Feedek

DAX Index

Legújabb hozzászólások

  • Miklós Molnár: Nem tudom él ez a topic még de engem érdekelne hogy azóta kereskedik-e még valaki ezzel a stratégi... (2013.02.08. 08:50) Rövidtávú DAX futures kereskedési stratégia
  • chartok.hu: A befektetők mindig az aranyba menekítik a pénzüket. www.chartok.hu (2011.05.27. 16:14) Arany - 2009.05.25
  • Quanto Costa: Jelenleg úgy érzem nem látom át, mi zajlik a piacon, ill. mi folyik a háttérben. Különösen nem lát... (2010.03.19. 12:09) 2009.06.30 - DAX mostanság
  • Quanto Costa: Hehe! Ez a negyedév végi felrántás kivételesen nem magyar zárás után indult így sikerült leképezne... (2009.06.29. 17:11) Trendek és mozgóátlagok
  • Quanto Costa: Úgy látszik erre nem csak én gondoltam ---> www.trendlines.hu/2009/05/22/dax-index-akkor-es-most-t... (2009.05.22. 23:33) 2009.05.18
  • Daxspeki: @ asdf: Nem tudom, talán csak a jó idő. "Sell in May, go away":) (2009.05.16. 19:25) 2009.05.14
  • asdf: @NightLord: Ez a világ legszebb gyémantja. De csak a shortosoknak.Holnap zárok bármi lesz is. BU... (2009.05.13. 19:45) 2009.05.13

Szavazás

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

2009.01.27. 00:28 Daxspeki

2009.01.27

A hét első napján minden összekapta magát, úgy látszik túl forróak voltak a támaszszintek. A DAX 3,5%-ot tudott erősödni. Közben Amerikában tart a gyorsjelentési szezon, túlnyomórészt negatív hírekkel. A McDonald's viszont kellemes meglepetést okozott. Válságban ha enni kell: olcsót és gyorsat...

 

 

DAX napi:

Ez bizony egy fordulós alakzatnak néz ki: kalapács gyertyára egy nagy fehér megerősítés. RSI egyből 40-re ugrot. MACD is kunkorodik, vételi jel itt még nincs. Kizárólag napi chart alapján elképzelhető a korrekció folytatódása.

DAX órás:

Tört a csökkenő trend, bár még nem éppen szignifikánsan. 4370 körül erős ellenállás van, tegnap erről hirtelen lefordult. Ha sikerülne átvinni, a napi charttal együtt szép képet festene. Piros vonal felett vétel, amíg viszont ez nem történik meg, elég kockázatos próbálkozás lenne.

DOW órás:

Talán kis segítséget adhat a Dow órás chartja. Főleg az MACD-t érdemes figyelni, ami egyelőre egy emelkedő trendben van. A holnapi napon sok múlik, ha ugyanis nem tud majd emelkedni, akkor könnyen törhet ez a trend és újból 8000 alatt találhatja magát. Ez persze a DAX-ot is magával húzná...

 

Eddigi eredmények, nyitott pozíciók:

 

Nyitás dátuma Nyitó ár Nyitó érték Záró érték Záró ár Zárás dátuma
2008.10.28 1 221,00 100,00 106,47 1 300,00 2008.11.06
2008.11.06 3 700,00 106,47 140,89 4 896,00 2008.11.12
2008.11.14 1 299,00 140,89 130,58 1 204,00 2008.11.18
2008.11.20 6 176,00 130,58 103,26 4 884,00 2008.11.25
2008.12.01 8 832,00 103,26 105,85 9 053,00 2008.12.01
2008.12.02 1 149,00 105,85 107,42 1 166,00 2008.12.03
2008.12.04 8 690,00 107,42 110,21 8 916,00 2008.12.04
2008.12.05 1 174,00 110,21 109,18 1 163,00 2008.12.05
2008.12.05 5 691,00 109,18 89,82 4 682,00 2008.12.09
2008.12.09 3 869,00 89,82 104,03 4 481,00 2009.01.05
2009.01.07 4 225,00 104,03 111,54 4 530,00 2009.01.08
2009.01.09 4 305,00 111,54 103,63 4 000,00 2009.01.09
2009.01.13 5 225,00 103,63 113,57 5 726,00 2009.01.14
2009.01.21 6 555,00 113,57      

 

74 komment

Címkék: elemzés tőzsde dax technikai elemzés certifikát


A bejegyzés trackback címe:

https://daxspeki.blog.hu/api/trackback/id/tr84905217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 09:57:40

1. A dollár sokat gyengült az elmúlt napban, és az arany ezt most nem követte le.
És ezt a tengeralattjárót is megtalálták tömérdek arannyal a fedélzetén
summa summarum
Én most eladnám az aranyunkat 890 felett, 860-870 körüli visszavásárlással.
???
A sajátommal meg is tettem.
2. Ez a 4280 alatt short vétel neked már másodszor nem jön be.
Illetve be fog jönni, csak most ki kell ülnünk.
Én a helyedben revidiálnám az erre vonatkozó nézeteimet: Miért pont a támasz felett veszel mindíg ?
Hol itt a ráció ??

Sanguis 2009.01.27. 10:01:01

Csak jó eddig az az arany short.
Speki: Az elliot hullámot milyen indikátor mutatja?

Sanguis 2009.01.27. 10:02:40

*Economic Data (Germany, Jan) IFO – Business Climate out at 83 vs 81 expected
9:00
*Economic Data (Germany, Jan) IFO – Business Current Assessment out at 86.6 vs 85 expected *Economic Data (Germany, Jan) IFO – Expectations out at 79.4 vs 77.5 expected

Sanguis 2009.01.27. 10:03:27

*Economic Data (Euro-Zone, Nov) Current Account SA out at -16B vs -6.4B prior. Economic Data (Euro-Zone, Nov) Current Account NSA out at -13.9B vs -4.8B prior.

Daxspeki 2009.01.27. 10:13:33

@Quanto Costa: Ok, eladhatjuk, én is csökkentettem tegnap 908 körül a saját pakkomat. Amúgy ha már vmelyikünk zárni akarja a pakkor, a "csak olyan pozi van a portfólióban, amivel mind2-en egyetértünk" elv alapján automatikus dobás. 6400-on zártuk akkor, pont 28% profit.
4280 alatt azért vettem, mert 4010-4030-ig vártam onnan. 4067-ig ment csak sajna, nem realizáltam. A kapzsiság kb 2-3% plusz haszonért visszaütött. Úgy érzem inkább ezzel volt baj, nem a vétellel. Aztán még bármi lehet, 4380 fölött zárnám.

Daxspeki 2009.01.27. 10:15:36

@Sanguis: Elliot hullámot nem indikátor mutatja, ő maga ír le egyfajta árfolyammozgást. Ha jobban érdekel, itt szerintem nagyon részletesen leírják: www.betbulls.hu/cms/technikai_elemzes_alapjai/ciklusok

jaccso 2009.01.27. 10:41:22

Ebbe a kapzsiságba én is belefutottam sajnos :S
így elúszott a profit 3/4e :((

Sanguis 2009.01.27. 10:46:24

Megshortoltam XAU/AUD is. Ez az arany short eddig a háromszorosát hozta, mint az USD elszámolású.

Daxspeki 2009.01.27. 10:49:47

@jaccso: Igen, érdemes kicsit a cél előtt realizálni legalább egy részét. Betartani persze nehéz...

Sanguis 2009.01.27. 11:05:06

Ha úgy látjátok, hogy fordul az irány és zárni kell, a legtöbb esetben érdemes ugyanazzal a lendülettel beülni az ellenkező irányba.

Sanguis 2009.01.27. 11:05:11

Ha úgy látjátok, hogy fordul az irány és zárni kell, a legtöbb esetben érdemes ugyanazzal a lendülettel beülni az ellenkező irányba.

Sanguis 2009.01.27. 11:05:22

Ha úgy látjátok, hogy fordul az irány és zárni kell, a legtöbb esetben érdemes ugyanazzal a lendülettel beülni az ellenkező irányba.

Sanguis 2009.01.27. 11:06:15

Bocs a többszöröződés miatt, nem volt szándékos.

Daxspeki 2009.01.27. 11:10:09

@Sanguis: Háromszorosan egyetértek:) 4380 fölött én is átülnék longba, de úgy látszik megint nagy falat neki az az ellenállás. Aranynál én most a longzárás után viszont nem merek shortot nyitni. Elsősorban EUR/USD miatt.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 11:25:13

Sanguis:
Ez a beleülni az ellenkező irányba szemléletmód kérdése:
Ha nagyon intenzíven csinálod és egész nap le sem veszed róla a szemed, akkor lehet, de egyébként könnyű belefutni abba a hibába, hogy trend iránnyal szemben is addig akarod hagyni kifutni a pozit, mint trend irányban.
Ezt pedig nem lehet, sokba kerülhet.

Egyébként, ha tegnap akkor nyitottad a shortot, amikor mondtam, akkor van rajta 4 dollár hasznod egyenlőre?!

Speki:
Most, hogy eladtuk az aranyat,
25 % erejéig vennék még Dax shortot 4350-nél.
Ha áttöri a 4400-at, akkor dobjuk ?!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 11:25:57

bocs,
---> amikor mondtad :-)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 11:27:58

Ezt egyébként bevezethetnénk:
4 egységnyi tőkét még viszonylag könnyű nyomon követni, viszont már lehetőséget ad súlypont áthelyezésre is.
(4 x 25 %)

Sanguis 2009.01.27. 11:28:14

Figyeld a XAU párokat AUD, USD, JPY párokban. Többet elmond a várható irányról, mint az EUR/USD szerintem

Sanguis 2009.01.27. 11:32:48

Igen előtte nyitottam, de XAU/AUD 1:200-as tőkeáttét.:)

Sanguis 2009.01.27. 11:33:58

Bár már zártam is fél órája ezt a shortot.

Daxspeki 2009.01.27. 11:34:38

@Quanto Costa: Ok, benne vagyon 4350-nél a shortba 4400-as stoppal. Viszonylag kis kockázat, kb 1,1% alapterméknyi elmozdulás a stop, ha esik, akkor ennek többszörösét.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 11:35:08

Most kiderül, hogy kispályás vagyok, de mi az a XAU ?

Sanguis 2009.01.27. 11:35:48

Gold/Ausztrál dollár

Daxspeki 2009.01.27. 11:36:52

@Sanguis: Bátor dolog 200-as tőkeáttét trenddel szemben, de grat hozzá.

Sanguis 2009.01.27. 11:39:10

Csak skalp, és szűk stop. És csak 100 egység.

Daxspeki 2009.01.27. 11:52:25

Siemens napközben vagy zárás után jelent?

Sanguis 2009.01.27. 12:11:00

2009.01.27.09:12


Vártnál jobb eredmény a Siemens-nél A Siemens AG első negyedéves adózott profitja 81%-ot esett az egy évvel korábbi szinthez képest, amikor eszközeladásokból befolyó több milliárd euró növelte az eredményt. A jelenlegi időszakban a főtevékenységek profitja 20%-ot emelkedett 2 milliárd eurór

Sanguis 2009.01.27. 12:11:49

Vártnál jobb eredmény a Siemens-nél


A Siemens AG első negyedéves adózott profitja 81%-ot esett az egy évvel korábbi szinthez képest, amikor eszközeladásokból befolyó több milliárd euró növelte az eredményt. A jelenlegi időszakban a főtevékenységek profitja 20%-ot emelkedett 2 milliárd euróra, túlszárnyalva az elemzők 1,83 milliárd eurós becslését.

Peter Loescher ügyvezető igazgató tartja a 2009-es profitcélokat, még akkor is, ha teljesítésük nehezebbé vált. A fiskális 2009-es évre a cég 8-8,5 milliárd euró közé célozza három fő szektorának üzemi eredményét. A főtevékenység üzemi profitja tavaly 6,52 milliárd euró lett. Az októbertől decemberig tartó negyedévben az adózott eredmény 6,43 milliárdról 1,2 milliárd euróra esett vissza. A tavalyi profitszintet a Siemens VDO Automotive eladásából nyert 5,4 milliárd euró növelte.

Daxspeki 2009.01.27. 12:39:19

@Sanguis: Köszi! Merész tervek...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 12:55:00

Kérdés, hogy hány embert kentek meg, ehhez a vártnál jobb eredményhez ?
És mikor bukik ez ki ?
... de félre a tréfával ...
többször megfigyeltem már, hogy ha sok rossz hírre nem esik be, akkor egyszer csak jön egy jó hír, és arra esik be?!
Ha korrigálni akart volna 4380 fölé, már lett volna lehetősége!

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 13:08:39

Érdekes, hogy a forintnak van egy támasz szintje valahol 285 felett, és a napokban most már másodszor erősödik vissza ez alá egész 283,50-ig azért, hogy onnan újra és újra visszagyengüljön.
Felmerül a kérdés, hogy akkor melyik is az igazi támasz ???

Daxspeki 2009.01.27. 13:18:54

@Quanto Costa: Nekem van egy olyan érzésem, hogy nemsokára el fogjuk felejteni ezekez a 280 fölötti szinteket.

Sanguis 2009.01.27. 13:31:59

Szerintem olyankor beavatkozik az MNB. Kicsit égetik a devizatartalékot.

Daxspeki 2009.01.27. 13:39:22

@Sanguis: Én igazából forinterősödésre számítok.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 13:40:18

Ez az MNB kapcsán igaz lehet, viszont szerintem jó ideig ellavírozhatnak itt.
Annak, hogy 270 alá visszaerősödjön pont akkora az esélye, mint a 300 feletti árfolyamoknak.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 15:21:48

Nem látom, miért erősödne sokat ?
Az MNB is gazdálkodik a tartalékaival, csak a stratégiai 285 szintet fogja védeni.

Sanguis 2009.01.27. 15:31:39

Én most úgy gondolom, hogy a JPY és USD gyengülni fog, a GBP pedig erősödni.

Sanguis 2009.01.27. 16:33:42

EUR/GBP, GBP/JPY short.
Az előbb rosszul írtam a JPY-t, nem gyengüln, hanem erősödik.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 17:12:02

Szeretsz veszélyesen élni :-)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.27. 17:28:18

Ez egy nagyon jó cikk, ha hozzájutok kicsit részletesebben lefordítom
---> www.welt.de/politik/article3099905/Ratlosigkeit-der-Wirtschaftsexperten-wirkt-wie-Gift.html

A gazdaságot egy olyan puzzle-hoz hasonlítja, ahol senkinek nincs összképe arról, hogy az egésznek hogyan is kellene kinéznie.
Van ezernyi darabunk, de senki nem tudja hogyan és mi alapján kellene összeállítani ?!
A múltbeli konjunktúra prognózisok tévesek voltak, mert az akkori múltbeli folyamatok jövőbeli kivetítésére épültek, ezt pedíg csak ideig-óráig lehetett fenntartani a hitel buborék felfújásával.

Sanguis 2009.01.28. 08:39:06

Speki.
Nézem az elliot hullámot, és én úgy látom, hogy a GBP/JPY-nél el kell indulnia a harmadik hullám lefelé vivő szakaszának. Jól látom?:)

Sanguis 2009.01.28. 08:41:31

Nem mondtam, hogy napin néztem.

Sanguis 2009.01.28. 09:05:57

Most a Jen párok együtt mozognak a tőzsdeindexekkel napok óta. Ha esik az index erősödik a Jen, és fordítva.

Daxspeki 2009.01.28. 09:10:25

@Sanguis: Először is sorry a mai elemzés hiányáért, nem volt rá időm.
GBP/JPY-nél az az igazság -lehet az én hibámból- nem tudom beazonosítani az Elliotot. Viszont szinte minden indikátor (MACD, RSI, ROC) technikailag azt mutatja nekem, h erősödhet a font. MACD-ben pl olyan pozitív divergencia van, h ha pár héten belül nem kezd emelkedni, akkor komolyan elgondolkodom azon, h felülbíráljam a jelzés használhatóságáról alkotott képemet.

Daxspeki 2009.01.28. 09:13:32

@Sanguis: Ezek szerint ha bejön a fenti jóslat, tekinthetjük azt egy komolyabb erősödés előszelének? Mindenesetre DAX shortomat dobom. QC, javaslom a FunTA-ból is melőzni. (nem csak a jenes cucc miatt)

Sanguis 2009.01.28. 09:27:57

Köszi. Már napok óta figyelem, és együtt mozognak.
Hogy lesz e komolyabb emelkedés azt nem tudom. A gyj-k eddig meglepően nem rosszabbak, hanem jobbak a vártnál.
Valami trükközés volt eddig, vagy most van.
Nálam se short, se long egyelőre.

Daxspeki 2009.01.28. 09:40:11

@Sanguis: Igaz, ezennel megkövetek minden kedves -elsősorban japán- olvasót:)

Sanguis 2009.01.28. 09:41:46

Magam javítottam.:) Én voltam az első fecske.:))

Sanguis 2009.01.28. 09:46:06

Itt egy példa. Szerintem egy komoly könyvvizsgálaton megbukna ennek a jelentésnek a valóságtartalma.

Kellemes meglepetést okozott a Yahoo Inc. tőzsdezárás után megjelent negyedéves gyorsjelentése, amely ugyan nettó veszteségről szólt, de az egyszeri tételeket leszámítva a várakozásoknál magasabb profitot tartalmazott. A társaság 303 millió dollár nettó hiánnyal - részvényenként 22 cent veszteséggel - zárta az október-decemberi periódust, szemben az egy évvel korábbi 206 milliós, 15 centes nyereséggel.

Daxspeki 2009.01.28. 09:46:30

@Sanguis: Még a végén tényleg így kell írni:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 10:32:50

Dobhatjuk !
Ezek szerint a közös short második felét szerencsésen meg sem vettük :-)

A sajátomon még gondolkodom, trükközés mindíg lehet, de szerintem egyenlőre a már magas arányban jelentett gyógyszeripart tartja a vártnál (talán) kedvezőbb összképet.

Dax egyébként úgy mozog, mint ha elaludt volna.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 10:38:39

Még 1: A pénz a gazdaságból nem hirtelen és nem teljesen tűnik el:
Az emberek megveszik, amire szükségük van, de esetleg más formában. Vissza fogják a luxus költekezéseiket (pl. új autó), de tovább használják a régi autót vagy használt autót vesznek.
Nem indulnak világ körüli útra, de esetleg fellendítik a belföldi turizmust.
Rengeteg ilyen másodlagos trend indul be, tehát senki ne várja azt, hogy hirtelen az összes gyj. pocsék lesz.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 10:59:25

Továbbá úgy tűnik, hogy semmi rendkívüli nem zajlik egyenlőre, csupán a pénzügyi cégek korrigálják le a múlt heti esést.
Tudod azok, melyek kapcsán kérdeztem tőled, hol lehetnek a támasz szintjeik ??? és te azt mondtad erre a hétre megnézed :-)
Hát itt voltak a támasz szintek és ez a korrekció teljesen ésszerű és az ezt követő további esés is várható.
Én még tartom a saját shortomat !!!

Sanguis 2009.01.28. 11:04:38

A GBP/JPY- minden órás zárás előtt felrángatják, hogy minél nagyobb alsó kanóc legyen, de így sem tudják elérni, hogy kitörés legyen.

Daxspeki 2009.01.28. 11:07:17

@Quanto Costa: Igen, ez a hét és az előző kicsit zűrös volt itt nálam. Majd próbálom bepótolni a restanciáimat:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 11:16:59

Semmi gond, mindenki a maga sikerének kovácsa.
Különben is erről a vonatról már lekéstem.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 12:06:12

Figyeljétek meg, több cég is azért van plusszban, mert elbocsátásokat hajtott végre (pl. SAP).
Az ilyesmit a befektetők először pozitivan értékelik, mert kemény kezű a vezetés és lefaragja a költségeket.
Másodszorra azonban kiderül, hogy a cég így zsugorodik, nem tud annyi profitot termelni és az elbocsátottak jövedelme kiesik a nemzet gazdaságból.
Gondolhatnánk, hogy ez még hónapokba telik, mire a részvény árfolyamot befolyásolja.
De ez sem igaz, mert a tőzsde a jövőt árazza !!!
Hamarabb visszaüt a részvény árfolyam vonatkozásában, mint gondolnánk ...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 12:11:15

Ide is bemásolom ezt az érdekes linket
---> buksz.blog.hu/2009/01/28/ok_herdaljak_el_a_te_penzedet

Egyébként tényleg, mi történt az un. Új Tulajdonosi programmal ?

Daxspeki 2009.01.28. 12:45:41

@Quanto Costa: Novembertől felfüggesztettek minden ezzel kapcsolatos intézkedést ha jól tudom. Ez nem kapott akkora sajtóvisszhangot, mint a bevezetésének a terve...

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 13:41:13

Köszönöm!

Szerintem egyébként fantasztikus, hogy milyen jól és rendszeresen foglalkozol az oldallal.

Gratulálok hozzá :-)

Sanguis 2009.01.28. 13:41:34

Speki, visszatérve a GBP/JPY-re. Nekem 4 óráson nem longos. Tegnap kialakított egy fordulós alakzatot, és kétszer kilépet fent a bollinger szalagból. Az RSI, pedig túlvett jelzést szignál.

Sanguis 2009.01.28. 14:02:19

Egyébként bocs az offokért, csak próbálom tanulni a TA-t deviza skalpoláshoz.:)

Daxspeki 2009.01.28. 14:06:16

@Quanto Costa: Köszönöm, az ilyen és a szavazásból kiolvasható vélemények miatt éri meg csinálni.

@Sanguis: Szerintem 4 óráson sincs baj vele, napinál kisebb felbontásban egyébként sokkal többször lendül át az RSI a túladott/túlvett tartományokba. Napin pl az RSI csak 43!

Sanguis 2009.01.28. 14:27:53

Fundamentálisan nem értem a Yen erősödését, mert elvileg ez nem jó sem az európai, sem az amerikai gazdaságnak, mivel olcsóbb lesz a japán import áru, és drágul az export ár Japán felé. Nem is szólva a hazai termékek versenyképességéről.
De lehet, hogy nem látom jól a jelenlegi és jövőbeni folyamatokat.:)

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 14:57:28

4550 tájt újranyitnám a shortunkat - 25 %.

Nem tudom hogyan állnak Japánban kamatvágásokkal, de az USA és Európa eléggé előrehaladt már ezen az úton.
Ez lehet az egyik ok, amiért Jen-be megy a tőke.
Másrészt a Jen a CHF mellett most már tartalékvaluta szerepet is betölt, és az eddigi erősödése - pl. mint annak idején az olaj minden képzeletet felülmúló erősödése - további spekulánsokat vonz a témára, így egy önmagát generáló folyamattá válik.

Quanto Costa · http://index.hu/ 2009.01.28. 14:59:46

Korábban megjelentek elemzések arról, hogy a Japán gazdaság mennyire defenzív, értsd az átlag Japán embert nehéz rávenni a túlfogyasztásra.
Ezért gondolom a hitel-mizéria sem harapódzott el annyira arrafelé, tehát a Japán gazdaság ebben az értelemben biztos kikötőnek látszik.

Daxspeki 2009.01.28. 15:05:10

@Quanto Costa: Én egy kicsit várnék még a nyitással, este felteszem az elemzést az okáról.

A Yen szerintem az EU és amerikai kamatvágások miatt erősödik. Van itt egy írás a carry trade ügyletekről, amikhez előszeretettel használnak Yent: dailyfx.blogspot.com/2007/02/yen-jpy-carry-trade-explained.html Ebből a struktúrából elvileg az következik, h ha csökken a japán és a nyugati alapkamat közti különbség, az yen short zárásokkal és így erősödéssel jár. Ezt tudom elképzelni oknak.

Sanguis 2009.01.28. 15:15:28

@Quanto Costa: Bocs elírtam, a jelenlegi gyengülését nem értem.

Sanguis 2009.01.28. 19:42:06

Már megint ez a forgalom nélküli emelkedés.
Obama rossz bank terve nem váltott eddig ki eufóriát.
A kamatvágásra kíváncsi leszek. Érdekes lesz, ha nem vágnak, hanem emelnek.:) Bár ez nem valószínű.
süti beállítások módosítása