Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.02.22. 18:10 Daxspeki

2009.02.23

Most akkor beszakadunk? Újabb hatalmas zuhanás jön? Röviden szerintem igen, de nem feltétlenül most. Eléggé túladott a piac, ami pánikban persze senkit nem érdekel, de zárásra USA-nak sikerült például kicsit összekapnia magát, ami nem azt mutatja, hogy most feltétlenül bármi áron szabadulni akarnának minden papírtól. Persze longot nyitni most finoman szólva is kockázatos, viszont alternatív megoldásként certik terén ott lehet a nagyon túlvett arany vagy euro bund short. Persze ezekkel is csak csínyján kell bánni...

DAX napi:

Hatalmas, csaknem 5%-os zakó, zárás a napi minimumon. MACD is eladáson. Hát nem a legszebb kilátások, mégis hadd világítsak rá pár reménysugárra:

1) A korábbi minimum pontosan megfogta az esést (egyelőre)

2) Az Ultimate Oscillator 30 környékén eddig mindig az aljat (vagy annak nagyon közelségét) jelentette

3) MACD még mindig bőven a korábbi minimumok fölött

Még egyszer hangsúlyoznám, hogya fentiek ellenére nagyon kockázatos a long, viszont egyelőre lefelé sem érzek nagy teret.

DAX órás:

Itt két dologra hívnám fel a figyelmet: az egyik a pirossal jelölt rések, amik órás grafikonon valamivel kisebb jelentőséggel bírnak, de azért legalább az egyiket illene visszatölteni. A másik pedig, hogy sem az RSI, sem az MACD nem ment új minimumra, az árfolyam viszont jelentőset esett (divergencia).

46 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr14958852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanguis 2009.02.23. 08:40:47

Az az elképzelés fog átmenni a piaci pletykák szerint, hogy a Citit 40%-ig államosítják, bár a piaci szereplők a 25%-nak jobban örülnének, de ez a 40% is jobb, mint a többségi állami tulajdon.

fta 2009.02.23. 09:13:53

Eddig minden a terv szerint, pénteken kiemelkedő forgalmú fordulós gyertya, futik egyelőre a megerősítést jelzik, bár ez semmit nem jelent, de Ázsiában már indult a korrekció, erre az aranyat is adják:)
Kíváncsi lennék a véleményetekre, ki mit vár a holnapi arany opció kifutásnál?

Daxspeki 2009.02.23. 09:41:33

@fta: Az érdekes az, hogy az arany mozgása teljesen kezd elszakadni az EUR/USD-től. Ha eddig azt mondtuk, h az erősödő dollár ellenére történő emelkedés bullos jel, akkor ezt most tekinthetjük bearishnek?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 09:46:03

Nagy beesés az aranyban nem lesz.
A határidő kifutását nem tudom megbecsülni, de márciusban szerintem tovább fel.
Ezért én az első adandó alkalmommal realizálom a shortomat (olyan 930-960 között valahol).

fta 2009.02.23. 10:02:45

Naposon rsi már eladáson, stochastic nemsokára, én sem trendfordulóra számítok, de olyan 920-930ig levárnám.
Ft-ra is kíváncsi leszek majd a kamatdöntés után, mert egyelőre a certi árazásába eléggé beleszól.

tőzsdebubus 2009.02.23. 10:09:11

Szép napot Mindenkinek !
SZerintem az arany egyszerűen korrigál, ahhoz, hogy az 1000-t tartósan átvigye, neki kell futnia párszor ( én a 3-as mesebeli számra esküszöm:-)
Indexeknél is szerintem az irány lefelé lesz, csak kapjuk el a fordulót majd jól:-)
Speki még tartod az armyshortot ?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 10:17:10

Mikor is lesz kamatdöntés ?
Mit lehet tudni róla ?
(Volt híresztelés arról, hogy több K-Európai jegybank egyszerre emel kamatot ...)
***
Úgy látom a Daxot megint defibrillálni kell majd, kezd rezegni a léc....

Daxspeki 2009.02.23. 10:17:32

@tőzsdebubus: Igen, 930-40 körül (vagy 1000 fölött) tervezem eladni. Az euros chartját is érdemes figyelni mekkora csata megy benne 765-780 között. Érdemes figyelni merre tör ki. Sanguis, az AUD arany mit mond?

Daxspeki 2009.02.23. 10:20:16

@Quanto Costa: 2-kor lesz a bejelentés, a legtöbben tartásra számítanak. Nem tudom lesz-e valami ebből a közös kamatemelésből, szerintem csak nevetségessé tennénk magunkat, ha ide oda ugrálna az alapkamat.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 10:41:28

Nézzétek a TecDax-ot --> - 0,8 %
a Dax meg + 1,7 %

Ez egyfajta divergencia, pont igy volt a Dow és a Nasdaq között is amikor októberben beesett.
*
(Felelősség kerülési nyilatkozat:
A múltbeli beesések nem jelentenek garanciát a jövőbeli beesésekre vonatkozóan:-)

tőzsdebubus 2009.02.23. 10:45:32

@Daxspeki: Én sem hiszek kamatemelésben, teljesen hitelét veszíteni az MNB, egyszer le egyszer fel.
A forintot jelenleg nem a kamatpolitikával lehetbe erősíteni, hanem egy jó gazdaságpolitikával...

Daxspeki 2009.02.23. 10:56:42

@tőzsdebubus: Igazad van, de hol vagyunk még attól... Egyelőre már az is nagy dolognak számítana, ha elkerülnénk az államcsődöt.

tőzsdebubus 2009.02.23. 10:59:03

@Daxspeki: Az már pl egy jó gazdaságpolitikai lépés lenne :-)

Sanguis 2009.02.23. 11:05:09

Most csak bambulok. Nem értem ezt a GBP erősödést.
Most minden kétesélyes. Az aranyra nincs most még tippem sem, jelenleg békén hagyom.

tőzsdebubus 2009.02.23. 11:19:06

@Sanguis: Nked van EUR/GBP longod ugye? ( meg reggel óta nekem, énse értem mire ez a font erősködés ).

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 11:20:56

Döbbenetes arány, hogy a Deutsche Bank az 1 éves csúcsértékének jelenleg a 20 %-a körül forog
---> deutsche-boerse.com/dbag/dispatch/de/isg/gdb_navigation/listing?module=InOverview_Equi&wp=DE0005140008&foldertype=_Equi

Ezt szem előtt tartva az OTP sem sokkal tragikusabb...................

Sanguis 2009.02.23. 11:45:18

Valaki nagyon kitárazott JPY-ből és Eur-ból.
De, hogy minek vették a GBP-t gőzön nincs?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 11:49:53

Lehet természetes korrekció a sok esés után ?
***
Speki,
Ha most a Dax és a Gold együtt indul lefelé, akkor mi nagyon nagy spekulánsok vagyunk.

Fun TA hogy is áll:
2 E Dax short, már semmi ?

Daxspeki 2009.02.23. 12:01:24

@Quanto Costa: Igen, próbálom rendszeresen frissítgetni. Aranyat egyelőre nagyon tartják, szerintem most egyedül a tőzsdéktől fogg függni a sorsa. Ha nem esnek tovább (esetleg még erősödnek is), akkor jöhetnek nagyobb eladások. Elentétes esetben persze fordítva, bár jelenleg felfelé jóval kevesebb hely van az aranyban.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 12:56:46

Ez csak a szubjektív érzésed.
Amint szignifikánsan áttöri felfelé az 1000-et, egyből lesz neki 30 %- 40% laufja.

Sanguis 2009.02.23. 14:55:14

@tőzsdebubus: Az az érzésem, hogy sokan el vannak keveredve. Azt hiszik, hogy ha a részvénypiacok emelkednek GBP-t kell venni.:)

fta 2009.02.23. 15:02:56

Arany perces fejváll nyekk, vissza is tesztelte a nyakat, indul le:)

tőzsdebubus 2009.02.23. 16:01:53

Kiváncsiságból kipróbáltam certifikátokat, de úgy látom, hogy igazából a shortban üzembiztos a dolog. Long oldalon a forint árfolyam nagybanbezavar, mivel jellegéből fakadóan pont ellentétes mozgást végez.
Hiába csinált az olaj egy szép 4 dolláros ugrást, a certi ára érddekes módon épp annyi maradt...ülhetek benne egy darabig

Sanguis 2009.02.23. 16:04:28

Én indexeknél, árunál partvonal. Csak deviza most. A GBP/JPY shortom már kiegyenesítette az EUR/GBP longom. Remélem a GBP hamarosan a "helyére" kerül.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 16:10:42

Ez a közös nyilatkozat, amit a régiós bankon kiadtak hosszabb távon még jó irányba is elsülhet.
Regionális együttműködés meg ilyenek ... viszont kételkedem a rövid távú hatásában.

tőzsdebubus 2009.02.23. 16:15:55

hát fejvakarás van nálam is. Indexek elég határozottan lefelé indultak, de én nagyobb visszapattanást vártam... Szerintetek ennyi volt, megyünk 3k régiókba?

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 16:17:21

@tőzsdebubus:
Szerintem a forint erősödése ugyanúgy bezavar a short, mint a long certiknek.
Elsősorban persze az un."investment certifikátoknál' a tőkeáttét hiánya miatt.
Viszont az olaj dollár elszámolású és, ha longot vettél, akkor a dollár gyengülése tett volna jót neki, a shortnak meg az erősödése.
Ez a harmadik faktor.

Összességében egy olyan szenárióban, ahol már inkább a forint erősödésére lehet számítani, lehet megint érdemes lesz majd magyar részvényekben gondolkodni - ill. ha certifikátban, akkor nem benne ülni, hanem partizán hadviselés keretében 1-2 napon belül realizálni.

Mindkét esetre érdemes gyakorolni a a japán gyertyákat.

Sanguis 2009.02.23. 16:18:16

De tényleg vége lehetne már a korrelációnak.
Így érdektelenné válik minden piac, ha ez tovább folytatódik.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 16:19:34

@tőzsdebubus:
Igen, szerintem még 2-3 hét csúszda.
Ha a héten nem jön korrekció, akkor véleményem szerint egyenlőre nem.
Ez persze csak az én tippem, a tőzsde mindíg meglephet.

Sanguis 2009.02.23. 16:21:45

És most azt találták ki, hogy, veszik a GBP-t, ha a részvénytőzsde erősödik. És veszik a JPY-t, ha gyengül.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 16:32:45

Most őszintén, hogy képzelhető el emelkedés, miközben már az számít jó hírnek, hogy hány százalékban államosítanak bizonyos magánbankokat ?????????

tőzsdebubus 2009.02.23. 16:39:46

aranyshortokkal hogy álltok?

Sanguis 2009.02.23. 16:41:46

@tőzsdebubus: Én sehogy, békén hagyom az aranyat és XAU párokat is.

fta 2009.02.23. 16:42:00

Én agyalok, de még tartom, amikor letört a fejváll 975ig azt hittem kezdődik egy nagyobb eladás, de a tőzsdék bezavartak... :(

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 16:43:52

Nekem megvan, de csak elenyésző mennyiség a portfóliómban.
Adok neki még 1 kis időt.

Ha a DaxShort kamatozik, akkor az arany shortban el tudok viselni egy esetleges kis veszteséget.

De októberben is láttuk, hogy az esés egy bizonyos pontján az aranyat is beadták .....

Sanguis 2009.02.23. 16:44:23

@Sanguis: Már az is eléggé idegesít, hogy szerintem a GBP pároknak már a "pincében" kéne lennie, de nem. Nincs szükségem most arra, hogy az arany miatt "menjek a plafonra".:))

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 16:49:48

@Sanguis: Nem akarok okoskodni, de a világgazdaság egyébként is egy eléggé összetett rendszer, hát még most válság idején.
Nehéz átlátni minden fogaskereket, ezért szerintem ki kell választani 1-2 instrumentumot - ahol a legtisztábban látni az irányt - és oda súlyozni az alaptőkét.

Sanguis 2009.02.23. 16:55:50

@Quanto Costa: Szerintem most még a GBP a leggyengébb láncszem a főbb devizák közül.
Funda alapon még egyértelmű, hogy messze nincs még itt a gyengülés vége.
Ezért nem értem, hogy miért a GBP-t veszik az EUR, USD, vagy JPY helyett.

Daxspeki 2009.02.23. 17:02:42

@tőzsdebubus: Én is tartom még, 975-nél én is megörültem, h most végre beesik, de nagyon hirtelen visszarántották a tőzsdék esésével együtt.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 18:54:56

A tőzsdék elég meredek lejtőn vannak, nemsokára jön az ominózus 7200 - az előző medve piaci mélypont.

Az esés intenzitásához képest az arany még egész moderáltan teljesít.
Ez elvileg egy közelgő gyengélkedést is jelezhetne előre....

fta 2009.02.23. 18:59:37

Pont ezt akartam megjegyezni, hogy ahhoz képest, h szétadják a tőzsdéket, nem nagyon látszik, hogy aranyba menekülnének.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 19:08:31

Az is lehet, hogy finoman már árulja az IMF.
A másik lehetőség, hogy egyes befektetőket még mindíg meglepett a tőzsde, és a vesztes pozícióikat már megint részben arany eladással fedezik.
A harmadik lehetőség lenne a holnapi határidő kifutás, de ennek a hatását tényleg nem látom át :-(

fta 2009.02.23. 19:14:45

Nekem ez egy újabb olyan jel, ami nem támasztja alá a mostani nagy zuhanásokat, annak ellenére, hogy az arany valóban túlvett és felfelé kisebb a tér. A határidő kifutás kapcsán én inkább long zárásokra gondolnék, de ki tudja, lehet, hogy épp azért nem emelkedik, mert már zajlanak a pozi zárások és azok fogják vissza, fogalmam sincs:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 19:54:01

Érdemes nézni a hosszúszárú (10 perces) gyertyákat, ahogy a Dow elérte a 7200-t - egyből megjelentek.
Markánsan jelzik a bizonytalanságot.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.02.23. 22:06:28

Nem is az esés súlyos, hanem az a tény, hogy nem látni a végét ......
süti beállítások módosítása