök igazsága alapján 20-ig (Obama) akár maradhat is az ál-optimizmus.

Sanguis 2009.01.05. 10:58:03

Ahogy olvasom a híreket, a várható gazdasági programról, elég kialakulatlannak, koncepció nélkülinek és zagyvának tűnik számomra.
Egy biztos, hogy ha megvalósul, az USA államadósság az egeket fogja verni, a pozitív hatása a gazdaság fellendítése szempontjából pedig nagyon kétséges.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 11:14:37

Az amerikaiak mindíg is ilyenek voltak:
Nem jellemző rájuk az 'Okoskodás a tett halála" mentalitás.
Csináljuk valahogy, aztán majd lesz valahogy.
A gyapot földeket is így tarolták le, meg a II. vh.t is így nyerték meg.

Daxspeki 2009.01.05. 11:18:49

Közben érdemes egy pillantást vetni a valutájukra... USD arany követi is lefelé, Euroban egyelőre csak 0,3% a mínusz.

Sanguis 2009.01.05. 11:37:35

Az is figyelemre méltó, ahogy a BUX-ot felrángatták "nulla" forgalommal.

Daxspeki 2009.01.05. 12:00:37

BUX csak a pénteki euópai és amerikai emelkedést hozza/hozta be, de még a 13,000-et sem sikerült leküzdeni, pedig volt már ott pár napja (igaz, vissza is nyomták). Ez alatt csak erőlködés megy.

Sanguis 2009.01.05. 12:41:45

EUR/USD-ben 30 percesen dupla alj, ha jól látom.

Sanguis 2009.01.05. 12:44:57

@Daxspeki: Én a forgalom nélküli több, mint 400 pontos emelkedést tartom érdekesnek. Teljes az érdektelenség, csak kisbüfik vesznek.

Daxspeki 2009.01.05. 13:02:38

Én az EUR/USD-ben inkább a csúnya fekete gyertyát, az 1,39 letörését és az MACD eladási jelét nézem a napi grafikonon... Rövidtávú arany shortról mi a véleményetek?

Sanguis 2009.01.05. 13:32:24

Túl simán átvitte. Kell a megerősítés.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 13:35:37

Nem tom mire gondoltál rövid távon, de én 853-nál visszavettem a longot.
Ezek szerint itt most nincs egyetértés köztünk :-(

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 13:46:42

Rövid érdeklődésem nyomán az Erste-nél az derült ki, hogy a március végén kifutó certifikátok helyett még idejében helyettesítő termékek kerülnek bevezetésre.
A kifutási határnap elszámolási okokból szükséges.

További info kapható:
Terjék Péter: 235-5152

For our better information:-)

Sanguis 2009.01.05. 13:49:16

Nem tudom miért adják ennyire az Eurót?

Daxspeki 2009.01.05. 14:01:31

Köszi QC, ezt jó tudni! Arany vétel most szerintem necces, de kívánom, h sikerüljön.
Sanguis: fogalmam sincs mi ez a nagy beleadás az euróba, ráadásul fél óra alatt nyomták le hirtelen minden ok nélkül.

Sanguis 2009.01.05. 14:07:04

Az Obama csomag pont az ellenkezőjét indokolná. Vagyis a dollár gyengülését. De ilyen a tőzsde, ne keress benne logikát.:)
Azért egy EUR/USD longot megpróbálok.

Daxspeki 2009.01.05. 14:42:30

Közben 4960-nál megváltam a másik fele longomtól is. Úgy látszik tényleg nagy falat volt ez az 5000, nem bírta a magaslati levegőt.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 17:16:50

Szerintem egyszerűen túllőttek a célon az Euro vásárlók és most alább adják kicsit,
A tőzsde erről szól:
Reakciók, amelyek általában eltúlzottak és ellenreakciók.

Sanguis 2009.01.05. 17:52:04

Ha így van, akkor most az eladók lőnek túl a célon.:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 18:40:34

Érdekes, az arany most a dollár erősödésére reagált felfelé korrekcióval.
Ez optimizmussal tölt el, mert ha saját mozgásba kezd, akkor a long nyerő lehet.

Sanguis 2009.01.05. 19:03:49

Bejöhet az arany long. Én egyelőre EUR/USD longot nyitottam. Bár eddig nem úgy alakul, ahogy szeretném.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.05. 19:09:17

EUR/USD longot meg én érzem lutrinak.
Illetve lehet, hogy kiülős.

Sanguis 2009.01.05. 19:13:07

Ha TA alapon nézem, akkor vissza kéne tesztelnie még ma az 1,37300 körüli fibot.

Sanguis 2009.01.05. 20:59:01

USA-t a telecom és az olaj szektor és a bankok tartják egyelőre.

rbbj 2009.01.05. 21:21:34

@Daxspeki: én is ezt látom :(((( és 1,39-en bepróbáltam egy apró longot, hogy közel a stop....ahogy kinéz, ki kell stoppolnom, igaz? :(

Sanguis 2009.01.05. 21:28:30

@robbaj: Bár nem nekem címezted a kérdést, de ha eddig vártál, most miért akarsz zárni?

rbbj 2009.01.05. 21:28:49

@Sanguis: na tessék, közel volt ismét a napi mélypontja az euronak, bár most nagy a csapkodás....

Sanguis 2009.01.05. 21:30:39

@robbaj: Kicsi a forgalom, kevés pénzzel le tudják nyomni.

rbbj 2009.01.05. 21:31:06

@Sanguis: eddig? Ma nyitottam :) NEm vártam olyan sokáig, sőt, egyelőre extra rövid életűnek néz ki a pozi :)

Egyébként azért, mert ha 1,37 alatt zár, és így csinál egy csuny napos gyertyát, akkor elvileg nyekk. Erre max még megvárom a holnapi megerősítést. Hátha fals leszúrás, de nem hinném....

rbbj 2009.01.05. 21:33:21

@Sanguis: mindig kicsi a forgalom.
Épp írta nekem castor, hogy végignézte 2008-ban, és mindenhol nyomoronc forgalom volt.

Sanguis 2009.01.05. 21:34:14

@robbaj: Ha forgalom lenne, akkor egyet értenék. De így még semmi nem biztos.:)
Bár lezúghat 1,32...-ig.

rbbj 2009.01.05. 21:36:33

@Sanguis: na ja, azt nem várom meg :)

Sanguis 2009.01.05. 21:37:52

@robbaj: Ha így van akkor valószínű, hogy benéz a következő fibo-ig.
Bár ma egy visszateszt 1,37 körüli szintre még beleférhet.

rbbj 2009.01.05. 21:40:39

@Sanguis: mi rá a garancia, hogy nem megy tovább? Miért állítaná az meg, ha most naposon egy szép fordított fej-váll is elbukik?

Sanguis 2009.01.05. 21:43:47

@robbaj: Nincs garancia, csak így érzem.
Nekem "beültetés szaga" van.

rbbj 2009.01.05. 21:44:56

@Sanguis: hát, erre hány eurót tegyek? :) 1000?

Sanguis 2009.01.05. 21:46:51

@robbaj: Elég az, ha én raktam rá.:)

rbbj 2009.01.05. 21:47:49

@Sanguis: megkérdezhetem, milyen téttel vagy benne?

Sanguis 2009.01.05. 21:49:24

@robbaj: Komolyan: Nem látom okát a mai beöntésnek, ezért érzem, hogy TA alapon shortba ültetés van, mint a múltkor, USA kamatdöntés előtt.

Sanguis 2009.01.05. 21:51:41

@Sanguis: De az én átlagom 1,364...

Daxspeki 2009.01.05. 23:47:00

Nekem most nagyon nem tetszik amit az Euro csinált, nem csak az MACD eladási jel naposon, hanem hogy letörte a támaszt is amit 1,39-nél alakított ki. Ezért gondolkodtam arany shorton, bár erre egyértelmű jel csak akkor lenne, ha az eurós arany is elkezdene esni. Abban meg egyelőre csak csapkodás megy napon belül ide-oda.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.06. 00:31:03

Viszont, ha az arany USD ára így is tartja magát, ez nekem long jel.
A hosszútávú várakozások is erre mutatnak, ezért én shortot ebből nem veszek, akkor inkább kivárnék.
süti beállítások módosítása